Vanity Sixx HH naar proefavond vrijspringen geweest(Ooseven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Vanity Sixx HH naar proefavond vrijspringen geweest(Ooseven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:56

Vanavond naar wijdenes bij vlaar geweest,om vani(ooseven x glendale(ster) x souvenir) wat ervaring laten op doen op vreemd terrein en we waren benieuwd of ze wat kon springen,thuis 2x geoefend ging best redelijk,ze vond het leuk iig Haha!

De complimentjes vlogen iig al om de oren toen ze net van de trailer af was(tsja zwart ,hoogbenig en langelijnd he Knipoog ).
En ze gedroeg zowel als in de trailer als tijdens het springen voorbeeldig. Haha!
Ze was alleen niet erg onder de indruk van die drukke mensjes met zweepjes haha Tong uitsteken

Ze vroegen 3x of ze wel echt maar 3 jaar oud(over de 1.70) was,mensen uit publiek geloofde het niet omdat ze al erg compleet is en erg veel uitstraling heeft,en dat ze dan vast wel al l dressuur was of zo ivm mooie bespiering Nagelbijten / Gniffelen
Maar nee, we zitten er alleen nog maar in stap op hihi.

Het was de eerste keer op echt vreemd terrein en voor eerst in binnenbak en al die mensen,dus was eng maar ze was toch heel braaf.Lekker koel in de kop.

Dus eerst rondje aan de hand,daarna los,ging lekker dicht bij dhr reijne(hoofd kwpn noord holland) staan was wel benieuwd,dus hoorde van zo das een mooi paard Pling (glim glim)

Toen het springen ze begonnen heel rustig had gezegd dat ze nauwelijsk ervaring had,en keurig liet ze alle balkjes liggen,we wat aangetikt,maar heel braaf.

Toen het commentaar,hele mooie langelijnde merrie,wel wat stijl(klopt idd ja)en dat zag je wel wat terug in zowel bewegen als springen,dus advies was om haar niet te laten springen op de keuring en dat volg ikd an ook van harte op.
Verder had ze zowel met het springen als het lopen zelf een erg goed achter been gebruik,wat ik zelf toch erg belangrijk vind. Cool

Ze leit zich makkelijk weer vangen,zo hup trailer weer achter me aan op,lekker aan het hooi,nog 1 paardje zien springen en weer naar huis.
en nog wat bekende gezien,altijd leuk.

Erg veel weer geleerd(en zij ook)en nu op naar de keuring zelf te 27 juni wormerveer Knipoog We gaan uiteraard voor Ster! Haha!

oh ja nog 1 vraag,hoe werkt het nou precies,als je bij wormerveer ster word ga je dan door naar centrale keuring te midden beemster?of alleen de beste stermerries?want staat in strengen dat je je daar voor 23 juni voor moet opgeven dus snap m niet helemaal.
En waar kan je dan voorlopig keur worden?

Als iemand me dat kan uitleggen,graag!

VValar

Re: Vanity Sixx HH naar proefavond vrijspringen geweest(Oose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:19

Wat jammer dat ik je die avond heb gemist. Ik was na de 2de groep vertrokken, en jij zat volgens mij in de vierde.
Heb je toevallig foto's gemaakt van die avond? Nu ben ik wel erg benieuwd naar je merrie Lachen Sommige driejarige (en zelfs vierjarige) die ik in de eerste en tweede groep voorbij zag komen, waren vrij onder de maat. Ielig, klein en beknopt. Maar goed, dat is dan ook het merriemateriaal wat je op dat moment voorbij ziet komen. In Wormerveer zag ik er ook weer hele goede voorbij komen. Dus ik denk dat jouw merrie daardoor ook positief is opgevallen, omdat ze al vrij aan de maat is en niet zo iel er uit ziet (als ik jou mag geloven).

