Volgend jaar hopelijk ons eerste veulie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Volgend jaar hopelijk ons eerste veulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 15:20

Ja ja, onze merrie wordt met haar volgnede hengstigheid gedekt en dan hopen wij volgend jaar ons eerste veulie te verwelkomen.'

Maar.... hoe gaat dat nou allemaal? Wij zijn absolute beginners. Gelukkig een veterinair om de hoek dus dat zit wel snor. Maar wanneer brengen wij onze merrie weg. De hjengstenhouder zegt als ze al hengstig is. Is dat dag 2 van hengstigheid? Wij willen niet voor de tijd laten kijken door va dus is een gokje. Realiseren we ons.

En dan tot wanneer mag de merrie aan het werk blijven en in welke mate?

Hoe voeden jullie die merrie?

Wanneer kan ik zien dat het veulen gaat komen en binenn welk tijdsbestek is dat dan ook werkelijk zo. Gehoord dat asl er hars? op de tepels komt het nog max. 48 uur duurt.

En dan is veulie er. Wat dan? Lekker met z'n tweeën in de wei laten lijkt me. Onze knollen lopen gewoon buiten. En wanneer kan ik de groep samenzetten?

Nou ja genoeg vragen. Aangezien ik nog een jaar heb wil ik er volop gebruik van maken te leren Lachen

joeykyra

Re: Volgend jaar hopelijk ons eerste veulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:53

hallo,
leuk en spannend he.!!
onze merrie is nu ook drachtig en voor ons is het ook voor het eerst(we willen het veulen houden)
wij hebben de merrie naar de hengstenhouder gebracht toen ze hengstig werd.daar werd ze om de dag gescand en uiteindelijk geinsemineerd..toen de 18e dag terugkomen en weer scannen.en ja ze is drachtig!!!
ik kan veel info hier vinden en hoor veel van vrienden.maar de echte kenners kunnen alles vertellen.(kan ik mooi meelezen Haha! Haha! )
door welke hengst laat jeje merrie dekken?
groetjes desiree

Faas

Re: Volgend jaar hopelijk ons eerste veulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 15:59

G. Basgier is de gelukkige. Vooral omdat we al twee veulens van deze combi gezien hebben. Dus dat wekt wel vertrouwen. Omdat alles ook wat in stroomversnelling gekomen is voor deze gekozen. Het is een prachthengst en zjin nakomelingen doen eht goed in de sport.

Ze wordt overigens natuurlijk gedekt Lachen. Eens kijken ofi k leuke foto's kan maken GaaaapO