Informatie Uptown (KWPN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Informatie Uptown (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:27

Heej,

Wie heeft er voor mij informatie over Uptown?

Hoe is hij van karakter, wat loopt hij, hoe zijn zn veulens? enz.

Alvast bedankt!

dunya

Re: Informatie Uptown (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:38

Naam hengst: Uptown
Zwartbruin, stm 1,68 m.
geb. 2001 Kennedy x Ubis x Joost

De keuringskampioen van 2004, ook verrichtingstopper in de dressuur, is een zeer imponerende zoon van de hengst Kennedy en komt uit een nationaal kampioen merrie, die al vele goede sport- en keuringspaarden heeft voortgebracht.

Dekgeld excl. € 900,00
Afbeelding

Afbeelding
Eigenaar van Uptown is Toine Hoefs, Dhr Al Guden (USA) en Kathy Conelly (USA)

Uptown is Kampioenshengst van de KWPN Hengstenkeuring 2004 en staat momenteel in Ermelo i.v.m het najaarsonderzoek. Hans Peter over Uptown:“ ik vind Uptown een ontzettend mooi paard, hij is heel werkwillig heeft 3 hele goede gangen en is fijn om te rijden”. Zodra het najaarsonderzoek is afgerond komt de hengst naar Hans Peter toe die hem verder zal opleiden en uitbrengen.

KWPN 2004, Kampioenshengst

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:11

Zijn veulens worden dit jaar pas geboren. Hij heeft een gewillige karakter en beweegt super.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:30

Zijn veulen worden VOLGEND jaar pas geboren.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:04

Uptown (Kennedy x Ubis x Joost)
Geb. datum: 10 april 2001
Kleur: bruin
Stokmaat: 170

Verrichting Ermelo 2004 (06-09 t/m 12-11)
Uptown is een eerlijke, betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft een goede ruimte en souplesse. De draf is lichtvoetig en heeft veel souplesse. De hengst heeft veel zelfhouding. Het achterbeen treedt ruim voldoende onder, maar zou meer kracht mogen hebben. Uptown heeft veel balans in de galop, is daarbij lichtvoetig en heeft souplesse. In galop kan de hengst goed schakelen. Uptown heeft veel tot zeer veel aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Uptown toont bij het springen een matig krachtige afdruk. De hengst zou meer moeten basculeren en opent achter onvoldoende. De hengst lijkt voldoende voorzichtig en toont een matig vermogen. Hij geeft zijn ruiter een matig gevoel. Als springpaard heeft hij een matige aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
In de stal is hij eerlijk, betrouwbaar en fijn om mee te werken; in de omgang is hij makkelijk.
Uptown heeft eerder aan het voorjaarsonderzoek deelgenomen, maar is toen vanwege een blessure doorverwezen naar het najaarsonderzoek. In september heeft de hengst enige beïnvloeding ondervonden van een virale infectie. Hierdoor is geen trainingsachterstand opgetreden.

Stap 8.5
Draf 8.5
Galop 8.5
Aanleg dressuur 9
Subtotaal dressuur 34.5
Plaatsing dressuur 1e
Afdruk 5
Techniek 5.5
Vermogen 5
Aanleg springen 5
Subtotaal springen 20.5
Plaatsing springen 12e
Puntentotaal 55.00
Plaatsing 9e van 12 (16)
Jaar verrichting 2004
Plaats verrichting Ermelo

HK KWPN Den Bosch 2004 (07-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek. Kampioenskeuring 1e (dressuurhengsten).
Verwachtingswaarde: dressuur 128 (btr 29%); springen: 80 (btr 20%).

Afstammingsinformatie stand 2004
Uptown werd tijdens de hengstenkeuring in Den Bosch gehuldigd als kampioen van de dressuurhengsten.
Zijn vader Kennedy kwam op lichte tour niveau uit in de dressuursport en is de eerste goedgekeurde zoon van Ferro.
Uptown's moeder Carina voert alle predikaten en was als jong paard meervoudig kampioene van Nederland aan de hand. Zelf was ze Z2-dressuur en behaalde een topscore in de IBOP. Haar kinderen hebben haar het prestatiepredikaat bezorgd. Uit deze moederlijn zijn zeer veel nationale en internationale sportpaarden voortgekomen. Carina bracht 13 nakomelingen (7 hv en 6 mv), waarvan 1 ster, 2 elite, 1 keur, 1 aangewezen hengst, 2 sport(drs) en 1 sport(spr). Tot haar nakomelingen behoren de Z1-dressuurpaarden Granada (v Boston), Icaria (v Dageraad) en Karina (v Dageraad) en verder het nationaal springpaard Juwel (v Emilion). Zij is de grootmoeder van Z1-dressuurpaard Lettice (v Libero-H). Grootmoeder Reina is de grootmoeder van het Z-springpaard High Jumper (v Concorde), van de ggk KWPN-hengst en tevens internationaal springpaard Jupilot (v Epilot, ruiter Holger Hetzel) en van het Z2-dressuurpaard Navett (v Goodwill). Zij is de overgrootmoeder van het Z2-dressuurpaard Liverpool (v Faust-Z). Overgrootmoeder Barla is de grootmoeder van het internationaal GP-springpaard Darignier la Silla (v Marinier, ruiter Jorge Verswijvel Herrera), van het nationaal springpaard Lacarlo (v Faust-Z) en van het Z-springpaard Wabgar (v Abgar xx). Verder is Barla overgrootmoeder van het Z2-dressuurpaard Gerda (v Burggraaf), van het ZZ-springpaard Donar (v Tolbert) en van de Z1-dressuurpaarden Icarlo (v Notaris) en Karla (v Damiro), van de Z-springpaarden Lybarla (v Armstrong), Picarla (v Concorde), Erdal (v Tolbert)en Fabulus (v Marinier).

Exterieuromschrijving 2004
Uptown is een royaal ontwikkelde, langgelijnde, zeer rijtypische hengst met een mooi front. De achterhand zou wat meer bespiering moeten hebben. Het fundament is correct gesteld. De voeten hebben matig ontwikkelde verzenen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 05:28

vind het wel een mooie hengst. Hij komt uit de dezelfde stam als een van onze fokmerries en dat is ook een bloed mooi paard!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:02

Sammie schreef:
Zijn veulen worden VOLGEND jaar pas geboren.

maar natuurlijk, stom, stom, stom.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 11:13

Bedankt voor alle informatie, maar even wachten tot volgend jaar, kijken wat voor veulens eruit komen!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:49

Ik krijg als het goed is volgend jaar een veulen van Uptown.

Mijn merrie is nu 18 dagen drachtig.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:06

haa UPTOWN. Toen ik hem zag in Den Bosch was ik op slag verliefd wat een hoofd wat een blik in zijn ogen. Hij keek echt zo van "kom niet in de buurt want..." . Lekker brutaal en stoer zoals een hengst moet zijn. Toen hij ging lopen was ik verkocht. Super dat hij naar HP gaat benieuwd wat hij gaat doen in de sport.

Ben ERG benieuwd naar zijn veulens.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:32

ik vind het ook echt een zeer aansprekende hengst!! En ben dan ook erug benieuwd naar zijn nakomelingen.. ik heb nog maar een jaarling merrie maar vind deze hengst toch zeker een optie voor als ik haar later laat dekken Knipoog *verder ben ik niet penny-achtig*