Michelangelo nakomeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiggy777

Michelangelo nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 12:17

Ik rijd op dit moment een Michelangelo x Zandman merrie van 13. Wie rijd er nog meer Michelangelo? Springen of dressuur? Wat is het karakter?Gewoon leuk om te vergelijken. Foto's volgen nog

hesterv

Re: Michelangelo nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:16

Mn vader heeft er ook eentje gefokt, maar op het moment rij ik daar weer een nakomeling van (een Ferro). De merrie van Michelangelo was dus echt voor de fokkerij. Ik heb ergens nog wel een foto.. moet ik even zoeken. Is niet zo'n duidelijke foto hoor.
merrie was meende ik vrij pittig, maar die is al jaren geleden verkocht en had toen ook nog een veulen (een Negro). Hoe het verder met haar gaat zou ik echt niet weten!!!

De merrie heet trouwens Larona en zal nu iets van 12 zijn.
Hier is het dus de merrie (het veulen is de merrie waar ik nu op rij, de Ferro, inmiddels 8 jaar en M1 dress)
Afbeelding
Hier is het de linker merrie (de rechter is weer Primona, de Ferro), daarachter nog Obelisk (een Zeoliet)
Afbeelding

Groetjes Hester

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:24

Een vriendin van mij had een michelangelo ruin en donker bruine met bles. Hij was 1.56 hoog en ze reed hem bij de ponys tot de hoogste klasse Z2 hij is een jaartje geleden verkocht geloof ik. Hij heette trouwens Jamorkus.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:54

mijn instructrice heeft een michelangelo nakomeling, mooie bok om te zien, en lopen is ook erg goed! karakter iets minder, helaas..
ze brengt hem momenteel uit in de PSG

Afbeelding

Afbeelding

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 20:04

hesterv schreef:
Mn vader heeft er ook eentje gefokt, maar op het moment rij ik daar weer een nakomeling van (een Ferro). De merrie van Michelangelo was dus echt voor de fokkerij. Ik heb ergens nog wel een foto.. moet ik even zoeken. Is niet zo'n duidelijke foto hoor.
merrie was meende ik vrij pittig, maar die is al jaren geleden verkocht en had toen ook nog een veulen (een Negro). Hoe het verder met haar gaat zou ik echt niet weten!!!

De merrie heet trouwens Larona en zal nu iets van 12 zijn.
Hier is het dus de merrie (het veulen is de merrie waar ik nu op rij, de Ferro, inmiddels 8 jaar en M1 dress)
Afbeelding
Hier is het de linker merrie (de rechter is weer Primona, de Ferro), daarachter nog Obelisk (een Zeoliet)
Afbeelding

Groetjes Hester

Grappig! Ze heeft hetzelfde hoofd, bouw is niet te vergelijken natuurlijk doordat ze alleen voor de fok gebruikt werd. Die van mij is iets lichter bruin (stekelharig) Karakter is best wel moeilijk maar ze is wel eerlijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:39

Ken twee Michelangelo's, eentje uit een Amormerrie en eentje uit ik meende Porter-merrie.

Die uit de Amormerrie is superlief, echt heel zacht en gehoorzaam paard, te vriendelijk voor haar eigen goed.
De andere is heel ril, zeer kietelig. Niet gemeen maar wel heel onzeker.

Beide prachtige mooie merries, goed fokkend en top bewegen.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:09

Larona was idd ook heel erg kietelig, en Primona is ook nauwelijks te poetsen op zich. Maar verder wel super eerlijk altijd en heel braaf in omgang behalve dat kietelige. Leuk dat ze wat matchen! Jammer idd dat Larona niet echt in een nette conditie is geweest..
Groetjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:28

Ik heb zelf een Michelangelo X Ramiro ruin uit '93. Ik heb hem destrijds zelf van de fokker gekocht en met de nodige hulp en begeleiding zelf opgeleid tot Z2 dressuur. In hetbegin hebben we heel wat tegenslagen gehad. In de omgang was het het fijnste paard dat ik me ooit had kunnen wensen, al was hij wel erg sensibel. Maar onder het zadel was het af en toe een ongeleid projectiel dat alle kanten op stoof en lelijk kon steigeren.
Nu kan ik lezen en schrijven met hem en zijn we de dikste maatjes. Maar zo maar een andere ruiter op zijn rug zetten, tja, dan wil hij nog wel eens een beetje komisch worden Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:56

Ik ken een chique koffievosmerrie van Michelangelo. Zij is nu 14 jaar, geen gemakkelijke tante. WEl fijn met looplust, maar als ze iet niet wil bij het rijden (en dat komt vaak voor) kan ze gaan steigeren of ze doet de kop hoog in de lucht en gaat rondvliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:28

Ik herken dat karaktertrekje wel Desiree. Maar dat is meestal rijtechnisch op te lossen. Veel Michelangelo's zijn nogal sensibel, bloederig, snel beledigd en bijzonder intelligent. Zulke paarden moet je in hun waarde laten, die kun je niet knechten en dwingen.
De laatste keer dat ik niet consequent genoeg was in het corrigeren van Lois lag ik er naast en kon 3 maanden niet rijden. Ik had hem beledigd :0 Sindsdien maken we nooit geen ruzie meer.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:24

Ik heb een gribaldi x michelangelo Lachen

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:04

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=UOTJUPNB[img]

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:05

Afbeelding

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:46

Ik heb een ruin van Michelangelo x Pasteur gereden, écht een heel apart paard, supermooi en fantastisch goed lopen. 13 jaar, en had Prix st. Georges gelopen, én 1.40 gesprongen (maar zat nu in de stop en was niet fijn op de benen/pezen)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:12

Is Michelangelo geen zoon van Pasteur, een volbloedhengst? Dus iets zal er niet geklopt hebben.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:27

ik reed in canada een michelangelo ruin. Niet een heel mooi paard, niet super spectaculair bewegend, maar wel leuk dier. Was leergierig en ongeveer Z2 afgericht (series t/m om de 2)
maar paardje was voor de handel en wel wat lastig. kon uit het niks ineens in de stop gaan, ging dan rondjes spinnen (waarbij je ook niets kon doen dan stil zitten en wachten tot hij weer vooruit ging) en vervolgens ging hij ineens weer lopen en was er niets aan de hand.

