Ik zoek informatie over de hengst recruut

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Essiejacobs

Ik zoek informatie over de hengst recruut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 22:55

wie kan mij helpen? ik zoek informatie over de hengst recruut. kan iemand mij vertellen of hij uberhaubt nog leeft? zo niet, waar is hij aan gestorvern?
of heb je informatie over afstammelingen? ik hoor het graag, je zou me er erg mee helpen. tips zijn altijd welkom!

alvast bedankt voor je hulp.

groetjes, esther jacobs

TequilaRos

Re: Ik zoek informatie over de hengst recruut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 00:20

Recruut (Marco Polo x Apollo x Wachtmeester)
Geb. datum: 5 april 1975
Kleur: vos; stekelharig
Stokmaat: 169

Verrichting Ermelo 1978
Een evenwichtige, intelligente hengst die gehoorzaam en nieuwsgierig is. Hij heeft een goed humeur en is behoorlijk moedig. Laat zich goed bewerken. Leergierig, leert snel. Zeer veel bereidheid om te werken, werkt met veel plezier. Attent doch niet snel afgeleid. Ontspannen, ruime, nog enigszins ongecontroleerde bewegingen. Nog moeite met lopen in normale rijbaan.
Stap ruim, draf en galop zeer goed. Veel techniek en souplesse bij springen. In terrein zeer goede galoppeur met goede techniek. Aangespannen braaf. Ervaart werk als licht.
Trekproef: voor de slede rustig, voor de wagen goed; is van nature geen trekker.
Rijproef: paard met veel impuls, voldoende gedragen draf, ruime bewegingen.
Springen ohz: veel inzet, soepel en eerlijk springpaard met veel vermogen.
Springen vrij: zeer veel vermogen en techniek, goed taxatievermogen.
Terreinproef: in de steeple zeer ruime, regelmatige galop en best op de sprong; in de cross niet handig op de sprong, zeer ruime galop, zou meer stuwing kunnen laten zien.
Zeer veel aanleg als springpaard en als terreinpaard, ruim voldoende aanleg als dressuurpaard.
Voedingstoestand bij aankomst goed en deze is tijdens de training hetzelfde gebleven. Hij lust graag haver, maar geen brokken.
Stalgedrag rustig. Na het tussenexamen heeft hij, vanwege een herindeling van de stal, een andere box gekregen.
Recruut is op 29-03 en 19-05 tegen wormen behandeld. Op 14-04 heeft hij een huidschimmelkuur ondergaan. Linksonder twee loszittende tanden met los stukje kaakbot.
Rapportage afgesloten op 08-06.

Rijproef x 3 8
Springen vrij x 4 10
Springen ozh x 1 9.5
Aangespannen x 1 8
Terreinproef x 3 8.5
Karakter x 3 10
Trainingsrapport x 5 9
Puntentotaal 182.00
Max punten 200
Plaatsing 1e van 27 (21)
Jaar verrichting 1978
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1980 (veulens)
Met name in het bewegingspatroon liet de hengst Recruut - destijds de verrichtingskampioen - zien verbeterend te kunnen optreden. De stap was ruim bij de veulens (uit dikwijls eenvoudige moeders) die hij toonde. De draf was goed en bij verschillende zeer goed en ruim, terwijl de schouder toch nog wel eens schuiner zou kunnen liggen en ook iets ontwikkelder mocht zijn. De jaren kunnen dat laatste nog brengen. Het beenwerk was over het geheel genomen goed gesteld, met name het achterbeen. De verbindingen in de bovenbouw zouden nog even sterker kunnen zijn. De hals was in sommige gevallen arm gespierd en zou ook anders van vorm kunnen zijn. De voldoende gespierde croupe heeft de gewenste lengte, maar kon iets meer hellen. De ontwikkeling was goed. Het type liet weinig te wensen over. Het achterbeen is goed gesteld. De kwaliteit van het beenwerk is goed.
Getoond: 10 veulens uit 48 dekkingen.

Goedgekeurde KWPN-zonen
WAVERVEEN (1985 afgekeurd op afstammelingen)

Een hengst die de laatste maanden naar je toe is gekomen. Het achterbeen is aan de lange kant. Hij kan iets meer foktype hebben.

