solitair nafok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lievenr

solitair nafok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 20:11

een goede kennis van overweegt om een te fokken met deze hengst, iemand ervaringen mee en zou zijn ze zelf van bouw

Alanta

Re: solitair nafok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:03

hoi, wij hebben een hengstveulen van Solitaire uit een keurmerrie van goodtimes:

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 06:08

Ik heb wel een aantal nakomelingen van hem gezien en dat waren allen mooie veulens de fijn kon de bewegen en een goed extrieur hadden op www.paardenfokkerijsmilda.nl staan er ook een paar geloof ik.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 06:34

Bij mijn jaarling loopt ook een Solitair in de wei.
Ze is nogal grof en ouderwets gebouwd, dit komt ook door de moeder (een Vasco x Epigmilion). Maar Solitair heeft hier dus zeker niet verbeterd. Terwijl deze merrie in combinatie met Goodtimes en Heartbreaker wel nakomelingen heeft gegeven die wat morderner/chiquer van bouw zijn.

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:03

Dit is wat het KWPN ervan vond:

Afstammelingen 2004 (veulens)
Solitair toonde royaal ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn rijtypisch en hebben uitstraling.
De veulens van Solitair hebben sprekende hoofden. De nek is goed van lengte. De hals is lang, goed gevormd en wordt in beweging goed gebruikt. De schoft is voldoende ontwikkeld. De schouder heeft een goede ligging, in sommige gevallen zou deze meer lengte moeten hebben. De rug heeft ruim voldoende lengte, in sommige gevallen is de rug wat week. De lendenen zijn voldoende bespierd. De croupe is goed van vorm, soms wat kort. De broekspier loopt ruim voldoende door. Het voorbeen is lang en correct gesteld. Het achterbeen is wat lang met een arm bespierde schenkel. Het fundament doet wat teer aan. De spronggewrichten zouden beter afgewerkt moeten zijn.
De stap is zuiver, heeft een goede ruimte en souplesse. In draf bewegen de veulens met veel zelfhouding en voldoende souplesse. Het voorbeengebruik is mooi. Het achterbeen zou meer moeten ondertreden. De veulens van Solitair galopperen makkelijk aan met ruim voldoende zelfhouding.

Kort samengevat: Een uniforme groep royaal ontwikkelde rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens kunnen goed stappen. In draf hebben de veulens een goed voorbeengebruik maar zouden het achterbeen resoluter onder moeten brengen. In beweging hebben de veulens een goed lichaamsgebruik. Het fundament is teer en zou in enkele gevallen beter afgewerkt moeten zijn.

Getoond zijn 18 geprikte veulens. De eigenaar had geen veulens geselecteerd. Twee veulens zijn thuis geïnspecteerd. Eén past in het beeld van de rapportage. De ander wijkt, met name in ontwikkeling, hiervan af.
De kwaliteit van de moeders was matig.
Getoond: 18 (+2) veulens uit 367 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig = vijf; voldoende = zes; ruim voldoende = zeven; goed = acht

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:17

Mijn nicht heeft een Solitair jaarling uit een Purioso merrie. Erg mooie merrie, chique van typ. Maar er zit wel een kop op!!!! Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:53

De halsen zijn erg zwaar!
Echt heel zwaar aangezet.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:28

bedankt iedereen voor de info, en inderdaad een foto zou helpen, en hoe zijn qua bewegingen en in de sport

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:28

In de sport zal moeilijk gaan; de oudste nakomenlingen zijn jaarlingen.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:29

annegti schreef:
In de sport zal moeilijk gaan; de oudste nakomenlingen zijn jaarlingen.

In de sport zul je er idd nog geen zien, maar de oudste nakomelingen zijn inmiddels 2 jaar.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 18:17

heeft er iemand anders een foto van solitair, of waar hij ter dekking staat

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:49

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:26

Ik heb een Solitair x Ahorn veulen:
viewtopic.php?f=59&t=427491

Mijn veulen heeft inderdaad een zware halsaanzet, maar ik ben heel erg tevreden over het resultaat! Ik vind het een mooi en aansprekend veulen. Mijn merrie is wel behoorlijk sjiek en daarvan moest de kleine het wel hebben. Ik zou de hengst niet op een grove merrie zetten. Qua bewegingen zie ik zeker een vooruitgang, de kleine heeft zeker meer swung dan zijn moeder!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:46

Bij ons in de wei staat een jaarling-hengst van Solitair. Zijn moeders vader weet ik niet. Hij staat nu flink te groeien, maar is slank van postuur, een slank hoofd en is zeer aanwezig. Heb wel ergens een foto van hem...
Afbeelding
Niet echt een duidelijk foto helaas. Deze foto is van maart. Hij is daarna dag en nacht in de kudde het land op gegaan en sindsdien enorm gegroeid!

