Painted Black

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

*Jolanda*

Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:48

Ik kon geen eerder topic over Painted Black vinden, dus bij deze...

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met nakomelingen van Painted Black. Ik wil vooral weten wat jullie ervaringen zijn qua maat en beweging.

Ik denk erover om onze merrie (cocktailxrinaldo) te laten dekken door hem....

Groetjes Jolanda

Mireille1970

Re: Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 06:12

De nakomelingen schijnen werkelijk verbeterd te zijn ten opzichte van de moeders. Er zijn hele fijne veulens van hem...

En na hem gisteren aan het werk te hebben gezien kan ik me daar ALLES bij voorstellen!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 06:57

Ik heb er een 2-jarige van, uit een Adios x Symfonie merrie.
De 2-jarige meet nu ongeveer 1.65. De moeder is wel 1.71.

Ze kan heel behoorlijk lopen en maakt zeer veel front (ze was ook bij het nakomelingenonderzoek bij Van Uytert vorig jaar voor de herkeuring van Painted Black).

Ik denk dat PB wel een merrie met maat en niet te veel bloed nodig heeft.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:07

Mijn 2 jarioge merrie van painted Black uit een merrie van Respect X Branco ox (om even op bovengaande info af te gaan mijn merrie staat heel hoog in het bloed) meet nu 1.63m en de merrie meet 1.69m. heeft ontzettend veel souplesse en veer in de draf kan hele goed stappen. Galoppeerd makkelijk en schakelt goed, maar had in de galop wat meer knie mogen hebben ze houdt het voorbeen wat strak. (dit heeft de moeder ook). Veulen was provinciaal kampioen Utrecht en 6e op de nationale bij het NRPS. Ik ben het dus niet eens met de opmerking dat merries niet teveel bloed moeten voeren. Ik ben juist van mening dat hij dat best kan hebben. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik van chique paarden hou met veel uitstraling en dat dit veulen nu al een veel zwaarder beenwerk heeft dan haar moeder en ook al een stuk breder is.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:09

Foto's??

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:15

Merilyn schreef:
Galoppeerd makkelijk en schakelt goed, maar had in de galop wat meer knie mogen hebben ze houdt het voorbeen wat strak.

De vlakke galop lieten veel veulens zien bij het nakomelingenonderzoek. Was ook een bemerking van de herkeuringscommissie.

Dus: de galop van de merrie zal wel goed moeten zijn.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:16

Straks in het werk met een ijzertje knapt dat ook wel op...

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:20

Mireille1970 schreef:
Straks in het werk met een ijzertje knapt dat ook wel op...

Maar het is toch wel prettig als het in de basis al goed zit, kan het met een ijzertje alleen maar nog beter worden.

Wat overigens ook opviel bij de nakomelingenkeuring was dat bijna alle veulens koehakkig waren en behoorlijk veel hadden nogal wat bemerkingen op het voorbeen (veel frans).
Ze hadden overigens allemaal veel ras en uitstraling. En draven konden ze allemaal als de beste.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:38

Onze Painted Black x Adios op een leeftijd van 16 maanden:
Afbeelding

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:45

Mooi paard joh!!!!!!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:48

Mireille1970 schreef:
Mooi paard joh!!!!!!

Thanks, ik ben er ook erg wijs mee!

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:22

Klopt het dat nakomelingen van painted black altijd 4 witte voetjes hebben ?? want bij eerder topics zag ik ook nakomelingen van painted black en die hadden ook 4 witte voetjes Knipoog

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:25

ALTIJD is een beetje veel gezegd. Bij wat ik allemaal heb gezien, komt het wel regelmatig voor.

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:48

Bloos ik bedoelde ook eigenlijk meestal maa rik had ent een foto gezien van een nakomeling van PB en die had idd 2 witte voetjes dus neit altijd 4 !! Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:23

Ik heb hem vrijdag en zaterdag zelf gezien in actie, en ook heb ik PB op stal gezien. Ik was voorheen niet zo fan van hem, maar hij is me zo meegevallen! Hij liep super, echt heel apart.
Ook is ie erg braaf onder het zadel, Anky gaat er een stuk rustiger op dan op Sali gheghe.
Op stal is het echt een schatje (ben niet in zijn stal geweest, maar heb er wel een tijd voor gestaan om te kijken of alles goed was). Het is de rust zelve, helemaal geen brulgedrag (wat Gribus wel een beetje had bijvoorbeeld, alhoewel die ook erg lief was) en erg vriendelijk.
Dat wijd lopen achter wat hij vroeger deed is ook totaal weg.
Hij is niet zo groot, en ook wel wat beknopt, zeker in vergelijking met de andere paarden op het NK, misschien wat om rekening mee te houden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:41

Venetia schreef:
Ik heb hem vrijdag en zaterdag zelf gezien in actie, en ook heb ik PB op stal gezien. Ik was voorheen niet zo fan van hem, maar hij is me zo meegevallen! Hij liep super, echt heel apart.
Dat wijd lopen achter wat hij vroeger deed is ook totaal weg.

