mest eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:57

hoi hoi,

Mijn veulentje is vorige week geboren,en alles gaat heel goed met haar, ze probeert al gras te eten(tandloos,maar oke),ze eet al hooi mee,maar net kwam ik op stal stond ze dus een verse drol van haar moeder op te kauwen....

is dit normaal??of kan het kwaad???en wanneer moeten veulens de eerste keer ontwormt worden???

Sasjuh89

Re: mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:03

Dit kan zeker kwaad!! Ik weet niet wat voor ras ze is, maar mijn shetlandveulentje heeft dit ook gedaan toen hij heel klein was. Dit bleef steken in zn keel en hij heeft allemaal slijm uit zijn neus en mond gekregen. Hij stikte er zowat in en kon heel erg moeilijk adem halen.. Hij leeft nog, maar als we hem niet hadden zien staan, betwijfel ik toch of hij het gered had..

Oudere pony's doen het omdat ze gebrek hebben aan een voedingsstof.. maar weet niet meer precies welke Bloos

Word het weiland bij jullie 'uitgemest'? Ik weet natuurlijk niet hoe groot het weiland is, maar anders is het een idee om de mest eruit te halen. En als hij op stal staat, meerdere keren de mest uit de stal halen.

Heel veel succes :J

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 21:06

ja de mest wordt uit de wei gehaald,en de stal ook ,elke dag,maar ja,ik sta er niet bij als de merrie een keer mest,ze staat sávonds op stal,en overdag in de wei,.....

ze is een kruising fries x andalusier...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:23

het is normaal dat veulentjes mest eten, moet je je geen zorgen over maken!!!! die van mij staat met de oortjes gespits achter mamma als haar staart omhoog gaat!!

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:38

Op zich kan mest eten niet echt kwaad. Maar ontwormen moet je op tijd mee beginnen dat is erg belangrijk. Het beste kan je het veulen ontwormen als hij/zij 10 dagen oud is dan ook meteen de moeder ontwormen. Wel even opletten op de ontwormpasta dat die ook voor veulentje`s geschikt is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 22:05

oke,dank jullie wel....ben ik weer gerust..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 23:05

Atje speurt op Famosa af als haar staart omhoog gaat. YES!!!!! De snoep bar is weer geopend.
De mest van de moeder is nodig voor de darmwerking. Dit is heel normaal dat veulens moederpoep eten Vingers aflikken Haha! .

Als je vragen heb of als je iets niet weet, dan moet je even de kraamkliniek pb en.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 23:08

hum,ik had net uitgevonden hoe lekker je kon zoenen op die neus,maar als die zo groen onder de sh*t zit,moet ik zeggen dat het toch minder aantrekkelijk wordt...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:07

Hahahah dat ken ik. Atje komt dan naar me toe met een kop van mmmmmm dat was lekker Vingers aflikken , kusje Kusje