IJslandermensen......willen jullie ff meedenken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

IJslandermensen......willen jullie ff meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:14

Moi,

Zouden jullie als (ervaren Koe ) IJslandermensen mij willen vertellen wat je voor een 6 jarige ruin van 1,35/1,37 m, bruin met kol en lang behang over hebt?
geen eczeem, moeder natuurtolter,veeeel temperament,tolt zuiver in verschillende tempi.
Nog niet zadelmak, maar kan zeker in sport b lopen.
Ik heb zelf wel een aardig bedrag in mijn kop, maar ben benieuwd wat jullie vinden....

groetjes Sigaar

petrakolen

Re: IJslandermensen......willen jullie ff meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:44

Nou, niet overdreven veel!
Ik weet van Jeroen ten Haaf dat inrijden met 6 jaar niet zo heel makkelijk is. De meeste IJslanders worden met 4 jaar ingereden en als je dan met 5 of 6 jaar intölt, dan lukt dat vrij makkelijk. Maar met dit paard is dus nog helemaal niets gedaan. En waar baseren ze op dat hij sport B kan lopen???
Ik zou zeggen 2500 tot 3000 euro.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:09

ik denk zo rond de 3000 euro

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:47

Wat is de afstammeling? En heb je een foto?
Petra zegt dat inrijden met 6jaar niet zo makkelijk gaat? Dat snap ik niet echt... Waarom zou dat moeilijker gaan dan op 4-jarige leeftijd?
Onse merrie is ook op 6-jarige leeftijd ingereden en dat ging heel goed. Ik ken wel meer die ouder zijn ingereden, geen problemen verder. Zelf zou ik niet op 4jaar beginnen maar pas op 5jaar maar iedereen doet het weer anders Knipoog En de prijs zou ik niet weten want weet niet om welk paard het gaat Lachen

Gaefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:37

Ik heb ook nogal wat ijslanders ingereden en ben het er echt niet mee eens dat een 6-jarige per definitie moeilijker is hoor. Het kan ook juist makkelijker gaan. Wat is de afstamming? En inderdaad waar wordt dat sport-B verhaal op gebaseerd? Ik zou zeggen voor een goed paard dat nog niet ingereden is 3500-4000. En wat ik me ook nog afvraag.... waarom is ie eigenlijk nog niet ingereden?

Groetjes Hilde

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 10:35

thanks voor jullie reacties!
gaefje: zo rond die prijsklasse zat ik ook te denken ja, we hebben hem met 5 jaar laten dekken en toen gecastreerd, hij had wat de tijd nodig om uit te groeien en aan te sterken vandaar dat ik daar nu pas mee begin, hij is echter nog maar net 6 hoor(maand ofzoiets).
Ik ben het er iid ook niet mee eens dat het inrijden van een 6-jarig paard moeilijker is dan van een 5-jarige.
het hangt wat mij betreft heel erg van het paard af, zo hebben we ook een 3,5 jarige merrie die heel dominant is en al aardig aan het uitgroeien is, zij wordt met 4 jaar ingereden, vandaar!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 10:37

oja, afstamming is tvisyn van hall(eigen merrie) x stormur fra strytubae

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:32

hbe je een foto?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:54

ben geen egt ijslander mens maar denk toch wel zo rond de 3000-3500 €

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:23

Stormur is een erg leuk paard om naar te kijken. Hij heeft ook wel leuke nakomlingen. Ik zou er zelf ongv.2800/3200 voor geven. Ook omdat het paard nog niet ingereden is. Verder weet ik niet hoe het paard er kwa bouw uitziet want dat heeft ook te maken met hoe het later gaat presteren. Een paard wat bijv. erg overbouwd is zal altijd wat moeite hebben met de kont onder het lichaam te brengen! Onse IJs is ook een klein beetje overbouwd en heeft er ook wat moeite mee Lachen Maar dan nog is de prijs moeilijk om hier zo op internet te zetten want je kan eigenlijk niet zomaar een prijs zeggen als je het paard nog nooit gezien hebt.

Gaefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:19

Tvysing is wel een leuke merrie. Die was toch van Kim Pilon? Stormur vind ik wat lateraal.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:41

Gaefje schreef:
Tvysing is wel een leuke merrie. Die was toch van Kim Pilon? Stormur vind ik wat lateraal.

Geen idee Tong uitsteken Ik vind Stormur wel leuk. Heb hem nog maar 1 keer gezien bij de wedstrijden. Ik vond hem daar erg leuk lopen bij tölt was hij soms wel lateraal maar vind zijn gangen er niet verkeert uit zien Lachen
Maar jah zoals ik al zei ik heb hem nog maar 1 keer gezien Knipoog

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:09

bij rúbín in de wei staat ook een merrie van Stormur. Onzettend leuk paardje, mooie kleur (chocolate), 5-ganger en leuke bewegingen. Wel best lateraal. Freya frá folskvi heet ze.
Verder ken ik geen nakomelingen van Stormur, en het is misschein wel een leuk paard, maar geen super goede Top hengst, met elite nakomelingen ofzo Knipoog
Eigenlijk heb ik zo te weinig info om te zeggen wat hij zou moeten kosten. Elke gek kan natuurlijk wel zeggen dat zn paard sport B kan lopen.... Ik heb hem niet gezien, ook niet zien lopen oid. Maar ik denk idd zo rond de 3000 eurootjes

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:52

Nog niet zadelmak, maar kan wel sport b lopen, vind ik wel een beetje een rare uitspraak. Maar goed, het zou natuurlijk kunnen.

Ik vind trouwens wel dat de meeste erge lage bedragen noemen. Zo rond de 3000 euro. De meeste paarden die ik ken zo rond de vijf jaar en licht aangereden (ik weet het, deze is dat nog niet) zijn zo rond de 4000 euro. Het ligt naar mijn idee helemaal aan het paard wat hij moet kosten, is per paard verschillend. Het karakter van een paard zegt ook heel veel en dat kun je wel "zien" als hij nog nie onder het zadel is. Dus succes met je beslissing!

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:08

Tja, het is toch moeilijk om daar een prijskaartje aan te hangen blijkt wel! Maar ook ik vraag me af waarop je baseert dat het paard een potentieel sport-B paard is, alleen op afstamming? Zelf vind ik voor een niet ingereden Ijslander 3000 euro wel maximaal eigenlijk. Ingereden wordt het een ander verhaal, zeker als ie die potentie onder het zadel laat zien Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:23

het maakt helemaal niet uit of je nou 4jaar in rijd of 6 jaar! onse ijslander word pas als ze 5 tot 6 is nu is ze 4 en nog een echte puber!!
hmm welk bedrag?? pff ik weet het niet echt (wel aardig wat hoor!)

eens een ijslander altijd een ijslander!!