wie laat zijn merrie dit jaar dekken door Upperville (kwpn)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitag1rl

wie laat zijn merrie dit jaar dekken door Upperville (kwpn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 13:06

Dit jaar is de gelderse hengst Upperville goed gekeurd als kwpn dekhengst. het is een Cabuchon x Creool x Formateur.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die graag willen weten hoe deze hengst fokt en zijn/haar merrie erdoor laten dekken..

Ik ben nogal benieuwd. want deze hengst komt uit dezelfde stam als mijn paardje Knipoog

Sammie

Re: wie laat zijn merrie dit jaar dekken door Upperville (kw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:33

Volgens de hengstenhouder was hij redelijk gewild, voor nl. voor de Gelderse merries. En enkele RP's.

Ik zie nu dat je nog in je andere topic op ITP wat had gevraagd. Dat had ik niet meer gelezen.

foto:

Afbeelding

Upperville's vader is Cabochon, een der beste Nederlandse dressuurverervers. Cabochon is vader van vele lichte tour en Grand Prix dressuur paarden. De moeder van Upperville is de keurmerrie Gecari die met Sjoukje van Kooten ZZ zwaar heeft gestart, Gecari was ook de moeder van de hengst Mr Mastwijk die Nederland heeft vertegenwoordigd bij de WK jonge-dressuurpaarden te Arnhem. Van Gecari zijn meerdere paarden als sportpaard naar Amerika verkocht. Gecari's vader Creool is bekend geworden door zijn grote inzet in de springring. Hij heeft met 3 internationale ruiters op internationaal niveau gepresteerd. De overgrootvader van Upperville is de keurhengst Formateur die paarden gaf die zeer werkwillig waren en met veel kracht bewogen. Formateur was zelf een goed 1.40 paard. Upperville werd in 2005 uitgeroepen tot reservekampioenhengst op de CHK te 's-Hertogenbosch. Tijdens het verrichtingsonderzoek werd hij kampioen bij de basispaarden en viel op met zijn elasticiteit in de showwagenproef. Hij behaalde hiervoor zeven maal een 8!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:52

ik vind het in elk geval een mooi paard om te zien en vind hem erg goed gebouwd. Misschien een goede keus voor mensne die een wat te luxe merrie hebben.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 17:15

jaa ik had al op de site gekeken waar hij opstaat.. leuke hengst wel.. ik vind het gewoon gaaf dat mijn paardje uit dezelfde stam komt.. de 'cari' stam Lachen alle merries uit die stam krijgen cari achter de naam.. mijn paard heet officieel Zarahcari Haha!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:37

verder niemand?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:05

Niet iedereen zit op bokt. Ik denk dat,als je volgend jaar naar de afstammelingen keuring gaat dat je erveel ziet.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:14

ja ik weet dat er nog geen veulens van hem zijn, maar was gewoon benieuwd wie er allemaal deze hengst (evt) wil gebruiken dit jaar Lachen was verder niet opdringerig bedoeld ofzo.. maar gewoon om het bericht weer even bovenaan te krijgen..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:18

Jammer dat hij wat kort in de hals is, verder vind ik dat hij een mooi front heeft Lachen