Was daar zelf maar 3 maanden, wat er daarvoor met dat paard gebeurd is weet ik dus ook niet. Hij was gewoon heel sensibel en onzeker, maar opzich wel met goede bedoeling, dus ergens zal iets mis zijn gegaan.

Paard is verkocht naar particulier die er helemaal blij mee is/was overigens.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:52

Desiree schreef:
Is Michelangelo geen zoon van Pasteur, een volbloedhengst? Dus iets zal er niet geklopt hebben.

Géén idee Clown Ik dreun op wat er op zijn naambordje stond:
Kosmos
Michelangelo x Pasteur Ja

Maarja, het paard stond in Italie en die doen wel vaker rare dingen Tong uitsteken

Deze kon trouwens ook uit het niets onwijs gaan lopen etteren (kop omhoog en als een ongeleid projectiel rond gaan springen), en was idd behoorlijk sensibel en heet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:52

De trakehnerhengst michelangelo is van de volbloedhengst Pasteur uit een Matador x Kosmos moeder. Moederlijn is helemaal trakehner.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:05

Ik heb ook een Michelangelo; loopt bijna in de Z-dressuur. Alle bovengenoemde karaktertrekjes herken ik wel in hem. Hij kan snel afgeleid zijn. De ene keer een en al spanning, de volgende keer weer helemaal ontspannen. En inderdaad snel beledigd. Ben altijd op zoek naar een compromis. Bovendien is hij erg meedenkend. Proefje oefenen?...niet doen; op de wedstrijd weet hij precies welke oefening er komen gaat, zodat hij er dan maar alvast mee begint; lief he.
Ondanks dit alles kan ik me geen fijner paard wensen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:03

Ik heb een CocktailxMMichelangelo.
Ik herken veel van wat hierboven staat, maar ik kan het onwijs goed met haar vinden!
Vertrouwen is het sleutel woord, en als je dat heb gewonnen, doet ze alles voor me.
Laatst bijgewerkt door Sall op 16-06-05 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:10

Een klant van mij heeft ook een M A.Een bloedmooi zwart paard met een bles en twee witte achtervoeten.Alles wat hier over de nakomelingen gezegd wordt,geldt ook voor hem.Rillerig,schrikkerig af en toe niet te sturen.Gauw over zijn toeren.Wel een heel lief paard voor derest.Over zijn benen kan ik niet over naar huis schrijven;Prachtig droog beenwerk,maar mankeert vaak wat......

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:21

Afbeelding

Ook een afstamming van michelangelo 10 jaar. Een vriendin van mij rijd deze merrie voor een kennis van haar. Ze start in het M springen. Het is een lief paard maar geen makkelijke. Zo af en toe een beetje hittepetitterig. kan enorm springen maar ookal is ze maar klein. 163 ofzo.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:54

Bij mij op stal staat een Amsterdam x Michelangelo.
Een ster-merrie van 3 jaar, zwart / donkerbruin en erg aanhankelijk. Binnenkort wordt ze zadelmak gemaakt en ingereden.
Ze is vrij pittig en heeft zeker consequentie nodig, maar verder erg lief en komt in de wei graag naar je toe. Hals kriebelen vind ze het einde!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:20

Ik heb een merrie van Krack C x JetSet D x Michelangelo en herken heel veel van jullie paarden. Het bloederige, hete en gevoelige komt me bekend voor. Mijn merrie is wel heel aanhankelijk en ook heel gevoelig en intelligent. Wil ook graag voor je werken, is vreselijk slim. Dit jaar heeft ze voor het eerst een veulen gekregen en wist werkelijk niet wat ze er mee moest; ze was er heel gek mee, maar ook bang voor. Ze liet het veulen geen minuut liggen. Het Scheelde niet veel of dat kleine ding zou me doodgaan. Mijn merrie heeft ongeveer anderhalve week een paar streepjes Sedalin per dag gekregen. Daarmee was het scherpe ervan en ging het wel goed. Gevoelig, dat zijn ze zeker. Zo zie je maar, zelfs in de derde generatie is het nog net zo.

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 18:33

oosterhoff schreef:
Afbeelding

Ook een afstamming van michelangelo 10 jaar. Een vriendin van mij rijd deze merrie voor een kennis van haar. Ze start in het M springen. Het is een lief paard maar geen makkelijke. Zo af en toe een beetje hittepetitterig. kan enorm springen maar ookal is ze maar klein. 163 ofzo.

Gave foto! Leuk dat ze ermee springt, je hoort meestal dressuur. Ik heb gister nog gesprongen met haar, superonzeker is ze terwijl ze het best kan en leuk vind. Maar helaas is ze kreupel geweest en mag ze niet meer wedstrijdspringen. Jammer, had ik liever gedaan met haar..