opfokker voor hengsten gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laureentje

opfokker voor hengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:14

Hallo, ik heb een probleempje.
Ik heb een twee jaar oude hengst en nu heb ik van de persoon waar hij al anderhalf jaar staat begrepen dat wanneer ik hem op de wei wil laten hij gecastreerd moet worden en anders moet hij de stal op. Ik vind het onverstandig om hem op stal te doen, maar ik wil hem dus ook niet castreren. Waarom? De kinderen van mijn merrie zijn laatkomers, ze groeien heel lang door en hebben alle tijd van de wereld nodig om groot te worden. Deze jongen ook, hij zal ongeveer 1.65-1.70 worden. Maar hij is nog redelijk smal en ik hoop eigenlijk dat hij door de hormonen nog wat uitzet.

Nu ben ik op zoek naar een plekje voor hem, waar hij op de wei kan staan. stal is geen optie. Het maakt mij niet uit waar het is, Groningen, België. Ik ben nu niet zo kieskeurig.

Wie weet iets?

Lavanta

Re: opfokker voor hengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:20

Is het alleen voor in de zomermaanden??

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:29

Hij zou bij ons kunnen alleen wonen we in Noord-Frankrijk. Het voordeel van bij ons is dat ze op heuvelachtig land staan waardoor ze super sterk worden. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 13:47

Noord Frankrijk? Kun je mij informatie sturen met de mail, Mansolein? Of aangeven in welke prijsklasse het zit en zo?
Lavanta het is voor nu tot en met volgend jaar of nog een jaar extra, ligt eraan hoe hij zich ontwikkelt en of hij een jaar extra nodig heeft. Zijn zusje wel, die zijn we pas echt gaan werken toen ze vier en een half was. Beter iets later beginnen en een sterk paard hebben, dan te vroeg en na vijf jaar kun je hem afschrijven.
bedabkt alvast voor de reactie.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:06

Ik weet ook nog wel een plek in friesland, in de zomer in een kudde leeftijdsgenoten op het land, in de winter in een groepbox binnen.

Enne Mansolein, heb je meer informatie? Heb je ruimte voor meerdere jonge paarden bv? En lopen ze in de winter ook buiten?
en wat kost het?

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:15

Donja schreef:
Ik weet ook nog wel een plek in friesland, in de zomer in een kudde leeftijdsgenoten op het land, in de winter in een groepbox binnen.

Enne Mansolein, heb je meer informatie? Heb je ruimte voor meerdere jonge paarden bv? En lopen ze in de winter ook buiten?
en wat kost het?

Hier ben ik ook wel nieuwschierig naar Lachen

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:02

Mansolein heb je misschien voor mij ook informatie. Alvast bedankt

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:32

onze paarden komen het hele jaar door buiten ook in de winter komen ze elke dag buiten. Ze worden stuk voor stuk aan de hand naar het land gebracht en krijgen dagelijks veel persoonlijke aandacht. Ook hengsten zijn welkom! In princiepe hebben we genoeg ruimte op het land. het is 20 hectare glooiend grasland en de paarden zijn dan dus ook allemaal erg goed bespierd. Stallen worden deze zomer nog bijgebouwd. Voor eventueel meer info kun je het beste even een pm sturen!