Welke hengst bij een Darnels x Ramiro merrie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Welke hengst bij een Darnels x Ramiro merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:24

Mijn merrie moet over een maand veulenen en daarna laten we haar meteen weer dekken.
Het is een Darnels x Ramiro x Octaaf merrie van 1,74m, super fijn meegaand karakter,
Ze is Z dressuur startgerechtigd maar door een blijvende blessure als fokmerrie geeindigd.
Ze heeft 5 nakomelingen van Jimtown, Krack C, Negro, Karandasj en 1 op komst van D-day. (2 hiervan zijn ster)
Ik denk dat ze wel een scheutje bloed kan gebruiken. Ik zou graag een sterwaardig paard fokken zodat de merrie keur wordt. De Karandasj heb ikzelf maar die wordt denk ik niet sterwaardig.
Afbeelding

Viennanova

Re: Welke hengst bij een Darnels x Ramiro merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:58

De merrie wordt niet keur, maar preferent Knipoog .....

Bij een Darnels x Ramiro merrie....Ik vind dat je merrie wat bloot oogt, en wel wat lengte in het voorbeen kan gebruiken. Verder zou ik het beenwerk graag wat fijner zien.
Is de Krack merrie ster geworden?

Ik heb trouwens ook een Darnels gehad...een ruin, ook super meewerkend. Darnels x Zeddam, net zo'n kleur als de merrie van jou, en ook net zo groot. Heb ik Z2 mee gereden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:48

Hoe is de Krack C idd?

Inderdaad een hoogbenige hengst kiezen. Tja hoe zijn de bewegingen? Wat wil je verbeteren?

Ik heb zelf ook een Darnels gereden, super fijn dier met fijne galoppade en extra karakter! Was op 6 jarige leeftijd ZZ licht met wp

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:58

Denk inderdaad ook dat Krack niet zo verkeerde keuze is. Anders kun je nog een zoon ervan doen, of misschien Flemmingh.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 21:47

Ik dacht zelf ook aan Flemmingh. Ik zie graag een iets luxer type en wat meer bloed. Dat voorbeen is inderdaad wat kort. De merrie is nu erg uitgeakt en heeft nagenoeg geen bespiering. We rijden haar 1x per weel licht recreatief omdat ze dat leuk vind!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:53

Wil je perse een dressuur hengst? Ander moet je eens over Caricello nadenken een super hengst met zeer goede beweging, lhoog op de benen en luxe wat hij ook doorgeeft aan zijn nakomelingen www.jboeve.nl als je foto's van een nakomeling wil zien moet je even een pm sturen met je mailadres.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 14:30

Wat vinden de kenners van Watermill Swatch xx? ik vind het een mooi dier maar zijn cijfers zijn niet echt uitmuntend. Wilawander xx vind ik ook een mooi dier.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 22:22

Niemand een mening over deze volbloeds??? IS Painters Row KWPN goedgekeurd??

SamOuraii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:09

[b]De merrie heeft idd een kort voorbeen en weinig bespiering. Trento B of Flemmingh zijn denk ik goede hengsten voor haar. Mijn eigen hengst (NeWP goedgekeurd) is ook hoogbenig, past er denk ik ook goed bij! NeWP-ers zijn gelderse paarden, maar mijn hengst is gewoon een KWPN-er! Denk er is overna! Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:25

caricello die ik noemde geeft mooi veulen die hoog opo de benen staan zelfs bij kortbeninge gelderse paarden.
Die nieuw gekeurde volboed watermill swatch xx lijkt me ook wel mooi te passen trouwens!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 08:24

VDL stud raadt Flemmingh af! Ik probeer te achterhalen waar Watermill Swatch staat, is verhuurd naar Groningen maar kan het station niet vinden!!!