gemiddelde veulen-prijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dewi

gemiddelde veulen-prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 11:42

Hallo allemaal,

Sinds de euro ben ik het spoor bijster op het gebied van paardenprijzen. Nou vroeg ik mij af, wat de gemiddelde prijzen zijn voor een zeer goed bewegend veulen (zeer ruime taktmatige draf en galop met veel sprong, actief achterbeen) uit een preferente moeder en leuke (spring)afstamming van vaders kant.
Ik weet dat het een beetje vaag is, maar ik heb werkelijk geen idee.

Anoniem

Re: gemiddelde veulen-prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:46

ik denk tussen de €1000 en €60.000.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:30

[***] schreef:
ik denk tussen de €1000 en €60.000.

Met andere woorden, wat een gek er voor geeft Tong uitsteken

Maar gemiddeld genomen, voor zo'n 2500 a 3000 euro moet je wel een leuk veulen kunnen vinden die aan jouw eisen voldoet.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 05:07

Nauw, uit dat rijtje eisen wat word gegeven kun je beter denken aan 5000, als de prijs van een veulen wat aan die eisen voldoet, maar 2500, dan ligt de markt echt op z'n gat.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 06:05

zo'n 3000 á 4000 wat ik gezien heb. LIgt ook aan het ras.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 06:22

Het is net wat een gek ervoor geeft inderdaad. Je hebt ze ook voor 1000 maar ook voor 15000....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:11

inderdaad.. wat een gek er voor geeft
je kan soms wel eens geluk hebben (als je geduld hebt) om een goed en niet te duur veulen te kopen

iets om te onthouden..
een goed veulen hoeft niet altijd duur te zijn
en een duur veulen is niet altijd goed Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:22

klopt helemaal unamie... ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat bijvoorbeeld painted black voor een waardeloos bedrag is gekocht op een veulenveiling....

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 08:42

Bedankt voor jullie reacties, ik snap ook wel dat de prijzen erg uiteen kunnen liggen. Was toch benieuwd naar de gemiddelde prijs.

Heb een veulentje op het oog, is in maart geboren. afstamming Lupicor X Larome. De eigenaresse dacht erover om het beestje naar de veulenveiling te doen, maar nu ik serieus geinteresseerd ben gaat ze nadenken over de prijs. Voor een goed beest wil ik best betalen, maar ik ga natuurlijk niet meer betalen dan nodig is... Haha!
Ze gaat wel naar de keuring in juli, ik verwacht dan goede resultaten. Die zullen dan wel weer invloed hebben op de prijs ben ik bang.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:46

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:04

zal wel een typfout zijn zeker??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:29

Wacht eerst maar eens af wat dat diertje op de keuring doet. Want eigenaars verwachten altijd een heleboel, maar of die verwachtingen altijd uitkomen.

Eind van de zomer als alles weer op stal komt kan je een goed gefokt mooi veulen kopen voor tussen de 1000 en 2000 euro. Moet je gewoon ff zoeken en lef hebben met geld bieden. Dat mensen meer vragen betekent niet dat ze meer krijgen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:39

Dewi schreef:
Bedankt voor jullie reacties, ik snap ook wel dat de prijzen erg uiteen kunnen liggen. Was toch benieuwd naar de gemiddelde prijs.

Heb een veulentje op het oog, is in maart geboren. afstamming Lupicor X Larome. De eigenaresse dacht erover om het beestje naar de veulenveiling te doen, maar nu ik serieus geinteresseerd ben gaat ze nadenken over de prijs. Voor een goed beest wil ik best betalen, maar ik ga natuurlijk niet meer betalen dan nodig is... Haha!
Ze gaat wel naar de keuring in juli, ik verwacht dan goede resultaten. Die zullen dan wel weer invloed hebben op de prijs ben ik bang.

op die veilingen hebben ze keus uit zo'n 500 redelijk tot zeer goede veulens, wacht maar eerst eens af of ze hem nemen en dan nog, kun je hem altijd daar kopen. Ik heb behoorlijk wat aardige beestjes onder de hamer zien gaan tussen de 2000 en 3500.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:37

Het veulen van mijn merrie is vorig jaar op de veiling weggegaan voor 19000 euro. Eh nee, toen was de merrie nog niet van mij, ik heb haar nog maar pas. Ik heb haar nu laten insemineren, maar ik zal al blij zijn als ik dit veulen gewoon kan verkopen voor een 1500 euro. Ik wilde aanvankelijk de merrie weer doorverkopen en het veulen houden. MAar ik ben te blij met de merrie.

