Even wat over mijn merrie:Ze is 1.45m, ze is een schimmel, ze is NRPS, ze is vrij correct gebouwd maar een beetje overbouwd, ze is vrij pittig en zeer snel. Ze i voorheen Z springen en L2 dressuur, maar nu wil ik graag een veulen nemen. Ik wil dat veulen gebruiken voor de endurance en een beetje voor springen.. Ik wil ook dat het veulen wat groter wordt.
De hengsten die waar is over denk:
Nr. 1: andalusier van 1.60m:
Uit de allerbekendste bloedlijn van spanje. Stamt direct af van de Pallaris lijn van Don José Benitez Cubero Pallarés, die paarden fokt van ongelooflijke hoge kwaliteit.
Zam heeft zich ook in nederland bewezen. INTERNATIONAAL BRONS.
Extreem hoge punten voor hoofd en uitstraling en hoogste punten op de functionaliteitsproef.
v.Yumbo v x Jejen x hacendosoIV x Receloso IV x Jerezano XXI x Hermoso IV. Zie boek "Spaniens pferd der könige" van Nicole Kriër-Badila.
Zijn vader heeft het zuiverste pallaris aandeel, wat zo gewild is in spanje en wat zeer luxe veulens fokt. Nakomelingen te bezichtigen.
Zie ook keuring van 2003 bij het pre stamboek.
Hij is zowel spaans als engels gereden. Piaffe, Passage, spaanse pas etc. Meer over hem: op www.marktplaats.nl bij paarden, dan zoeken naar 'dekking' in friesland. (de bovendste geloof ik)
Nr. 2 Sweet Forest Wizard, new forest van 1.46m:
Wizard is één van de betere Sport-Pony-Hengsten die we in Nederland hebben. Op 7-jarige leeftijd reeds Z-dressuur geklasseerd (tussen de paarden!)
onder de NVDR Amazone Amber de Jong. Hiervoor zijn zij in September 2000 gehuldigd door het Nederlandse New Forest Stamboek en heeft Wizard
zijn Prestatie-Predikaat gekregen. Wizard wordt sinds april 2004 uitgebracht door de 12 jarige Miriam Saleh en zijn op het moment zeer succesvol in het M2 dressuur en M springen.
Goedgekeurd voor het leven
Hoewel Wizard in Nederland geboren is, heeft hij een goedkeuring van het Engelse moederstamboek "The New Forest Pony Breeding & Cattle Society"
en is door het Nederlandse New Forest Stamboek erkend voor het leven.
Goedkeuring van een Nederlandse hengst door het Engelse stamboek is uniek en bewijst dat Wizard over alle eigenschappen en kwaliteiten beschikt
die van dit Engelse ras verwacht mag worden.
Prestatie-Bloedlijn
Wizard is een zoon van Prestatie Fokhengst Sweet William en de Engelse importmerrie Sweet Forest Kathleen. Sweet William staat bekend als leverancier van uitstekende sportpony's, waaronder de EK dressuur-pony "Blikkenburger Polly" en was winnaar van de door het Zweedse New Forest Stamboek beschikbaar gestelde ereprijs voor de beste in Nederland gefokte hengst.
Wizard komt dus uit een bewezen prestatie sport lijn en zal deze zeker voortzetten.
Karakter
Behalve Dekhengst & Prestatiehengst, is Wizard de kinderpony bij uitstek!
Nog nooit eerder heeft een dekhengst deelgenomen aan de Leading Rein, maar Wizard liep op de New Forest Fokdag 2002 te Beesd, met zijn 7 jarige amazone door de ring alsof het gewoonste zaak van de wereld was, terwijl de overige deelnemende pony’s merries waren.
Nakomelingen van topkwaliteit!
Wizard geeft duidelijk zijn stempel op zijn nakomelingen. Zowel in kleur, type, karakter en bewegingen. Ook in combinatie met andere rassen geeft Wizard kwaliteitsvolle pony's. Zijn dochter Wizard's Magic was in 1999 NRPS kampioen Noord Holland. Meer over hem: http://www.forestpony.com/hengsten.html
Als je een nakomeling kent of iets tegen/voor een van de 2 hengsten hebt zeg het dan! En als je denkt dat de hengst goed is stem dan op hem bij de poll