1983 vóór dekseizoen export naar Zwitserland als springpaard

1983 najaar in Zwitserland goedgekeurd voor dekking, naam gewijzigd in Sansiero

1990 weer in Nederland ter dekking

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:40

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:42

Heej,
mijn zus heeft een recruut.
als het goed is leeft die nog.
de nakomelingen doen het er niet minder om!!
mijn zus die rijd er super mee! wint bijna elke wedstrijd!!!!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:11

Recruut is vorig jaar november '05 overleden.
Er is nog diepvries sperma te verkrijgen bij "stal Klomphaar" geloof ik.
Ik had ook een merrie van hem, een schitterende merrie die als twee druppels water op haar vader leek (stekelharige vos).
Helaas is ze er niet meer, zij was echt super braaf net als haar vader...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:47

Ik heb ook een merrie gekend van Recruut die er ook sprekend op leek. Ook super braaf. Heette de jouwe soms Karadja?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:20

Ja, mijn merrie was Karadja..de meest lieve merrie die je maar kon voorstellen.
Zelfs met zo'n beginneling als ik op haar rug.
Waar kom jij vandaan, uit de buurt van Son en Breugel?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:35

Yep. Jij bent dus degene die dat paard van Chantal had gekocht. Karadja was inderdaad heel lief. Helemaal geen "merrie" zoals ze dat vaak zeggen. Chantal was een stalgenote van mij. Hoe komt het dat ze er niet meer is? Ze zou nu hooguit 12 jaar zijn.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:45

Ik heb ook een Recruut gehad, een bruine ruin. Super fijn paard, waar iedereen zo mee weg kon rijden. Liep Z samengesteld bij de vorige eigenaresse. Ik ben benieuwd waar hij is, ik heb hem verkocht aan een meisje in Utrecht die hem inmiddels ook verkocht heeft.
Zou hem zo terug willen kopen. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:07

Ik ken nog een grote bruine recruut. Massaal paard, machtig en chique tegelijk. Kan ook goed bewegen. HEeft een top karakter. Het soort karakter dat de meeste ruiters van ons echt nodig hebben om fijn met een paard te kunnen werken. Maar dat is zo'n typische eigenschap die Recruut vererfde.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:18

Desiree schreef:
Ik ken nog een grote bruine recruut. Massaal paard, machtig en chique tegelijk. Kan ook goed bewegen. HEeft een top karakter. Het soort karakter dat de meeste ruiters van ons echt nodig hebben om fijn met een paard te kunnen werken. Maar dat is zo'n typische eigenschap die Recruut vererfde.

Weet je wat meer over dat paard? De leeftijd, stokmaat etc? Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:15

Ik weet nog een 3 jarige recruut te koop....... Tong uitsteken
vos van ongeveer 1.60

De prijs weet ik niet.... wel de normale vraagklasse hoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:15

Anneke schreef:
Desiree schreef:

Weet je wat meer over dat paard? De leeftijd, stokmaat etc? Lachen

Dikke 1.70 als het niet wat meer is. En hij heet Lando, dus de L jaargang, 11 jaar zal ie nu zijn.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 01:27

Hallo,
Wij hebben een Havidoff X Recruut
Supergave schimmelhengst! Hij is best stout af en toe, maar het gaat steeds beter. op wedstrijden krijgt hij altijd norm veel bekijks.
er heeft een bekende grand prix amazone intresse in hem (ik noem geen namen, omdat dat een eventuele verkoop in de weg kan staan)
op www.cu2.nl/sporthorses staan foto's maar die zijn al oud en die foto's zijn ook niet mooi gemaakt. Het is echt een hele gave bok en hij loopt mee in de PAVO cup.

Met Recruut in de bloedlijn zit je vaak wel goed hoor!

Mar10eS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:39

Wij hebben een dochter (Michaela) van Recruut (Marco Polo x Apollo), geboren in april 1975. Hij was de verrichtingskampioen van 1978. Op het laatst stond hij bij Klomphaar en is daar overleden in november 2004. Je kunt zijn foto zien op: http://www.horsenl.nu/klomphaar/recruut.htm

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:32

dit is een heel oud topic

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:16

Slotje. Topic is 4 jaar oud.