Jan_VT schreef:[[quote]
Individueel erkende hengsten hoeven niet per sé te voldoen aan de KWPN-eisen ten aanzien van de constitutie (röntgenfoto’s, laryngoscopie).
Indien zij hieraan niet voldoen, wordt hiervan melding gemaakt.
bron: KWPN schreef:Don Schufro ..... [........]
Don Schufro is
niet volgens KWPN procedure en door KWPN ingestelde commissies beoordeeld op de veterinaire criteria. Volgens een verklaring van het Deens Warmbloed stamboek is Don Schufro vrij van osteochondrose in het sprong- en kniegewricht. De hengstenkeuringscommissie heeft hier kennis van genomen. Het is niet bekend of en in hoeverre de beoordeling van genoemde kenmerken verschilt tussen het KWPN en het Deens Warmbloed paarden stamboek.
De conclusie die ik hier uit ga trekken, is dat Don Schufro dus gewoon GOED is op alle andere onderdelen........
Volgens de eerste quote wordt er melding gemaakt indien een hengst NIET voldoet aan de eisen.
Het gekke is dat ze nu melding maken van het OCD-vrij zijn volgens Deense maatstaven. Van de rest melden ze niks.........
Ik zou daarnaast toch echt denken dat wanneer het alleen om die OCD foto's gaat het heel simpel (en goedkoop is) om een nieuw setjes van de sprong en knie even naar Zeist te mailen ter beoordeling van de Nederlandse commissie (dat had ook stiekem gekund hoor).
Ik geloof dat ik toch maar even naar zeist moet gaan bellen voordat we hier allemaal verkeerde conclusies gaan trekken.