info gezocht hengst kroonjuweel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

info gezocht hengst kroonjuweel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 15:02

Ik heb op paardenfokken.nl al aan aantal keer gegevens ingevuld, om te kijken wat het beste past, daar kwam oa. Farrington, Jazz, Krack C, Olivi, goodtimes en kroonjuweel uit, maar het enige wat ik kan vinden is dat ie van Jan van Kooten is en de afstamming.

Foto's kan ik al helemaal niet vinden, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.

Kelan

Re: info gezocht hengst kroonjuweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:09

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 15:13

ja!!! ha ha!!!
Dat heb ik echt wel geprobeert, maar na 20 pagina's berichten over verschillende kroonjuwelen, was ik wel genezen Tong uitsteken

Verder ben ik niet echt comp. handig Bloos

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 15:15

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:36

Ik ken Kroonjuweel goed. Hij is van mijn dressuur instructeur en staat daar ook.
Zodoende help ik ook wel eens als er gedekt moet worden. Kroonjuweeel maakt een hele mooie sprong en hij zal nooit wat tegen de merrie doen. Het is een heel lief beest en vooral ook bijzonder mooi. En niet onbelangrijk, heel vruchtbaar.
Als je meer info wil PB me maar.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:42

Was die nog niet afgekeurd dan?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:44

Heb nooit meer iets van Kroonjuweel gehoord. Ik ken de fokker goed en de moeder en de volle zus (en sjoukje van kooten)...
Ehm Kroonjuweel is niet mijn voorbeeld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:45

Hij is niet afgekeurd maar loopt in de sport,volgens mij..prix st georges niveau?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:01

Oh oke.... en staat op marktplaats ter dekking... zag ik inderdaad tjid terug.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:12

daar ben ik hem idd ook tegen gekomen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:49

waarom staat hij op natuurlijk dekken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:37

zal wel weinig dekken..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:59

Kroonjuweel heeft een zeer sensibel karakter en ze houden hem dus liever bij hun zelf op stal en zetten hem liever niet op een hengstenstation neer.
En hij is zeker te weten niet afgekeurd, stond zelfs boven aan in de index. Daarnaast is het gewoon een geweldig mooi beest en echt een dotje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:55

En ik heb het idee dat ie wat onder gewaardeerd wordt..maar hij staat natuurlijk ook niet zoveel in de belangstelling.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:02

Volgens IDS verslagen (ik dacht van vorig jaar, zou ik na kunnen kijken) wordt hij ondergewaardeerd, hij geeft mooie exterieure en bewegingen door.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:21

Ja hij wordt absoluut ondergewaardeerd. Hij is zo mooi en nog belangrijker; hij verbeterd.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:30

idd Lachen hij is bloedje mooi, super lief echt een knuffel en de veulens die ik van m zie, zijn ook heel mooi, super mooi type!!! er staan er nu weer een aantal en die zijn echt zoooo gaaf!!!

Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:48

Kroonjuweel (Belisar x Roemer x Eros)
Geb datum: 10 maart 1992
Kleur: vos
Stokmaat: 170

Verrichting Ermelo 1995
Uitgesteld na-examen wegens peesblessure; op verterinair advies door eigenaar teruggetrokken.
Eerlijk, iets gevoelig, ruim voldoende bereidheid om te werken. In het begin van het onderzoek liet hij zich niet gemakkelijk bewerken. Later verbeterd, liet zich voldoende bewerken.
Stap ruim, actief. Draf heeft goede ruimte, achterbeen zou wat krachtiger kunnen onderbrengen. Galop krachtig en goed gedragen met goed ondertredend achterbeen. In dressuur goede zelfhouding, veel aanleg als dressuurpaard, geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Bij springen voldoende afdruk en ruim voldoende vermogen. Zou meer moeten basculeren maar maakt achter de sprong wel goed af. Ruim voldoende aanleg als springpaard, geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Stalgedrag normaal.
Later aangeleverd vanwege een peesblessure aan het linkervoorbeen. Hij was bij aankomst nog niet geheel rad. Na enkele dagen rust training aangevat. Op 04-05 last van flinke singeldrukking onder de buik, daarom enkele dagen niet gereden. Op 08-06 links voor acuut kreupel, hoefzweer. Kon daardoor uitgesteld examen op 08-06 niet afleggen. Bleef ook daarna kreupel, op 20-06 en 26-06 voor onderzoek naar Faculteit voor Diergeneeskunde in Utrecht. Bij het eerste onderzoek op 20-06 kon geen oorzaak worden aangetoond. Bij het vervolgonderzoek op 26-06 was de kreupelheid zeer sterk verminderd en werd afgezien van nader onderzoek. Diagnose: waarschijnlijk verdraaiing van een gewricht gelegen boven de voorknie. Advies lichte arbeid (niet ohz) gedurende vier weken. Kroonjuweel heeft op 27-06 het onderzoekcentrum verlaten.

