Stalypso hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Stalypso hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 11:35

Wie is er bekend met de Hannoveraanse hengst Stalypso v. Stakkato x Calypso ll x Grand Royal hij staat ter dekking bij Gestüt Sprehe.

Hij is van het jaar 2002 dus hij zal nog geen veulens hebben.

Ik heb hem gezien op de video van Sprehe en ben onder de indruk van zijn enorme loopvermogen en het vermogen op de sprong.

Wie kan mij meer vertellen overt deze hengst?

miisshOrse

Re: Stalypso hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:23

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:50

ja zeker, die had ik nog niet gevonden. Bedankt!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:58

alsjeblieft!

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:53

Stalypso is fefokt bij Jürgen Heumann in Vordorf
Persoonlijk vind ik stalypso een zeer interressante hengst, maar jongens wat een bloedhengst, ik heb hem zien lopen op de hengstenkeuring in hannover en daar heb ik staan praten met de eigenaren en zij wisten mij te vertelen dat ze er heel veel van verwachten en over een maand ben ik deze eigenaar opnieuw tegen gekomen en ze vertelden mij dat hij enorm populair is bij de duitse fokkers, zodanig veel zelfs dat ze er voor volgend jaar misschien gaan een beperking van dekkingen op plaatsen van 1000 merries, voor ik als belg is hij volgend jaar beschikbaar met diepvries( als je er zelf achter gaat vers natuurlijk, maar dan moet de merrie daar wel verblijven), ik had reeds geinformeerd om hem dit jaar te gebruiken maar ze hadden nog geen diepvries.

de hengst zelf vind ik zeer interressant gefokt en zijn gangen waren ook goed, persoonlijk vond ik zijn stap wat minder en bij het vrijspringen hoeft er natuurlijk geen uitleg, een klein minpuntje misschien hij meet maar 1.64,

onlangs heb ik zijn moeder gezien en dat was chique bruine merrie waarbij de stap ook minder is, zij werd onlangs opgenomen in het springpaarden programma van hannover en dit kreeg zij mee als resultaat: stap 5, draf 8, galop 8, berijdbaarheid 8 en vrijspringen 9. Verder komen er nog 2 goedgekeurde hengsten uit die moederlijn nl spaceman (stakkato) en Fashion black (for expo)en dit jaar liep er opnieuw een stakkato veulen bij, en dit maal een merrieveulen dat al jammer genoeg besproken was.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 17:24

kijk dat si de informatie die ik zocht. Ik ben ook erg weg van hem, hij heeft ongeloofelijk loop en spring kwaliteiten, lang niet zo'n goed paarde gezien! Ik woon zelf in Frankrijk, dus dpv zou voor mij de enige optie zijn. Ik denk dat hij volgend jaar ook wel een stuk duurder zal zijn!

Ga je hem ook gebruiken voor je merrie voilgend jaar? En zo wat voor een merrie heb je?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:34

Ik ben naar de open dag van sprhe geweest maar ik heb deze hengst helaas gemist. De fokkers spraken idd ook heel positief over deze hengst. en loop vermogen, ja Calypso 2 als vader van contender, geen toeval. De andere stakkato was stukken minder in beweging maar wel spectaculair op de sprong. Knipoog

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 18:41

ja, ik was er zelf ook gelijk weg van toen ik hem zag. Meer mensen die hem gaan gebruiken dit jaar of volgend jaar?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:24

ik heb andere dingen gehoord en dat klinkt wel réééeler dan beperkingen voor 1000 Verward dekkingen .Zijn sperma is zééer slecht ,merries moeten naar daar en ze geraken met moeite vol .
Maar als springpaard heb ik liever stakkato gold ,stalypso is wel een geweldige bewegenaar ,dat wel.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 20:08

van wie heb je dat dan, dat zijn sperma slecht zou zijn?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:15

verschillende mensen in Duitsland die hun merrie al naar daar hadden gebracht om te insimineren

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 20:21

wat jammer. verzend is dus geen goede optie? Hoe is zijn dpv sperma dan??Of weet je dat niet??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:56

volgens lieven hierboven is er nog geen dus dat wordt afwachten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:15

hey hoe doe je dat als je in het buitenland woont, en je hebt je merrie door een nl goedgekeurde hengst laten dekken??
mijn merrie is nu net geinsemineerd, maar ik ga over een maand naar frankrijk verhuizen, hoe zit het dan met papieren?? of komt er iemand uit het land waar je op dat moment woont om het veulen te schetsen etc.??
xxx Jessy

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 09:41

ja, onze merrie worden gedekt door nederlandse en duitse hengsten. We hebben dit jaar er voor gekozen ze naar nl te brengen en daar te laten insemineren. Volgend jaar misschien weer met dpv proberen. De veearts hier komt gewoon schetsen. Ik had je al mijn privé mail gegeven mail me dan even met je vragen.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:37

Sperma kan uiteraard slecht zijn dat bestrijd ik niet maar in duitsland hebben ze wel degelijk bepalingen over de kwaliteit van het sperma en wellicht zijn de merries die vanuit belgie naar duitsland vervoerd moeten worden ook een oorzaak van het uitblijven van een dracht dus om nou meteen te roepen dat zijn sperma slecht is Verward

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:16

ja, dat word inderdaad wel snel geroepen vandaar ook mijn vraag van hoeveel mensen ze dat dan gehoort zou hebben. Het is natuurlijk een verschil of dat gezegd is door 10 mensen of 100!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:48

ik heb mooit beweerd dat het van mensen uit Belgie kwam ,het was van verschillende mensen uit Duitsland zelf die er hun merrie hadden heengebracht .Ik breek niemand af ,integendeel ;Maar een gewaarschuuwd man ....

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 05:55

natuurlijk heb ik ook vraagtekens bij die 1000 merries, mar ik kan natuurlijk ook maar vertellen wat ze mij gezegd hebben