Ja maar kijk eens wat voor amazone er op zit Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:13

Wiepie schreef:
Merilyn schreef:
Galoppeerd makkelijk en schakelt goed, maar had in de galop wat meer knie mogen hebben ze houdt het voorbeen wat strak.

De vlakke galop lieten veel veulens zien bij het nakomelingenonderzoek. Was ook een bemerking van de herkeuringscommissie.

Dus: de galop van de merrie zal wel goed moeten zijn.

Klopt en dat wist ik natuurlijk toen nog niet Haha! Mijn merrie haar galop had beter gemogen idd. maar gelukkig galoppeert het veulen wel beter dan mama Haha!

ook staat ze voor niet frans en is ze niet koehakkig. Moeders is behoorlijk sabelbenig en ook dat heeft ze niet meegenomen. Ik ben tevreden met het resultaat. Foto in mijn avatar.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:21

Merilyn schreef:
ook staat ze voor niet frans en is ze niet koehakkig. Moeders is behoorlijk sabelbenig en ook dat heeft ze niet meegenomen. Ik ben tevreden met het resultaat. Foto in mijn avatar.

Is niet onaardig bedoeld hoor! Aan ieder paard mankeert wel wat, of vriendelijker gezegd: zou je wel iets beter willen zien. De onze is bijvoorbeeld wel licht koehakkig. Ik vond haar ook altijd wel wat beknopt, net als PB zelf. Maar dat is me toch weer uit het hoofd gepraat. De hoeven hadden ook wel wat beter gekund (beetje zacht) en ga zo maar door!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 21:52

Wiepie wat een plaatje joh die PB van jou!!!
Vind het leuk dat jullie reageren, mijn merrie is zelf te klein gebleven (1.56m. maar ze fokt tot nu toe groot (een 5jr. van 1.70 en een 2jr. van 1.63m en nu weer een flink veulen) dus die gok durf ik wel te nemen. Ik ben tenslotte ook niet heel groot dus het hoeft echt geen 1.70er te worden.
Verder zou haar draf meer afdruk en actie mogen hebben, ik begrijp dat jullie PB dan wel een optie vinden...

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 06:35

@*Jolanda*: de draf zal zeker verbeteren.
En de maat: dat blijft altijd een gok. Op het nakomelingenonderzoek waren ze stuk voor stuk goed aan de maat, maar een kleintje kan er altijd tussen zitten. Dat heb je bij iedere hengst wel eens.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 06:56

Wiepie schreef:
Is niet onaardig bedoeld hoor! Aan ieder paard mankeert wel wat, of vriendelijker gezegd: zou je wel iets beter willen zien. De onze is bijvoorbeeld wel licht koehakkig. Ik vond haar ook altijd wel wat beknopt, net als PB zelf. Maar dat is me toch weer uit het hoofd gepraat. De hoeven hadden ook wel wat beter gekund (beetje zacht) en ga zo maar door!

Tuurlijk heb ik ook verbeter punten, ze had van mij wat chiquer mogen zijn, en daarnaast iets meer front mogen hebben. En natuurlijk de galop, de benen ben ik tevreden over. Zo kan ik natuurlijk wel even doorgaan. Haha!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:02

Merilyn schreef:
Tuurlijk heb ik ook verbeter punten, ze had van mij wat chiquer mogen zijn, en daarnaast iets meer front mogen hebben. En natuurlijk de galop, de benen ben ik tevreden over. Zo kan ik natuurlijk wel even doorgaan. Haha!

Heel goed Merilyn! Wensen blijf je altijd houden! Het gaat er om dat je er zelf tevreden mee bent. En je zegt zelf al dat ze de moeder heeft verbeterd en daar gaat het toch om in de fokkerij!

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:32

mijn merrie is vorige week door hem gedekt. nu nog een jaartje afwachten Pling

SamOuraii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:47

Painted Black fokt mooie grote veulens. Goede rug en mooie bovenlijn. De bewegingen zijn echt super, vooral de draf geeft hij mooi door!