Polansky x Ditmar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Polansky x Ditmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 14:21

Wat vinden jullie van deze combi?

ken een meisje die heeft een ditmar merrie (als er intresse is zal ik een foto plaatsen) en heeft haar laten dekken door Polansky, reden: de kleur en uitstraling. Niet op verbeteringen enz gekeken.
Maakt me verder ook niet zoveel uit, haar fokproduct dus moet ze zelf weten. Maar vraag me toch af wat jullie van de combinatie vinden.
Het is nogal een pittige, koppige merrie die de laatste jaren nogal erg met haar 'gezondheid' kwakkelde.
Zat niet lekker in dr vel en is nu herstellende van een peesblessure.

Mansolein

Re: Polansky x Ditmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:17

kan je beter een foto plaatsen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:32

Miekjuh schreef:
Het is nogal een pittige, koppige merrie die de laatste jaren nogal erg met haar 'gezondheid' kwakkelde.

Dit zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen. Ze hoopt zeker op een zwart veulen? Tja... dikke kans dat dat er dus niet in zit. Verder valt er niet veel over te zeggen, en kun je beter een foto plaatsen van de merrie.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:42

ik heb een burggraaf x Ditmar, uitstekende gezondheid!! Nooit kreupel oid, hoeven normale kwaliteit. Polansky paardjes vind ik vaak wel mooi maar ze zien er vaak wat ielig en niet echt 'hard'uit. Ze zal waarschijnlijk wel een wat minder ielig paard worden want ditmar geeft juist wat 'stevigere'paarden.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:24

Ik zal zo evene een foto opzoeken..

Ze wil inderdaad een zwart veulen, daarop heeft ze m uitgezocht. Het was na mijn mening ook veel beter geweest als ze een jaar gewacht had met het dekken maar goed, je weet hoe sommige mensen zijn. Beetje egoistisch en niet geheel aan het belang van het paard denken. Meer het idee van, het paard heeft nu toch een peesblessure en ik kan er niks mee.. dan maar een veulen.
maargoed, zal de foto even opzoeken

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:32

Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn echter wel van ongeveer 2 jaar geleden. Word nu niet veel meer bereden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:02

Die hals gaat niet goed komen

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 11:32

In wat voor opzicht bedoel je dat?! te smal? of ...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:34

Sammie schreef:
Die hals gaat niet goed komen

Dat voorbeen ook niet denk ik zo.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:40

Graag wat meer uitleg in wat voor opzicht jullie ook denken waardoor het niet goed zou komen?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:01

hebje Polansky al eens op stand gezien? Daarbij fokt hij veel onderhalsen en die van de merrie heeft ook een beetje onderhals. Het voorbeen is kort en vlak. Polansky fokt ook vlakke voorbenen.

Het zou me ook niet verbazen als er uit deze combi een vette vos uitkomt.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:55

haha lekkere combi wordt dat. Onderhals heeft deze merrie enorm...
En die kleur, hebben we wel voor gewaarschuwd, maarja..huidige gezondheid zou ik het ook niet voor gedaan hebben, mij veel te riskant (helemaal gezien ze altijd goed hengstigheid toonde en nu niet, dus hebben ze haar hengstig gespoten) maargoed...doe je verder weinig aan, niet mijn paardje..

Verder keuze voor de dressuur was omdat ze toch een iets meer dressuur aangelegd paardje gefokt wou hebben (allrounder), maar als ik zo hoor wat er hier gezegd wordt heb ik daar ook een hard hoofd in dat dat gebeurd...jammergenoeg weet ik zo snel niet wat voor opa dr achter de merrie zit..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:59

en jij bent?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:10

Stalgenootje van de desbetreffende eigenaresse (en ex-stalgenootje van Miekjuh Knipoog)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:02

Gaat ze het veulen verkopen?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:02

Geen idee, in eerste instantie zal haar planning momenteel, denk ik, liggen op opfok en vervolgens in laten rijden en vervolgens als leuk vervolgpaardje voor haar zelf...maar omdat haar dat toch beste kosten gaat leveren vraag ik mij af of dat ook gaat gebeuren!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:31

Hm.. ik denk dat mevrouw dus flink teleur gesteld word? Als ik dit zo lees is er meer kans op een niet veelbelovend veulen als wel..

En Bella ik vraag me zeer sterk af als het veulen niet zwart is oid of het dan wel aangehouden word. Aangezien ze alleen om kleur en om het dressuur idee heeft gekozen voor Polansky..
Als de kans groot is op een kort voorbeen en een onderhals zal dat dressuuridee er wel snel af zijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:09

Het hoeft niet, natuurlijk. Er KAN een zwart chique hoogbenig, met een mooi front veulen uitkomen. Maar die kans acht ík zeer onwaarschijnlijk. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat Polansky 1 van de meest foutste keuzes ooit is voor deze merrie. (onderhals, kort en vlak voorbeen, zwaarachtige merrie) En Polansky en allround?? Urm tja Rolleyes Zwart, en dat durf ik voor 99% zeker te zeggen, wordt dit veulen zeker niet.

Ik heb nu al medelijden met het veulen Verdrietig . Simpelweg omdat zo'n domkop op een kleurtje fokt en niet verder kijkt dan de neus lang is.

Maar goed....

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:51

Maar nog even een puntje: Nu zat ze ook te twijfelen over Negro...die wou ze zelf in eerste instantie er op, maar een (*tjah wil het niet bijrijdster noemen, want dat is het hooguit paar weken geweest*) invloedrijk persoon bij de eigenaresse ging voor Polansky (en die keek inderdaad puur en alleen naar uiterlijk, kleur en prestaties...heeft verder ook 0,0 kennis wat betreft fok)....maargoed, toen heeft ze bij de hengstenhouder hier nagevraagd wat een goede keuze zou zijn en daar gingen ze wel mee in de keuze Polansky, met vooraanstaande argument: Braaf paardje...

Maar...zijn deze mensen dan zo van: Dekking is geld of zien ze toch meer in bovenstaande merrie??

*blijf het trouwens zeer spijtig vinden dat de eigenaresse zoveel waarde hecht aan de mening van iemand die niks van fokkerij weet, zelf een paard heeft met onbekende ouders, zelf alleen puur actief is in de basissport. En ondanks dat we gezegd hebben dat ze bij kenners moet informeren, toch voor het grootste gedeelte op een leek vertrouwd*

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:33

Afbeelding

Dus dit paard heeft ze op haar merrie gezet?

Tja, mijn keus zal het niet zijn.. Maar waarom wil ze een veulen? Denk niet dat ze verder in de dressuur wil met deze combi.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 15:41

nou ik weet wel dat hengstenhouders hun eigen hengst willen verkopen, of de hengst die ze op dat moment hebben staan.. ben nu wel erg benieuwd wat voor een veulen daar uit gaat komen..

ze wil graag een veulen, tja voor de heb denk ik.. maar ze wou het liefst richting dressuur omdat ze dat graag wou doen.. maar ze rijd haar eigen merrie haast niet eens dus laat staan dat ze dan met dat veulen in de weer gaat.. eerst nog 3/4 jaar wachten voordat ze erop kan stappen en dan alle andere bijkomstigheden nog.. ik denk niet dat ze weet waar ze aan begonnen is....