Keuring KVTH

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Keuring KVTH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:28

Heb net te horen gekregen dat ik met mijn "pleegveulen" naar de keuring mag. Hij zou zowiezo al naar de keuring gaan, maar ik mag hem voorbrengen *blij*

Ik ben echter totaal niet thuis in de haflingers, en op de site kan ik ook niks vinden over voorbreng eisen (wat voor kleding, wat voor halster, zulke dingen)

Iemand die me kan helpen?

albonny

Re: Keuring KVTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:16

hi had na de keuring gekunnen jha
wij zij gister ook met 2 veulens na de keuring geweest.

en bij ons deden ze het toch best heel goed beste merie veulen van brabant en 3e beste merrie veulen van braband en de beste jaarling van brabant ook had onze hengsten boer het beste hengst veulen van braband.

dus gewoon gaan is echt heel leuk

albonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:18

je meot helemaal in het wit. en anders moet je eens kijken op de site van hippische fotograag bob schouten. die fotogrfeert veel haflingers tijdens de keuringen daar zie je wat iedereen draagt en hoe de paarden erbij lopen. dan zie je de verschillen. en niet alleen en honze paarden erbij lopen.

heel veel succes en ik ben heel erg ebnieuwt

http://home.planet.nl/~schou489/

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:20

jeetje, sorry maar kijk je bericht even na op typfouten voor je op ok klikt, dit is amper te lezen.

Anyway, ik heb begrepen in het wit met rode stropdas, en het veulen een zwart of wit halster

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 06:52

stef schreef:
jeetje, sorry maar kijk je bericht even na op typfouten voor je op ok klikt, dit is amper te lezen.

Anyway, ik heb begrepen in het wit met rode stropdas, en het veulen een zwart of wit halster

Klopt.

Ben zaterdag trouwens ook naar de centrale keuring in St. Oedenrode geweest met mijn haflingermerrie.

albonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:04

sorry kan ik nix aan doen ben dislecties. zal volgende x kijken maar of er minder in zullen zitten?

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:49

Rode stropdas is volgens mij niet verplicht hoor!
Gewoon in het wit is al netjes genoeg...

In het programmaboekje dat je krijgt, staat ook een beschrijving van de kleding en hoe je moet lopen.
In stap recht van de jury af en er weer naartoe. In draf in een driehoek (rechtsom).
Probeer ook goed het veulen aan de binnenkant (jurykant) van de merrie te houden, dat is iets wat ik vorig jaar heel vaak 'fout' heb zien gaan.
Wat ik ook (in mijn ogen dan) te vaak zag, was dat ze de merrie mooi lieten strekken, maar dan gaat het veulen dus galopperen. Het gaat in zo'n rubriek niet om de merrie, maar om het (dravende) veulen. Dus kijk heel goed, hoe hard je met de merrie moet lopen om het veulen zijn beweging mooi uit te laten komen.

Wanneer is de keuring??? Succes in ieder geval!

Groetjes Judith

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 17:46

Hoofdletters, leestekens, en dingen als nix hebben niks met dislectie te maken.

Wanneer de keuring is weet ik nog niet, ik hoop dat we naar dordrecht kunnen, is voor ons heel dichtbij, maarja, wij wonen in brabant en niet in zuid holland

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:11

Ga naar de keuring in Onnen. Met mn veulen en de driejarige moet worden opgenomen. Een rode stropdas is alleen voor mannen verplicht

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:27

Als je in Brabant woont (de eigenaar van het paard tenminste) had je ook naar de keuring in Brabant gemoeten (was vorige week), je moet in je eigen provincie. Alleen voor de stamboekopname van 3-jarige en oudere merries mag je eventueel naar een andere keuring, maar dan mag je niet mee doen aan de premiekeuring. Tenminste, volgens mij is het zo, je mag niet kiezen, maar je kan het even navragen voor de zekerheid! www.kvth.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:31

ik heb de kvth al gemaild, maar nog geen reactie.

Maar hoe kan je nou naar de keuring met een veulen van een week oud?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:38

De meeste veulens worden eerder geboren volgens mij, zeker bij de grotere fokkers. Helaas voor jullie...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 21:27

Miran schreef:
De meeste veulens worden eerder geboren volgens mij, zeker bij de grotere fokkers. Helaas voor jullie...

Tja, als je merrie niet drachtig wil worden.....

Heb trouwens woensdag ofzo naar de KVTH gemaild, en nog steeds geen antwoord

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:10

jah het is idd alleen voor de driejarigen voor stamboekopname mogelijk om naar een andere provincie. en dan worden ze daar ook niet geprimeerd.... Een veulen kan altijd het jaar erop wel, en als ze maar een week oud zijn dan zijn ze ook nog niet te keuren... (moeilijk te vergelijken met de rest)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:13

nee logisch, ook al zou het wel vergelijkbaar zijn ga ik het een veulen van een week niet aandoen om netjes aan een halstertje te lopen e.d.

Vind het wel gewoon krom geregeld. Was erg blij met het verzoek of ik de merrie en veulen voor wilde brengen, en dan krijg je zoiets.
Maarja, het zal niet anders zijn vrees ik