KWPN hengst Farmer !?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Angelique_

KWPN hengst Farmer !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 20:12

Hoi,

Ik ben op zoek naar informatie over de hengst Farmer.
En naar foto's van deze hengst.

Het is namelijk de vader van mijn merrie.
En ik zou wel wat meer over hem te weten willen komen.

Groeten Angelique

Mireille1970

Re: KWPN hengst Farmer !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:14

www.farmerhoeve.com

Bel Jan of José Lamers eens. Dat waren de eigenaren en die hebben vast heel veel materiaal... Ze waren ook eigenaar van Ferro. En ze hebben hun stal niet voor niets naar Farmer genoemd.

Superhengst... heerlijk allround en fijn te rijden paarden.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:13

Verrichting Ermelo 1990
Vriendelijk, speels, attent, eerlijk, gehoorzaam met goed humeur. Hij is op een positieve manier brutaal. Bij begin onderzoek net zadelmak. Laat zich gemakkelijk bewerken. Gaat goed ontspannen en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Stap heeft veel regelmaat en is ruim. Draf heeft een mooie balans en veel tact. Galop is mooi en krachtig. Bij het springen voorzichtig. Heeft een goede afdruk en een snel voorbeen. In terrein pakt hij goed aan, terreingalop zou ruimer mogen zijn. Zeer veel bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Veel aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Rustig stalgedrag.
Op 23-04 een lichte vorm van koliek.

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 8
Galop 8
Rijproef 8.5
Springen vrij 7.5
Springen ohz 8
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 82.00
Max punten 100
Plaatsing 2e van 30 (16)
Jaar verrichting 1990
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1992 (veulens)
Deze hengst toonde een uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens. Hoewel het type nog wel eens wisselend is (jongere veulens doen nog iets beknopt aan, terwijl de oudere langer gelijnd bleken te zijn), is er vrijwel steeds sprake van sterke verbindingen.
Het hoofd is sprekend en expressief. De hals heeft doorgaans voldoende lengte, kenmerkt zich door een goede bovenlijn met goede nek en wordt in beweging goed gedragen. In enkele gevallen komt de hals iets diep uit de borst. De schoft heeft voldoende lengte maar is nog wat weinig ontwikkeld. De schouder heeft voldoende lengte, maar kon veelal wat schuiner liggen. Rug- en lendenpartij zijn sterk gespierd. Uniform is de gespierde, brede, hellende croupe. Het voorbeen is goed gesteld; in enkele gevallen is een steil voorbeen waargenomen, alsmede een arm voorbeen. Het achterbeen is goed gebouwd en gesteld. Het fundament is opvallend correct, hard en droog.
De stap zou doorgaans royaler kunnen zijn. De draf heeft op zich een goede bewegingsvorm, maar er is sprake van een klein zweefmoment, terwijl de schoudervrijheid voor verbetering vatbaar is. De balans is goed, maar het achterbeen zou meer door moeten treden, terwijl de beweging ook beter door de rug zou kunnen vloeien.
Een thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van bovenstaande rapportage, maar had beste bewegingen.
De hengst kreeg in meerderheid beste, langgelijnde merries toegevoerd.
Getoond: 31 veulens uit 166 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (december; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Farmer voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2000 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Farmer voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2004 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Farmer definitief goedgekeurd.
Bij de beoordeling van de 11-jarige nakomelingen hanteert de commissie de volgende richtlijn: een sportindex lager dan 120 leidt tot afkeuring. Een sportindex hoger dan 130 met voldoende betrouwbaarheid (75%) leidt tot definitieve goedkeuring. In alle gevallen wordt de exterieurvererving in de beoordeling betrokken.
Van Farmer zijn al een aantal kinderen internationaal actief. De zoon van Voltaire scoort zowel voor dressuur als springen boven het gemiddelde, net als voor exterieur en beweging. Hoewel de fokwaarde (111) voor het model het vierkantsmodel aangeeft en er rekening moet worden gehouden bij de hoogte van de stokmaat, is het feit dat hij voor beide disciplines boven het gemiddelde scoort de reden Farmer definitief goed te keuren.

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 17:41

Thanks Lachen
Ik heb inmiddels ook 2 foto's van Farmer gevonden.

boertjesfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:28

Je kan hem altijd even komen zien. Nu staat hij op het dekstation van Jan Greve in Haaksbergen, maar vanaf augustus staat ie weer in Amersfoort.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:48

kan iemand ff een foto plaatsen ? ik kan niets vinden en was ook al op zoek naar een foto van hem

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:42

Heb ook een Farmer ruin gehad, en superlief aanhnakelijk paard. Kon er iedereen mee wegsturen. Hij liep M2 + winst. Maar was meer een springpaard, hij deed dat ook liever. Dit paard leek ook sprekens op Papa, kwa uitstraling.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:47

Ik heb een zwarte Farmer gehad uit de moeder van I'ts Otto...
Gaaf beestje... niet te groot...

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 17:03

Afbeelding
Afbeelding

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:34

Afbeelding
hier een foto van famer

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:12

Nu er een werkende foto van de hengst is toegevoegd vind ik het zonde om hem weg te halen, alleen omdat het topic oud is. Mensen kunnen hier toch weer wat aan hebben. Ik ga daarom voor open laten en verplaatsen naar Familiebanden.

F-AM -> FB