Stalypso is fefokt bij Jürgen Heumann in Vordorf
Persoonlijk vind ik stalypso een zeer interressante hengst, maar jongens wat een bloedhengst, ik heb hem zien lopen op de hengstenkeuring in hannover en daar heb ik staan praten met de eigenaren en zij wisten mij te vertelen dat ze er heel veel van verwachten en over een maand ben ik deze eigenaar opnieuw tegen gekomen en ze vertelden mij dat hij enorm populair is bij de duitse fokkers, zodanig veel zelfs dat ze er voor volgend jaar misschien gaan een beperking van dekkingen op plaatsen van 1000 merries, voor ik als belg is hij volgend jaar beschikbaar met diepvries( als je er zelf achter gaat vers natuurlijk, maar dan moet de merrie daar wel verblijven), ik had reeds geinformeerd om hem dit jaar te gebruiken maar ze hadden nog geen diepvries.
de hengst zelf vind ik zeer interressant gefokt en zijn gangen waren ook goed, persoonlijk vond ik zijn stap wat minder en bij het vrijspringen hoeft er natuurlijk geen uitleg, een klein minpuntje misschien hij meet maar 1.64,
onlangs heb ik zijn moeder gezien en dat was chique bruine merrie waarbij de stap ook minder is, zij werd onlangs opgenomen in het springpaarden programma van hannover en dit kreeg zij mee als resultaat: stap 5, draf 8, galop 8, berijdbaarheid 8 en vrijspringen 9. Verder komen er nog 2 goedgekeurde hengsten uit die moederlijn nl spaceman (stakkato) en Fashion black (for expo)en dit jaar liep er opnieuw een stakkato veulen bij, en dit maal een merrieveulen dat al jammer genoeg besproken was.