Ik was er aan het begin van de avond ook nog, met een vierjarige Flemmingh merrie. Ik vond het een zeer geslaagde avond en kreeg ook veel positief commentaar te horen. Maar ook werd ik niet geadviseerd om te gaan springen op de keuring. We hadden het springen ook nog niet geoefend en daar in de baan aangekomen was ze een beetje zoekende wat er nou precies van haar verwacht werd. Wel heel amusant om te zien Haha! Evengoed zijn we met een goed gevoel weer naar huis gegaan. Men was zeer te spreken over de merrie als een dressuurpaard, alleen was het geen springtype.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 11:36

haha das ongeveer hetzelfde commentaar dus ja.idd veel kleine nog lang niet uitgegroeide merrie's sommige net 1.60,weinig uitstraling,leken wel 2.
Nee geen foto's helaas,en idd zat in 4 groep.ga jij ook naar wormerveer?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:16

Nee de merrie gaat de 30ste naar Wijdenes.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:52

Ik ben ook geweest. Zonder paard. Ben alleen even wezen kijken bij VValar en daarna ben ik hele avond gebleven. De trainer van mijn merrie stond als aanjager in de bak dus heb nog even gezellig staan te kletsen.

Paulanda: jou paardje heb ik ook gezien, mooi dier hoor dat zwart valt echt op...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:23

Betere Stermerries mogen naar CK en daar worden ze evt. voorlopig keur. Je kan een 3 jarige merrie niet zo opgegeven voor de Ck, daar wordt ze voor uitgenodigd.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:34

Fijn dat het goed ging Paulanda. Heel veel succes op de keuring.

Ik ben met Valencia (OOSeven x Cabochon) naar wormerveer geweest maar met het commentaar kon ik niet zo veel. Toen ik in de baan stond had ik in eerste instantie het idee dat 'ze' wel enthousiast waren. Het springen vond ik maar beroerd gaan. Dat hadden we ook niet echt geoefend Ik kreeg echter het advies om haar op de keuring wel te laten springen. Ik maak daaruit op dat ze het springen beter vonden dan de rest en heb dan maar besloten om haar nog een jaartje thuis te houden. Over haar bouw hebben ze eigenlijk niets gezegd (of ik heb het niet gehoord ). Over de beweging heb ik alleen gehoord dat ze een mooi ruim voorbeen gebruik had maar dat ze het achter af en toe niet bij kon houden (misschien heb ik toch een pavo voorbeen zwaaier Haha! ). Dit jaar in ieder geval geen keuring voor Valencia, het was wel een zeer leerzame avond voor haar. Voor wie in Wormerveer geweest is, Valencia was die ene met dat korte staartje Clown

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:55

Ik was ook in Wijdenes, moest als eerste Knipoog Merrie sprong erg goed, mooie techniek en keek ook mooi naar de sprong, de afdruk was iets minder, op naar de keuring Haha!

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:41

in principe worden alle stermerries van de stamboekkeuring uitgenodigd voor de CK (register-a merries onder voorbehoud). de betere stermerries op de CK krijgen mogelijk het voorlopig-keur certificaat.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:41

Basvdv: volgens mij heb je gelijk, is dit niet een nieuwe regel? Die dit jaar ingaat?

Hoe kan het anders dat een merrie op de EPTM in Exloo ster wordt en mee mag lopen op de CK?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:37

LEuk dat er zoveel oh en ah over je eigen veulentje - nu merrie was Haha!
Ben nu heel benieuwd naar de keuring! Succes!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 22:41

bedankt allemaal!tsja had voor de keuring zelf ook wel naar wijdenes kunnen gaan,nou ja maakt niet uit.
Ok dus de stermerrie's mogen naar de centrale keuring,vind alleen zo raar dat in de strengen staat:zaterdag 23 juli centrale keuring midden beemster,schriftelijk opgeven voor 23! juni,maar de stbkeuring is pas 27 juni,of hebben ze het dan over de veulentjes of zo?

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 22:42

en stel dat eht helemaal top zou gaan en ze voorlopig keur word,hoe word ze dan echt keur?een test of zo toch?is dat ergens terug te vinden,kwpn of zo?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:31

Bacannie schreef:
Ik ben ook geweest. Zonder paard. Ben alleen even wezen kijken bij VValar

