Ik ga volgend voorjaar een paard kopen en zit te twijfelen tussen een KWPN-er of een Holsteiner. Over KWPN-ers weet ik inmiddels genoeg, maar over de Holsteiner wil ik wat meer te weten komen. Ik heb wel internet afgezocht en daar staat ook heel wat informatie, maar omdat dat steeds hetzelfde algemene praatje is, ben ik op zoek naar persoonlijke reacties van mensen op dit forum die een Holsteiner hebben of iemand kennen met een Holsteiner. Hoe gedraagt hún Holsteiner zich, hoe is hij gebouwd enz enz... En ben natuurlijk zeer benieuwd naar foto's (ze zijn zo mooi gebouwd)!
ja ik had daar al gekeken... maar dat gaat meer over hun dagelijkse dingen en het zijn 32 pagina's met af en toe iets over holsteiners (no offence trouwens!) dus na 6 pagina's ben ik gestopt. ik kan daar trouwens ook niet op reageren want ik heb te weinig posts voor die topic!
ik heb er een (zit ook in dat topic... gaan inmiddels idd al lang niet meer over de holsteiner srry) maar ik heb dr dus 1 ... vader: quinar Z (v. Quidam de revel) moedersvader: Cor de la Bryere...
ik ben echt heel blij met hem... hij doet alles, weigert nooit en is super lief... nou weet ik alleen niet of dit aan het ras of aan het paard ligt heb hiervoor alleen nog mr een KWPN'er en een NRPS'er gehad... maar pb me maar als je nog wat wil weten foto's staan in mn onderschrift als je klikt op "Quidou"
Ik heb ook een Holsteiner Hij heet Careano en zijn roepnaam is Cookie. Zijn vader is Caretino, een beroemde duitse springhengst. Hij is super lief en wil graag voor je werken. Het is een fijn leerpaard en hij rijdt heerlijk.. Foto's in mijn profiel
Ik heb er ook 1 (LittorioXCaretino)*Half nichtje van Cookie(zie hierboven) dus Ze is echt super lief, weigert nooit zonder geldige reden en is op stal echt een knuffel paardje. Holsteiners hebben echt een super karakter en zijn super in springen.
wow, reacties ! Nou, ik weet het zo goed als zeker, het word een Holsteiner! Ik heb meerdere mensen gesproken en iedereen was eigenlijk heel erg gecharmeerd van Duitse paarden! Ik zal me ff aanmelden voor het forum... En jullie hebben echt een stel mooie paarden!
Nu heb ik nog een vraagje... Ik weet nu zeker dat ik volgend jaar maart een Holsteiner ga kopen (dan pas omdat ik dan de ruimte heb) maar wat voor vraagprijs moet ik ongeveer verwachten??
Dit zoek ik: tussen 4-8 jaar oud, ingereden en min. op B-niveau...
En waar liggen de prijzen hoger: in Duitsland of in Nederland? Ik zie namelijk genoeg Holsteiners te koop staan maar niemand zet er een vraagprijs neer en ik wil ook nog niet gaan bellen aangezien ik nog een half jaar moet wachten. Dus ik weet echt niet wat ik kan verwachten.
En kent iemand de fokker/veearts Paul de Vries (fokker van Holsteiners)? Hij woont in Heerde.
Mijn paard is sowieso half Holsteiner (ik kan niks over de moeder vinden). De vader is Centurion Montfort en diens vader is Capitol I (schijnt een bekende springhengst te zijn). Qua uiterlijk en karakter lijkt mijn paard op een Holsteiner, dus zal me niks verbazen als de moeder ook een Holsteiner is.
One Desire is een super lief en braaf paard, koel in het hoofd. Hij is ontzettend sociaal en wil altijd overal bij met z'n grote neus. Hij is een echte goedzak. Tuurlijk heeft hij wel eens z'n nukken, maar daar is hij paard voor .
Het paard in mijn avatar is One Desire. Ik zou wel foto's willen plaatsen, maar weet niet hoe het moet.
aim
Geplaatst: 31-12-11 02:06
Toevallig zijn alle 2 mijn verzorgpaardjes van Paul De Vries geweest. ( iedigeval 1 afstammeling van een paard van hem en nog een merrie van hem ( gina ) ) Zijn hele fijne paarden, met veel karakter ! Zie hier Gina
Dit topic is 6 jaar oud wel leuk om te lezen trouwens. Mijn paard is inmiddels helaas verkocht..
OneDesire
Geplaatst: 01-01-12 11:35
Quidou schreef:
Dit topic is 6 jaar oud wel leuk om te lezen trouwens. Mijn paard is inmiddels helaas verkocht..
Grinnik, en het (mijn nieuwe) paard in mijn avatar is inmiddels veranderd naar een Paint. De Holsteiner heb ik overigens nog wel, maar die is sinds 3/4 jaar met vervroegd pensioen.
Casarell
Geplaatst: 01-01-12 12:07
Er zijn ook een hoop KWPN-ers die Holsteins bloed voeren