past deze hengst bij mijn pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marscha

past deze hengst bij mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:55

Afbeelding

wij wouden onze merrie eigenlijk onder deze hengst doen maar ik weet niet of dat kan de naam hier van is santa amigo x

en is 167 groot en is z2 dressuur en 130 heeft ie gesprongen

Mansolein

Re: past deze hengst bij mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:27

Wat zit er voor een bloed achter je merrie? Lijkt me wel te kunnen passen maar, wat wil je van het veulen? Misschien is Bodo ook een hele goede optie die staat bij www.jboeve.nl daar zou ik ook maar eens naar kijken als ik jou was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:26

Waarom een paard op een pony? Erg veel in maat win je niet in verhouding (zal van D-pony naar E-pony gaan) en ik vind het type tussen een paard en pony te veel verschillen. Ik vind het geen passende combinatie.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:07

Ze is een E-pony van 156cm en dit de site waar je info van de hengst kunt vinden
http://www.santo-amigo.nl/ de reden dat we haar door een paard willen laten dekken is dat we hopen om er een paardje uit te fokken het veueln dat er nu bij loopt is van een D- pony en zij is toch ook niet klein.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:31

Oke, de maat heeft ze dus wel en je zou er een paard uit kunnen fokken. Ik heb net op de site van de hengst gekeken, jammer dat er geen foto van de hengst compleet op stand op staat. Wel een foto als 2-jarige, en daar ziet ie er mooi op uit, maar wel als een echt paard. En dat mis ik bij jouw pony, ik vind jouw pony echt een ponytype hebben (dacht dus ook niet voor niks dat ze kleiner was) en qua type vind ik een paard en een pony teveel uit elkaar liggen. Je kunt leuke combinaties krijgen, maar ik vind het een grote gok en het heeft ook niks meer met bewust fokken te maken. Je kunt beter een veulen van een rijpaard kopen, als hier een paard uit proberen te fokken.

En het veulen wat ze nu aan de voet heeft vind ik niet bijzonder groot. Mijn eigen veulen was op de dag van geboorte al in verhouding vergeleken de merrie een stuk groter, hoger op de benen en reikte veel hoger ten opzichte van de merrie. Ook een combi van D en E pony.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:59

Als je echt met een paard wil fokken kan je ook eens naar caricello kijken op dezelfde site die ik al gaf. Ik denk dat het niet een verkeerde keuze zou zijn.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:17

wij hadden ook een B pony er ging ook een grote hengst op het veulen paste zich erg aan de maat van de moeder veulen was ook niet klein vergeleken met de moeder