Andalusier x engels volbloed x hannoveraan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whateverr

Andalusier x engels volbloed x hannoveraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 17:34

zoals de title al zegt is dit een beetje combinatie..

want heb zelf engels volbloed x hannoveraan en wil der laten dekken, ben helemaal weg van andalusiers, maar is dit wel n combi??

heel graag hier meningen over...

of tips wat wel echt bij engels volbloed x hannoveraan past...

moet wel een dresuur paard zijn, dus een kwpn mag ook, maar wel stevige, mss ook een naam van n hensgt erbij??

iin ieder geval bedankt Knipoog

XX alice

Elisa2

Re: Andalusier x engels volbloed x hannoveraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:56

Ik denk dat je ev x hannoveraan beter gewoon kan laten dekken door een hannoveraan,of kwpn etc. Als je daar tips over wilt dan moet je eerst ff een foto plaatsen en er wat meer over vertellen.En als je een keer geld hebt,koop dan gewoon een mooie andalusier..er zijn al genoeg van die kruisingen en daar is meestal niet echt een super toekomst voor weggelegd.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 01:49

In spanje zie je vaker kruisingen van andalusiër x engels volbloed of rijpaard.
Deze paarden worden daar in de arena gebruikt omdat ze sneller en wendbaarder zijn. Verder zijn ze goed in het hogere spaanse school werk, wat ze laten zien tijdens het show element.
Dus jou kan een goed dressuur paard fokken. Als je een goed bewegende anda kiest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:08

ik vind al dat gekruis maar niks

ik zou er persoonlijk een hannoveraanse hengst op gooien
ik heb zelf ook een hannoveraan met een scheutje engels volbloed erin Haha!

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 14:26

hoii,

De merrie die ik nu heb is dan van moeders kant volledig Hannoveraan (Trajan II) vaders kant is volledig engels volbloed (Township XX).

Het is een springefokt paard, met redelijk veel dressuur aanleg, maar wil er een echt dressuur veulen uit hebben, Ok dit is dan wle niet helemaal mogelijk maar toch. Ik denk zelf dat een stevige hengst erop het beste is en vandaar ook dat ik dacht aan een andalusier.

Hier paar foto's van:
Afbeelding
Met dressuur
Afbeelding
met springen, niet zo duidelijk te zien.
Afbeelding
met deken ook niet heel duidelijk te zien

Heb zo verder niet super duidelijk foto's, maar hoop dan dta je hier er wel iets mee kan.

Enne ik wil er ook best een kwpn hengst erop hebben, heb zelf zitten denken aan Havidoff, Lingh of Prestige. Alleen lingh is eigenlijk al best duur.. dus wordt dat wel iets moeilijker...

Naa ik ben benieuwd Haha!

Doeidoei

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:26

Het kunnen zeker heel leuke goede veulens zijn, van die mengelingen. Ja
Afstamming etc. maakt mij, zolang ik niet met paard wil fokken, geen reet uit. Als het maar een goede bouw heeft en het karakter klikt.
Ik zou het aandurven, er een Anda oplaten, als je gewoon een goede hengst uitkiezen, met goede bouw en gangen kan er niet veel mis gaan toch? Lachen

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:11

Manuutje1990 schreef:
Het kunnen zeker heel leuke goede veulens zijn, van die mengelingen. Ja
Afstamming etc. maakt mij, zolang ik niet met paard wil fokken, geen reet uit. Als het maar een goede bouw heeft en het karakter klikt.
Ik zou het aandurven, er een Anda oplaten, als je gewoon een goede hengst uitkiezen, met goede bouw en gangen kan er niet veel mis gaan toch? Lachen

hey zo dacht ik er dus ook over!
Het veuelen hoeft ook echt geen super afstamming te hebben zolang die maar mooi gebouwd is en mooi kan lopen:D

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:49

Een goede PRE hengst is Grelo staat bij de Woeste Hoeve in Bergeijk. www.woeste-hoeve.com Grelo heeft hele goede gangen en een sterk achterbeen.