Mijn merrie is een Hierarch x Willow Cratic XX x Garant.
Ik waarschuw alvast, ik heb nogal wat eisen.
Mijn merrie is wat kortbenig en heeft een zware halsaanzet en is wat compact gebouwd.
Ik zoek dus een langbenige hengst met een niet te zware halsaanzet. Het moet een dressuurhengst zijn, maar ik wil er eigenlijk ook een sprongetje mee kunnen maken, een L-parcours zou leuk zijn, maar het is geen pré. Verder moet de hengst niet te heet in zijn hoofd zijn, ik woon vlakbij het strand, dus ik wil wel veilig langs de weg kunnen om op het strand te komen.
Positieve dingen bij mijn merrie zijn dat ze een fantastisch karakter heeft. Niet overdreven. Ze loopt op wedstrijden beter dan thuis, zet zich dan ook 200% voor je in. Hoe meer publiek, hoe beter ze loopt. Nooit problemen met hengstigheid gehad. Ik weet wel dat ze hengstig is, maar merk er helemaal niets van met rijden. Verder is ze niet al te groot, maar ze kan een geweldig front opzetten, ze lijkt dan gelijk 10 cm groter. Verder is ze makkelijk op stal, iedereen kan met haar overweg.
Ze heeft een hele goede schouderpartij en haar voorbeengebruik is dus ook zeer mooi grijpend, ze kan makkelijk verzamelen en ook strekken, het is net een gummyballetje. Volgens 2 van mijn vorige instructeurs heeft ze aanleg voor de hogere dressuur, maar helaas heeft een blessure hier dus een einde aan gemaakt.
Zelf kan ze ook een leuke sprong maken. De stap zou echter wel wat beter kunnen, de draf en galop zijn prima bij haar.
Er loopt nu een veulen van Montecristo bij, ben ik zeer tevreden over, zit eigenlijk te denken om hem nog een keer te gebruiken, maar het zou ook leuk zijn om ander bloed te gebruiken. Hoeft niet perse KWPN te zijn.
Ik heb niet zoveel foto's op deze computer, dus hier 1 met het veulen van dit jaar, hier is het veulen 1 week oud. De bevalling was bijzonder zwaar, dus ze is hier nog steeds niet helemaal lekker en staat er dus ook zo bij, haar bespiering is helemaal weg en ik zal wel even kijken of ik vanavond een wat betere foto van haar kan plaatsen zodat ze wat beter tot haar recht komt.
). Het veulen is ook niet zo horizontaal gebouwd, hier komt hij net van het drinken af. Maar op deze foto stond tenminste Myrdal helemaal op. Ik dacht dat dat wat verstandiger was dan een leuke foto van het veulen.