Verrichting Ermelo 1996 (19-02 t/m 08-03; verkort onderzoek)
Kroonjuweel heeft aan het kortlopend onderzoek 1996 deelgenomen omdat hij vanwege kreupelheid op de eindbeoordeling het onderzoek van 1995 niet heeft kunnen afronden. Dit kortlopend onderzoek heeft de bevindingen van 1995 bevestigd en tevens is vastgesteld dat de hengst achter soms onregelmatig gaat.

In de periode waarin Kroonjuweel deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.

Stap 7.5
Draf 7
Galop 8
Rijproef 7.5
Springen vrij 7
Springen ohz 6.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 68.50
Max punten 90
Plaatsing nvt (verkort onderzoek)
Jaar verrichting 1995
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1998 (veulens)
Uniforme collectie amper voldoende tot voldoende ontwikkelde veulens. Ze staan voldoende in het rechthoeksmodel, maar zijn weinig rijtypisch. Het hoofd is sprekend. De nek zou meer lengte moeten hebben. Soms zou ook de hals meer lengte moeten hebben. De hals komt diep uit de borst en zou in de bovenlijn meer bespierd moeten zijn. De schoft is voldoende ontwikkeld en kort, de schouder is goed van lengte en ligging. De veulens vallen weg achter de schoft en hebben een weke lendenpartij. De bespiering van de rug-lendenpartij is voldoende. De voldoende lange croupe zou hellender moeten zijn en de staartinplant is hoog. De broekspier is ruim voldoende ontwikkeld, maar zou langer moeten doorlopen. Het doorgaans correct gestelde voorbeen zou meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is lang en staat achter de massa. Het fundament is fors ontwikkeld.
De voldoende ruime stap zou meer souplesse moeten hebben. De veulens draven met voldoende schoudervrijheid. Het achterbeen wordt ruim voldoende opgenomen, maar het wordt weinig ondergebracht, waardoor de veulens weinig tot dragen komen. In draf houden de veulens zich vast in de rug. De veulens komen moeilijk tot galopperen. De galop zou meer souplesse moeten hebben.
De veulens gingen vergezeld van doorgaans matige merries. In de groep geselecteerde veulens liepen enkele zeer goede moeders.
Getoond: 14 veulens uit 22 dekkingen.

Afstammelingen 2002 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Kroonjuweel één jaar uitgesteld (vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Afstammelingen 2003 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Kroonjuweel voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Kroonjuweel, die uit een sterke dressuurstam komt, kende een moeizame start in de fokkerij en heeft maar weinig merries gedekt. Zeker gezien dit gegeven scoort de hengst met zijn exterieurindex ver bovengemiddeld.

Mooi afstammelingen rapport, vind ik dan (zit niet zo in de dressuurpaarden Haha!)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:09

Als je het rapport van 1998 leest (de eerste jaargang) dan heeft ie alleen muilezels gegeven hoor...

Daarna hebben ze het niet meer over kwaliteiten van de kinderen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:58

Ik bedoelde ook eigenlijk meer van de 3 jarigen. De veulens leken inderdaad niet al te best.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:56

Wel apart ja,als je dat zo leest..ik vindt zowiezo een hengst die achter onregelmatig gaat soms,dat je die niet moet inschrijven..

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:55

Jura op bokt heeft een heel leuke Kroonjuweel merrie, pb haar anders eens! Lachen