Knuffelen/hals krabben vind ie heerlijk en komt graag naar je toe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:10

Mijn merrie is nu drachtig van Solitair, hoop er volgend jaar een gezond veulen van te krijgen. Mijn keuze is gevallen op hem omdat hij een super cool karakter heeft en heel elastisch is. Hij zal misschien goed kunnen springen maar bij een dressuurruiter was hij ook behoorlijk tot zijn recht gekomen. Een paard waar je alle kanten mee op kan.

Ernie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:54

Solitair lijkt mooi op foto's maar in het echt valt het mij persoonlijk vies tegen en hij bevrucht ook nog eens slecht.

Sarantos is een erg goeie en mooie hengst hengst

Afbeelding

Sarantos biedt dubbele zekerheid:
- Sarantos heeft een droomafstamming
- Maar liefst 4 bewezen stempelhengsten sieren zijn pedigree

Sarantos heeft al een indrukwekkende sportcarrière achter de rug:

2005 Winnaar hengstencompetitie Zuidbroek
2005 Winnaar “Future Stallion” Zwolle
2004 3e in hengstencompetitie Hengelo
2004 Winnaar IAN Trofee Ermelo, Zuidlaren en Zwolle
2004 Reserve kampioen in Zwolle bij de “Future Stallion”
2003 2e in Geesteren van 85 deelnemers

Sarantos behaalde tijdens de verrichtingstest goede punten voor zijn basisgangen:
8 voor de galop
8 voor de afdruk
8 voor de techniek
9 voor het vermogen
8,5 voor de aanleg als springpaard

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:50

SOLITAIR

Donkerbruin
Stokmaat 1.68 m
Geboren in 1999

Solitair is de allround-topper van het verrichtingsonderzoek 2002.

Solitair voert een topafstamming van internationale stempelhengsten: Voltaire staat wereldwijd zeer hoog
aangeschreven als vader van springtoppers, dressuurpaarden en een groot aantal goedgekeurde zonen.
Libero H, zelf ooit wereldbekerwinnaar, bracht inmiddels ook een keur aan internationale springpaarden.
De pedigree van Solitair wordt gecompleteerd met de nodige bloedinbreng van Ulster en Abgar.

Nigrante, de moeder van Solitair, is een keurmerrie die inmiddels Z-dressuur loopt.
Ze heeft een uitstekend moederrapport.

Tijdens het verrichtingsonderzoek bleek dat Solitair een fijn te rijden hengst is met een super karakter,
die zich zeer goed laat bewerken.

De cijferlijst van het verrichtingsonderzoek van Solitair:

Dressuur Springen
Stap 8 Draf 8 Galop 8,5 Afdruk 7 Techniek 7 Vermogen 8

(website zwartjens)

Denk niet dat je dit zomaar kunt bagateliseren. Het voordeel van Solitair is dat hij zowel op de springkant, als op de dressuurkant hele mooie cijfers laat zien. Hij heeft super hengsten in zn afstamming staan. Ik was persoonlijk wel erg gecharmeerd van deze hengst en bij mijn merrie was het de 1e keer raak!

Maar ik ben dan ook erg blij met mijn Solitair veulen:

Dikke maand oud.
Afbeelding

Dikke 2 maanden oud.
Afbeelding

Afbeelding

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:01

Wat is het dekgeld eigenlijk van Solitair?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:12

Ernie schreef:
Solitair lijkt mooi op foto's maar in het echt valt het mij persoonlijk vies tegen en hij bevrucht ook nog eens slecht.

Ben ik niet met je eens. Hij kan heel, heel fijn bewegen omdat hij zo soepel is. HEt feit dat hij allround is (had de reclame over hem niet eens gelezen, ben gewoon op mijn eigen live indruk afgegaan) is alleen maar toegevoegde waarde EN zijn koele karakter. Verder is het gewoon een mooi paard.

Ziolette schreef:

900 euro

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:17

Desiree schreef:

Ziolette schreef:

900 euro

Dank je!