NRPS x andalusier = cruzado?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ksten

NRPS x andalusier = cruzado?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 09:43

Ik kreeg gisteren te horen dat als je een NRPS met een andalusier kruist dat je cruzado papier krijgt, is dat zo? En is dat een echt stamboek? Ik kan er niets over vinden.. En kan je 2 soorten papier hebben? Want ze zei ook dat je ingeschreven kan worden bij het NRPS sportregister B stamboek..

ponymens

Re: NRPS x andalusier = cruzado?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:50

Als de hengst goedgekeurd is bij een Europees stamboek krijg je een Register A papier. Een register A papier kan overgezet worden in stamboek als je met 3 jaar of ouder naar de keuring gaat.

ksten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 10:14

Van het NRPS stamboek? En hoe zit het dan met cruzado Verward En heeft iemand info over dat stamboek(?) enzz

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:16

Cruzado betekent in feite gewoon 'kruising'.

In NL bestaat geen cruzado-stamboek. Of je moet het NRPS zien als cruzado-stamboek: dat ras registreert immers kruisingen van paarden, zolang ze maar voldoen aan de eis van minimaal 12.5% (Anglo-)Arabisch bloed.

De kruising die jij noemt, kan dus worden opgenomen bij het NRPS. Als er maar minstens 12.5% (Anglo-)Arabisch bloed in zit. In welk register het paard dan komt, zou je moeten navragen bij het NRPS.

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:16

Karin schreef:
Cruzado betekent in feite gewoon 'kruising'.

In NL bestaat geen cruzado-stamboek. Of je moet het NRPS zien als cruzado-stamboek: dat ras registreert immers kruisingen van paarden, zolang ze maar voldoen aan de eis van minimaal 12.5% (Anglo-)Arabisch bloed. en engels volbloed

De kruising die jij noemt, kan dus worden opgenomen bij het NRPS. Als er maar minstens 12.5% (Anglo-)Arabisch (en engels volbloed)bloed in zit. In welk register het paard dan komt, zou je moeten navragen bij het NRPS.

verder weet ik hier eigenlijk niets over Vork

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:20

Anglo = Engels volbloed, dus dat zeg ik al. Knipoog