Hoeven en drachtigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tricky1

Hoeven en drachtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 10:58

Bij ons op de stal loopt een drachtige merrie rond, die ze niet op tijd hebben bekapt voor de laatste maand van de drachtigheid. Het ziet er aan de voorhoeven echt mega slecht uit. Volgens de eigenaar is het te stressvol om dat in de laatste weken te doen en moeten ze het nu uitzitten. Wie heeft daar ervaring mee? Behalve natuurlijk op tijd laten bekappen, want ze zijn natuurlijk gewoon slordig geweest.

DMHorses

Re: Hoeven en drachtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:38

hmm mijn merrie loopt ook hoogdrachtig(nu paar dagen overtijd) en die is 2 weken terug gewoon bekapt hoor, lijkt me toch wel belangrijk dat ze goed op hun voeten staan aangezien ze wat extra gewicht meedragen.... Ik zou die merrie gewoon laten bekappen, drachtige merries kunnen best wat hebben, ze kunnen zelfs beter tegen stress dan 'andere' paarden. Alleen in het begin van de dracht is stress heel slecht...

petrakolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:31

Wij bekappen de merries altijd zo'n twee weken voordat ze zijn uitgerekend. Dan kunnen ze er weer even tegen en heb je niet zoveel gedoe met bekappen met zo'n klein veulentje erbij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:41

Ja, zo doen wij het ook, 2 weken van te voren nog bekappen.