DE gemiddelde prijs is toch echt niet meer dan 1500 euro. En geloof me, voor dat geld kun je ECHT hele leuke dieren kopen. geloof je me niet, dan kom maar gerust kijken hier.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:24

Rhea schreef:
zal wel een typfout zijn zeker??

haha,rhea ,nee t'is geen typfout .
Maar het dekgeld van Quidam de revel is wel 7500€ .Maar ja dat verantwoord nog geen vaste prijs van 60000€ Gestoord
Ik denk toch dat ze die nog een tijdje op stal zullen hebben ,of niet?
Misschien binnen een paar jaar als ie het dekbrevet ontvangt

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:08

Van Quidam kun je 8 rietjes kopen voor € 2500, waarvan een zeer handige DA nog twee dekkingen kan doen. Dit soort veulenaanbiedingen zijn natuurlijk waanzin, maar soms wil de iegnaar niet zo nodig verkopen en denkt ie van, als ze dit willen geven mag ie weg.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:34

Excuseme schreef:
Van Quidam kun je 8 rietjes kopen voor € 2500, waarvan een zeer handige DA nog twee dekkingen kan doen. Dit soort veulenaanbiedingen zijn natuurlijk waanzin, maar soms wil de iegnaar niet zo nodig verkopen en denkt ie van, als ze dit willen geven mag ie weg.

Oei ,mij boden ze rietjes aan aan 600€ stuk ,heb het niet gedaan ,dacht wel dat het nog goedkoper kon,heb wel een heel handige inseminatieveearts ,maar Quidam ligt me niet ,heb er 2 merries van gehad en waren maar van doorsnee kwaliteit ,enige voordeel is dat je ze wel nog goed kan verkopen omdat het Quidams waren!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 22:09

vergeten erbij te vermelden dat het om een merrie-veulen gaat. Maakt dat ook nog uit qua prijs?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:07

Dat merries duurder zijn is bij haflingers, shetlanders en fjorden wel. Maar bij sportpaarden niet.
het is net wat de koper wil. Wil hij ook nog mogelijkheden hebben om mee te fokken, dan is hij met een merrie beter af. MAar je hebt ook heel veel mensen die voorkeur geven aan een hengstveulen omdat ze merries minder prettig vinden in de sport. Dat is i.v.m. hengstigheid, maar ook omdat merries over het algemeen grotere vechtersbazen zijn. Ze zouden sneller in opstand komen, gevoeliger en sneller beledigd zijn.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 07:51

bedankt voor jullie reacties. Ik heb er nu een iets beter beeld van!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:59

Ik vind de prijzen die hier worden genoemd een betje hoog, maar dat kan aan mij liggen,..

an hebik het mooi voor mekaar gehad,..
Heb chris als een goedgekeurd veulen, mooi beenwerk, voor 750 euro gekocht,.. Het is wel een tinker,..

Maar ik vind tussen 1000 en 3000 normaal, daarboven vindik echt wel veel geld, kan je ook een leuk paardje voor kopen Knipoog volgens mij, ik heb er alleen nit zoveel verstand van \"Knipoog\"

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:30

als ik een veulen zou kopen zou ik er zéker niet meer voor geven dan 1000.

op keuringen zijn bijna alle veulens in de 10.000 euro Scheve mond vind ik dus echt zwaar overdreven,die veulens kunnen nog helemaal niks!
en als ze dan Z zijn kostten ze zeker 3 keer het dubbel Gestoord

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:33

De prijzen van warmbloedpaarden liggen hoger dan die van de meeste andere rassen. Maar momenteel is de verkoop gewoonweg slecht... Of je moet een hele goede hebben..... Lachen
Het is idd wat de gek ervoor geeft en vraagprijzen zijn meestal niet de verkoopprijzen...
Ik heb mijn veulens van dit jaar ook te koop (alles met papier en niet duur...), maar ik ben ze nog niet kwijt hoor..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:46

Een kennis van mij heeft een paar veulens: Lord Z x Voltaire, die is verkocht voor 8500,- en dan heeft ie nog een Olivi x Michelangelo en die gaat ook niet weg onder de 7000,-. Zo zie je maar dat als je een veulen zoekt met echt kwaliteit in huis de prijs daar ook echt wel naar gericht is, want die 2 gaan echt voor 2000 de deur niet uit hoor Knipoog

Ernie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:48

Donja schreef:
De prijzen van warmbloedpaarden liggen hoger dan die van de meeste andere rassen. Maar momenteel is de verkoop gewoonweg slecht... Of je moet een hele goede hebben..... Lachen
Het is idd wat de gek ervoor geeft en vraagprijzen zijn meestal niet de verkoopprijzen...
Ik heb mijn veulens van dit jaar ook te koop (alles met papier en niet duur...), maar ik ben ze nog niet kwijt hoor..

Helemaal mee eens. Ik werk op een hengsten houderij en daar gaan goeie veulens ook niet onder de 5000 euro weg