jouw favoriete paardenras

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spirit001

jouw favoriete paardenras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 17:17

hey iedereen,
wat is jouw favoriet paardenras
is de jouwe een lieveke
vertel er een beetje over !!!
groetjes!! xxx

spirit001

Re: jouw favoriete paardenras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 17:44

ik heb een arabier en hij is heel lief
maar soms ook wel nerveus
heeft er iemand ook een arabier
en is die van jullie ook soms wel nerveus

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:46

Mijn favoriete paardenras is het American Quarter Horse, en ndan met name het reining type. Doorgaans kleine maat paarden, koel in het hoofd en werklustig. Voor mij nooit meer een ander ras.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:56

Mijn favo rassen zijn haflinger (oude type) en fries.
Maar ook Andalusier. Eigenlijk alles wat barok is, ook een kruising bijvoorbeeld.
Waarom? Omdat ze wat steviger zijn (en ik ook niet 1 van de slanksten ben), ze uitstraling hebben, niet al te groot, eigenwijs en gewoon leuk!!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:55

Ik vind vooral het karakter en veelzijdigheid belangrijk, dus zolang ze maar werkwillig en pittig doch betrouwbaar zijn en in alle disciplines 'mee kunnen doen' komen veel rassen in aanmerking en zou ik eigenlijk kunnen stellen dat ik geen favoriet ras heb maar favoriete paarden.
Nu dat zeg ik wel, maar heb stiekem toch wat favorieten Tong uitsteken

Welsh & Welshcobs --> veel penny-momenten meegemaakt met welsh pony's: mijn verzorgpony was een welsh en in Wales op trektochten nog maar eens gezien wat een super dieren welsh ponies en cobs zijn. Welsh ponies kunnen soms wat heet zijn. Maar beiden zijn pittig, werkwillig, koel in de bovenkamer en erg veelzijdig.

New Forester-> mijn eerste echte les ooit was op een forester, verliefd geworden op dat ras en dat gaat niet meer over, mijn lieveling op maneges was vaak 'per toeval' een forester, gewoon heel eerlijke dieren, zeer werkwillig (mijn pony 'mokt' als ik hem niet rij ), pittig maar zeer betrouwbaar en ook koel in het hoofd, en hun gangen zijn 'paards' en zalig ruim. En ook heel veelzijdig.

Dan heb ik nog enorm veel interesse in Morgans: nog nooit gereden enkel gezien, dus kan het niet echt een 'favoriet ras' noemen. Maar de mix die Figure (stamvader van het ras) was spreekt me enorm aan, en de raseigenschappen lijken enorm op zowel Welsh Cobs als Foresters en het is officieel een 'paard'. Ze hebben ook wat van fijne Friezen (maar dan zonder de problemen) dus...Helaas kom je dit ras nog niet veel tegen in Europa.

Friezen vind ik ook heel leuk, dol op zelfs, maar o.a. door de erfelijke problemen waar dit ras mee kampt, is het mijn lievelingsras niet meer. Maar ik heb nog wel een zwakke plek voor Friezen Knipoog

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:48

Ik vind bijna alle rassen leuk. Tong uitsteken
Alle Trekpaardrassen, Welshes, Barokkepaarden, Fjorden, Haflingers, Merens, enz. Ik vind ook warmbloedpaarden leuk Ja En soms ook wel is een Arabier of een andere volbloed. Er is 1 paard wat ik echt afschuwelijk vind om naar te kijken en dat is de achal-teke.

xxdasjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:55

heyyy
mij favoriete ras is de fries

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:20

Ik heb verschillende favoriete rassen.

Zelf heb ik een haflinger lopen. Zelf ben ik gek op het oude type, waar mijn merrie helaas niet geheel aan voldoet. Haar moeder echter is een van de mooiste haflingermerries die ik in m'n leven heb langs zien komen. Prachtbeest, echt waar.
Haflingers zijn klein maar sterk en stevig, en ik kan echt smelten voor die blonde koppies Haha! En hun karakter spreekt me wel aan, heerlijk eigenwijs en slim, en niet snel opgejut.

Welsh Cobs heb ik altijd al geweldig gevonden. Mijn moeder heeft een sectie C gehad, en ik ben wel van plan er in de toekomst ook een aan te schaffen. Prachtige paarden vind ik het, werklustig, sterk, sierlijk.. Lovers

En als laatste de American Paint en Quarter Horse. Zelf heb ik er nog nooit een gereden, maar dat zou ik zo graag willen! Ook wat hen betreft sterke, niet erg grote paarden met een massa uitstraling en heerlijk werklustig.

En heel diep van binnen heb ik ook een zwak voor volbloed renpaarden. Niet om zelf te bezitten; ze zijn me te heet. Maar ik heb een groot zwak voor de rensport, en dan die prachtige glanzende paarden, enorm trots en ongelovelijk snel!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:24

Mijn Favo ras is de Holsteiner omdat ze elegant en toch stevig zijn.

Ik hou niet van die tere volbloedjes/warmbloedjes als arabieren die bij de minste beweging wegspringen en dan meteen kreupel zijn.
Ik wil toch dressuren en daarom hou ik van de Holsteiner.

