Na 2 weken stress zijn er ineens in 12uur 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Na 2 weken stress zijn er ineens in 12uur 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 16:29

Tsja.... Beide dames waren al uitgerekent, maar er kwam maar niks.
Aldate moest vanaf half 4 elk half uur 2 weken lang gecheckt worden aangezien het elke keer 'leek' te beginnen. Camera erbij, maar geboortemelder had weinig zin aangezien ze altijd 's nachts lag. Ontzettend veel vocht op achterbenen en ontzettend moe zijn. Het moest eruit!!
Ineens kreeg ik om 00:30 zondagnacht een smsje van de eigenaar dat mn merrie (eigenlijk ex-merrie, maar ach ja, het blijft nog mijn meisje) een merrieveulentje had, vosje met 2witte voetjes en brede bles. Het veulentje is van Acorado (zoon Accord II). De merrie is van Aldatus.
Lijkt dus precies op haar vader...

'S ochtends kreeg ik een smsje dat Miep (roepnaam) ook een merrie-tje had gehad. Beide dames dus de eigenaaresse lang onrust bespaard en nu ineens 2!! (weet helaas de afstamming niet).

Heb alleen wat foto's van de eerste (reusachtige) merrie (ja echt merrie...)

Afbeelding
Hier lijkt ze nog redelijk klein....
Afbeelding
Afbeelding
Tsjaaa... ben beetje groot...
Afbeelding
Afbeelding
Fantastische kopje... Kwijl Lovers
Afbeelding
Ben echt nog beetje wiebelig met die lange stelten...

We hebben nu 7 veulens (4 merries/3 hengsten), helaas 1 hengst overleden na operatie van liesbreuk...(soort ziekte van kroon kreeg hij er bovenop). Overigens gaan ze bijna allemaal naar de veiling... Het zijn dressuur- en springefokte paarden (oa van Florencio/Acorado ect). Ze hebben ook nog wat oudere paarden (1/2jarige). PB voor meer info.

Gitta

Re: Na 2 weken stress zijn er ineens in 12uur 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:14

wat een lekker ding gefeliciteerd idd flinke dame hoor Knipoog

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:20

mooi veulen ,hoor .
Maar Accorado is wel een grote bruine met weinig wit dus daar heeft ze het niet van ik denk eerder van Aldatus ,die was vos met veel wit

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 08:53

libke schreef:
mooi veulen ,hoor .
Maar Accorado is wel een grote bruine met weinig wit dus daar heeft ze het niet van ik denk eerder van Aldatus ,die was vos met veel wit

Ze heeft het idd van Aldatus Lachen Wilde al foto zoeken op i-net, maar kreeg m niet gevonden en scanner heb ik niet.