Bacannie, het was leuk dat ik je even gesproken heb! Ik had helaas niet gek veel tijd dus heb je ook nog niet verder kunnen spreken op de avond. Toch vond ik het tof van je dat je bent langs geweest. Hopelijk heb je een fijne avond gehad. Nu weet je tenminste wel waar je heen moet de 30ste Knipoog

astridh schreef:
Ik ben met Valencia (OOSeven x Cabochon) naar wormerveer geweest maar met het commentaar kon ik niet zo veel. Toen ik in de baan stond had ik in eerste instantie het idee dat 'ze' wel enthousiast waren. Het springen vond ik maar beroerd gaan. Dat hadden we ook niet echt geoefend Ik kreeg echter het advies om haar op de keuring wel te laten springen. Ik maak daaruit op dat ze het springen beter vonden dan de rest en heb dan maar besloten om haar nog een jaartje thuis te houden. Over haar bouw hebben ze eigenlijk niets gezegd (of ik heb het niet gehoord ). Over de beweging heb ik alleen gehoord dat ze een mooi ruim voorbeen gebruik had maar dat ze het achter af en toe niet bij kon houden (misschien heb ik toch een pavo voorbeen zwaaier Haha! ). Dit jaar in ieder geval geen keuring voor Valencia, het was wel een zeer leerzame avond voor haar. Voor wie in Wormerveer geweest is, Valencia was die ene met dat korte staartje Clown

Ik heb jouw merrie dinsdag in Wormerveer gezien. Dat was de laatste als ik het goed heb? Wat had ze een kort staartje! Hoe is dat zo gekomen? Iedereen aan de kant had het erover, ze viel tenminste wel op Haha! Volgens mij was je geadviseerd om je paard te laten springen op de keuring, niet? Ik zag trouwens ook goed wat men met het kritiek die avond bedoelde, dat ze van achteren het voorbeen niet kon bijbenen en als het ware achterbleef. Is dat haar normale gang of was ze die dag wat meer gestrest?

rowan17 schreef:
Ik was ook in Wijdenes, moest als eerste Knipoog Merrie sprong erg goed, mooie techniek en keek ook mooi naar de sprong, de afdruk was iets minder, op naar de keuring Haha!

Ik heb jouw merrie ook gespot! Jij was dat meisje met dat blonde haar, niet? De meneer die met jou mee was heeft even geholpen om mijn paard de trailer in te loodsen Haha! Mooie merrie heb je, ik heb haar overigens niet zien lopen (was te druk bezig met de merrie waar ik mee gekomen was...nr 3). Volgens mij was dit hele eerste groepje geadviseerd niet te springen op de keuring als ik het goed heb Haha!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 05:36

VValar schreef:
Ik heb jouw merrie dinsdag in Wormerveer gezien. Dat was de laatste als ik het goed heb? Wat had ze een kort staartje! Hoe is dat zo gekomen? Iedereen aan de kant had het erover, ze viel tenminste wel op Haha! Volgens mij was je geadviseerd om je paard te laten springen op de keuring, niet? Ik zag trouwens ook goed wat men met het kritiek die avond bedoelde, dat ze van achteren het voorbeen niet kon bijbenen en als het ware achterbleef. Is dat haar normale gang of was ze die dag wat meer gestrest?

het was niet helemaal de laatste maar ze zat wel in de laatste groep. Het korte staartje komt vanuit de opfok. Jammer maar helaas, groeit wel weer aan. Ik ben er zelf inmiddels al aan gewend maar kan voorstellen dat anderen het een beetje raar gezicht vinden. En ja het advies was om haar te laten springen.

Valencia was die avond redelijk gestressd, is ook nog niets gewend. Normaal gaat ze ook heel gemakkelijk galopperen, nu ging ze iedere keer terug in draf, zelfs na het springen was de 2e pas na de sprong een drafpas Verward . Ik kan me bij die kritiek op de snelheid achter wel iets voorstellen hoor, ze zette dat voorbeen die avond zo ver weg (heb ik thuis niet zo gezien) waardoor de beweging erg hectisch werd. Ik vind haar voor zover ik kan beoordelen achter wel sterk, zet makkelijk haar achterhand eronder, maar had op zich wel achter sneller mogen zijn.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:09

.
Laatst bijgewerkt door rowan17 op 18-06-05 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:12

VValar schreef:
Bacannie schreef:
Ik ben ook geweest. Zonder paard. Ben alleen even wezen kijken bij VValar

Bacannie, het was leuk dat ik je even gesproken heb! Ik had helaas niet gek veel tijd dus heb je ook nog niet verder kunnen spreken op de avond. Toch vond ik het tof van je dat je bent langs geweest. Hopelijk heb je een fijne avond gehad. Nu weet je tenminste wel waar je heen moet de 30ste Knipoog

astridh schreef:

rowan17 schreef:

Ik heb jouw merrie ook gespot! Jij was dat meisje met dat blonde haar, niet? De meneer die met jou mee was heeft even geholpen om mijn paard de trailer in te loodsen Haha! Mooie merrie heb je, ik heb haar overigens niet zien lopen (was te druk bezig met de merrie waar ik mee gekomen was...nr 3). Volgens mij was dit hele eerste groepje geadviseerd niet te springen op de keuring als ik het goed heb Haha!

