mijn merrie (township XX x Trajan II) met Johnson..??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whateverr

mijn merrie (township XX x Trajan II) met Johnson..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 08:24

Hoii,,

Ik had een vraag...

Mijn merrie ( een Township XX x Trajan II) Half volbloed dus. Zou dat een mooie combinatie zijn met Johnson (Jazz x Flemmingh)
Ik ben echt op zoek naar een dresuur hengst, deze leek mij dat wel. OOk de dingen die mijn merrie niet goed heeft heeft deze hengst wel weer goed, wat mijn merrie goed heeft heeft deze hengst minder of redelijk.
Mijn merrie is ook spring gefokt, daarom ook dat ik er perse een dressuur hengst op wil, omdat ik toch dressuur wel rijden en het leuker vind..

Nou is dus de vraag of dit een mooie combi is...

Foto's
mijn merrie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jonhson:
Afbeelding
Afbeelding
Deze foto heb ik hier van bokt gehaald, dus kan zijn dat die door iemand van bokt gemaakt is ( dus uhh niet boos worden he, verder gebruik ik hem niet...)

Ben in ieder geval benieuw, vind je het geen goede combi, leg t dan even uit, dan kan ik er iets mee en kan ik verder op zoek gaan, of geef een voorbeeld van een andere hengst die wel geschikt zou zijn.

Het is trouwens niet voor dit jaar maar voor volgend jar, maar toch je kan niet op tijd genoeg beginnen he Clown

hahaha

Groetjes Alice

fokfanaat

Re: mijn merrie (township XX x Trajan II) met Johnson..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:32

leuke merrie heb je!

BalteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:57

Bij het Township bloed, zou ik toch zeker ook het karakter betrekken bij je hengstenkeuze. De "Townshippen" die ik ken, zijn over het algemeen erg gevoelige en vrij pittige dieren. Ideaal voor de ruiter die ermee kan werken.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:37

Ik zou niet kiezen voor Johnsen. Omdat de hengst mij niet echt lijkt te verbeteren op jouw merrie. Mij lijkt het dat Johnsen precies lijkt op jouw merrie. Beiden kunnen meer lengte in de rug gebruiken en ook de kont kan beter. Het jazz bloed zou dat versterken, veel front geen kont. Ik denk dat Sorento een perfecte aansluiting zou kunnen maken op de belijning van jouw merrie.Deze hengst heeft een mooi lange lijn en een goede achterhand, en een super papier! hij staat ter dekking bij www.radstake.nl/horses

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 19:45

hoii,,

Mijn merrie is ook inderdaad een gevoelig en pittig beestje, ook erg eenkennig, maar een gouden karakter! wel is ze ontzettend dominant, vooral naar andere paarden en mensen die ze totaal niet mag! Ze heeft goede opvoeding gehad dus dat is nu redelijk goed!

ik ga verder zoieken dan;)

ben gaan kijken en eigenlijk lijken deze twee toch best veel op elkaar.. Knipoog

iig bedankt!
Andere hengsten zijn altijd welkom Knipoog

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:12

heb je dan al naar sorento gekeken?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:23

Hmm. Het is niet erg als merrie en hengst op elkaar lijken. Ik weet niet waar jullie het idee vandaan gehaald hebben dat hengst en merrie een wereld van elkaar moeten verschillen.

Ik denk juist dat de hengst de goede eigenschappen in je merrie kan verankeren.
En aan het voorbeen nog wat kan verbeteren.
Beiden hebben niet echt een beknopt model, zoals hierboven gesuggereerd wordt.
Jouw merrie kan ook wat meer buiging in het achterbeen gebruiken, iets dat Johnson wel heeft.
En de bergopwaartse bouw veranker je aldus.

Je moet een hengst zoeken die de punten die je wil behouden verankert, en bepaalde kleine dingen verbetert. Een hengst die helemaal niet op je merrie lijkt kan zorgen voor een veulen die uit verhouding is. Je krijgt dan bijvoorbeeld de voorhand van een volbloed, en de achterhand van een gelders paard. Dat staat niet alleen niet mooi, een paard dat uit evenwicht is zal ook niet goed presteren.

Het enige waar je wel scherp op moet letten is m.i. de franse stand, als je merrie frans staat heb je een grote kans op een veulen van Johnson dat ook frans staat.

Veerleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:43

Hoi,

Ik ben opzoek naar gegevens van Trajan II,
Kan jij me helpen?

Groetjes