Merrie verliest na maanden veulen weg nog melk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoanneS

Merrie verliest na maanden veulen weg nog melk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:50

Hallo,

Ik weet niet of het goed staat,als het fout staat sorry mods.

Mijn merrie is vorig jaar bevallen van een veulen.Dat veulen was in December netjes van haar afgespeent.Nu na 6 maanden weer melk te verliezen.Ze is niet meer bij een hengst geweest.En onstoken is het niet,het voelt normaal aan,je mag er nog aan zitten.En het is gewoon nog soepel en zacht.
Ze verliest nog best wel veel melk ze staat te druppelen,maar dat kan toch niet meer lijkt mij Haha!

We kijken het even aan anders moet de dierenarts van pas komen,wat vinden jullie of weten jullie wat het is?

Gr.

Mac

Re: Merrie verliest na maanden veulen weg nog melk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:55

Ik ken meer merries die jaren later zelfs nog melk geven ... en waarbij de dierenarts niks abnormaals heeft kunnen vinden ... Mijn eigen merrie heeft op 1 april een doodgeboren veulen gekregen. Haar uier is ook nog niet volledig weg. Ze druppelt melk als ze hengstig is. Kennelijk is dat toch een hormonenkwestie. Misschien dat je dat eens na zou kunnen laten kijken door een da.

JoanneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 18:02

Wij zitten ook erg aan de DA te denken,het lijkt me toch niet goed.Ze is niet hengstig,zelf na het veulen volgens mij niet eens meer geweest.
Het zal der hormonen kunnen zijn,maar nu nog melk verliezen na 6 maanden vind ik zelf erg vreemd.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:14

Mijn merrie heeft ook nog erg lang een plasje melk onder haar gehad,na het rijden.
Dit heeft ze ook ongeveer nog een maand of 6 gehad. Nu heeft ze nog een groot uier,maar ze verliest geen melk meer.
We hadden drie drachtige merries op stal en die van mij was de enige die het had.

JoanneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:28

Zei is ook de enigeste op stal.Maar ze doet het ook voor het rijden de hele dag door zeg maar.
heel gek.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:29

Ik zou maar eens een DA bij Selina halen of even bellen kan geen kwaad.
Kan ook schijndrachtig zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:01

Lotje had dat ook en die heb ik bij de Uithof na laten kijken op evt. schijndracht of eierstokken problemen maar die had verder niks. Ik moest haar een maand extreem terugnemen in het voer omdat ze waarschijnlijk melk bleef produceren door de eiwitten in het voer. Nu is het weg.

JoanneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 17:51

Ze staat nu 24uur op het land,vol land dat wel.dus vol met eiwitten.Veder krijgt ze niks meer ernaast,soms van stalgenoten een handje biks of wortel appel.
Schijndracht zat ik zelf ook al aan te denken.We hebben de dierenarts al geinformeert en hij zeg over 2 dagen nog is kom ik langs.Het is nu gestopt,morgen kan ik hellaas niet dus stalmensen houden haar nu in de gaten.Ik wacht het even 2 dagen af en anders kom de DA wel.