Mijn merrie springt wel gewoon hoor op de keuring, er was niets op aan te merken behalve de afdruk, vorig jaar met de keuring ook de beste punten behaald met het vrijspringen Knipoog Heb jouw merrie jammer genoeg ook niet zien springen. Die man was trouwens mijn vader Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:55

Ik was maandagavond in Wormerveer, omdat ik ook wel benieuwd was naar Vanity en ze stond op de lijst daar. Alleen toen kwam je dus niet

Fijn dat ze zo braaf was Ja Op naar de Pavo volgend jaar Knipoog

Paard van Astrid wel gezien maandag Ja Ik vond haar wat gespannen overkomen en daardoor achter er niet helemaal bij, maar dat is mijn mening.
Springen vond ik nog niet zo dom hoor Heb ze veel minder gezien. Zeker voor een dier dat er wsl nog niet veel ervaring mee heeft. (ik weet niet meer wat Marco ervan zei, stond even te bellen nl Clown )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:55

Ik was maandagavond in Wormerveer, omdat ik ook wel benieuwd was naar Vanity en ze stond op de lijst daar. Alleen toen kwam je dus niet

Fijn dat ze zo braaf was Ja Op naar de Pavo volgend jaar Knipoog

Paard van Astrid wel gezien maandag Ja Ik vond haar wat gespannen overkomen en daardoor achter er niet helemaal bij, maar dat is mijn mening.
Springen vond ik nog niet zo dom hoor Heb ze veel minder gezien. Zeker voor een dier dat er wsl nog niet veel ervaring mee heeft. (ik weet niet meer wat Marco ervan zei, stond even te bellen nl Clown )

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:19

Hi, ik was ook in wormerveer.Wij waren met twee paarden, een Nairobi ruin, die sprong echt spectaculair, vonden ze.En een Krack ruin, dat was wat minder, maar die had ook nog nooit gesprongen.
Typisch was inderdaad ook dat de Krack zo gek ging galopperen van de spanning, thuis galoppeert hij super, vooral onder het zadel.Ze reageren toch echt wel op de omgeving met hun gangen.
Wat vonden jullie van de paarden in het algemeen?Ik heb helaas niet veel kunnen zien, ik had mijn dochtertje mee en die moest echt naar bed Slapen , hoewel zij het allemaal prachtig vond. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:41

Toedeledoki schreef:
Hi, ik was ook in wormerveer.Wij waren met twee paarden, een Nairobi ruin, die sprong echt spectaculair, vonden ze.En een Krack ruin, dat was wat minder, maar die had ook nog nooit gesprongen.
Typisch was inderdaad ook dat de Krack zo gek ging galopperen van de spanning, thuis galoppeert hij super, vooral onder het zadel.Ze reageren toch echt wel op de omgeving met hun gangen.
Wat vonden jullie van de paarden in het algemeen?Ik heb helaas niet veel kunnen zien, ik had mijn dochtertje mee en die moest echt naar bed Slapen , hoewel zij het allemaal prachtig vond. Haha!

Ik kwam binnen toen de Nairobi de baan uitging dus die heb ik niet gezien, maar wel positief commentaar over gehoord Ja Schijnt een van de betere paarden van de avond geweest te zijn.

Viel mij ook al op dat die Krack zo vreemd galopeerde. Dat doet ze normaal thuis dus niet begrijp ik Knipoog Als het de eerste keer was vond ik het springen niet slecht hoor, zeker niet voor een 'dressuurpaard'.

Ik vond(uit mijn hoofd) de Concorde, Cavalier en de Voltaire ontzettend fijne springpaarden. Staat me bij dat er nog een fijn beest tussenliep, maar die kan ik zo vlug niet meer voor me halen
De Ronaldo aan het eind vond ik ook een heel aardig paard, nog wat jeugdig, maar wel een mooi type. En in beweging een heel fijn achterbeen Ja

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:59

hi ja ze hadden me op de verkeerde lijst gezet helaas,volgende week maandag ben ik er wel hoor met vani,kan je weer komen kijken hihi.