Heb er zelf geen omdat ik er geen tijd voor heb en het te duur is maar als het er ooit van komt is het me eerste keus.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:29

Friezen, fjorden, haffies enz. Maar ook KWPN'ners. Arabieren vind ik mooie paardjes om te zien, alleen voor mij iets te nerveus Clown

Ephona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:54

Ik houd van de lekkere svige paardenrassen. Voornamelijk een haflinger!

Pris_SundayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:01

mayo_horses:

Ik heb een holsteiner merrie van Lord Lepanto, opa is Lord (Holsteinertopper!!) Haha! Haha! Cool

Maaruh het algemeen..
Ik vind holsteiner een heeeel geweldig ras.. ze zijn sterk, stoer gebouwd en kunnen toch elegant bewegen..
En Arabieren vind ik ook geweldig.. ik heb een hengstje gehad maar die was met rijden echt super rustig..(wat té) maar op stal een beetje gek!!
Ik hou niet van koudbloeden en barokke paarden. Dus niet van fjorden, haflingers, friezen enzo. (niks mis mee hoor !!)

Ik ben zelf ook maar licht en niet zo groot, dus zo'n zwaar paard past ook niet echt zo bij mij. Vingers aflikken

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:26

mayo_horses schreef:

Ik hou niet van die tere volbloedjes/warmbloedjes als arabieren die bij de minste beweging wegspringen en dan meteen kreupel zijn.

Heb er zelf geen omdat ik er geen tijd voor heb en het te duur is maar als het er ooit van komt is het me eerste keus.

Sorry dat ik dit zeg maar wat hier staat is complete onzin.
Er zit niets voor niets arabisch volbloeden bloed in alle sportpaarden.

En daar is een goede reden voor doordat de AV harde stevige been werk heeft.

Ga maar een de stamboom van je paard uitspitten uiteindelijk vind je arabisch volbloeden bloed in jou paard zijn lijn!!!!!

Neveus!!!Absoluut niet er zijn altijd uitzonderingen maar over het algemeen zijn arabische volbleoden rustige slimme nuchtere paarden die onmisbaar zijn in de sportpaarden fokkerij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
denk hier maar eens over na

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:31

Mijn favoriete ras is de Tinker. Hou heel erg van bonte pony's/paarden! Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:05

Barcelano schreef:
mayo_horses schreef:

Ga maar een de stamboom van je paard uitspitten uiteindelijk vind je arabisch volbloeden bloed in jou paard zijn lijn!!!!!

Neveus!!!Absoluut niet er zijn altijd uitzonderingen maar over het algemeen zijn arabische volbleoden rustige slimme nuchtere paarden die onmisbaar zijn in de sportpaarden fokkerij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn Arabier is maar 1 keer kreupel geweest in haar leven (door trap van een ander paard).

Dan nog een newsflash, schijnt dat 80% van de warmbloeden die klinisch gekeurd worden niet goedgekeurd worden op de benen.... Schokkend hè?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:25

mijn favoriete ras is de fries. Kwijlend mooi vind ik ze. Maar vorig jaar heb ik mijn hart verloren aan mijn paardje Boris. Hij is gekruist met een fries maar is gewoon een hartstikke lekker ding ( vind ik dan he). Ik val op de wat groffere paarden met een lekkere nek en kont.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:05

Barcelano schreef:
mayo_horses schreef:

Ten eerste Je hoeft niet te SCHREEUWEN!!!!!!!!!!!

En verder:

Ik hou gewoon niet van paarden die er uit zien alsof ze bij de kleinste beweging in elkaar kunnen storten, en daarmee bedoel ik NIET dat ze dat ook doen.

Ik denk er overna en ik schrijf wat ik vind, daar hoef jij mij niet op aan tevallen met uitroep tekens enzo.
Blijf rustig en zeg wat jij vind, dan kan je gewoon met zijn allen discussieren zonder dat mensen zich aan gevallen voelen.

Pris_Sunday:

Leuk! Weet jij of er ook een topic is over dit ras? Anders begin ik er een.

Gr Marjolein.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:26

mayo_horses schreef:
Barcelano schreef:

Ten eerste Je hoeft niet te SCHREEUWEN!!!!!!!!!!!

En verder:

Ik hou gewoon niet van paarden die er uit zien alsof ze bij de kleinste beweging in elkaar kunnen storten, en daarmee bedoel ik NIET dat ze dat ook doen.

Ik denk er overna en ik schrijf wat ik vind, daar hoef jij mij niet op aan tevallen met uitroep tekens enzo.
Blijf rustig en zeg wat jij vind, dan kan je gewoon met zijn allen discussieren zonder dat mensen zich aan gevallen voelen.

Pris_Sunday:

Leuk! Weet jij of er ook een topic is over dit ras? Anders begin ik er een.

Gr Marjolein.

Ik ben absoluut geen volbloed fan, maar ik moet toegeven dat een Arabisch Volbloed toch wel een zeer veelzeidig paard is, en ook zeker niet slap, maar juist sterk en snel.

Browny2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:26

mijn favoriete paardenras is de fries krijg er zelf ook een fries x ik ben zelf 10 jaar en 1.45 cm lang mijn fries x
is ongeveer 1.55 maar nu ik het er toch over heb ben ik niet te klein???? want voor mijn fries x had ik een welsh b 1.25 cm die gaat 1oktober weg en dan krijg ik mijn fries x /3 *\o/* :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:52