Wie kent of heeft een Jeraldo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gietepiet

Wie kent of heeft een Jeraldo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:32

Is er iemand die een Jeraldo kent of een heeft? En wat voor een karakter heeft ie.

POLLO

Re: Wie kent of heeft een Jeraldo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:06

ik heb een jeraldo.
een ruin van 8 jaar heb van datie 1jaar is een superbraaf paard is een beetje moeilijk in het hoofd en daar bedoel ik mee dat als je iets teveel van hem vraagt dan gaat hij zich spannen maar ik kan er overal mee naar toe hij is nergens bang van.heeft supergangen alle drie .
kan ook leuk springen maar dat doe ik zelf niet zo graag.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:13

Ik heb een inmiddels keur-merrie van Jeraldo gehad. Haar moeder was een basispaard. Ze is een Jeraldo x Theoloog. Erg braaf in de omgang. Beetje kijkerig. Heel correct bewegen. Niet echt veel spectacel. Ze heeft nu een ontzettend knap merrieveulen van Tuschinski.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 07:31

Vriendin van ons heeft een Jeraldo. Leuk paard. Vos met héél veel wit. Mooi type, maar heel gespannen en kijkerig op eigen en vreemd terrein... Leuke gangen.

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:06

Peanutbutter op bokt heeft een zwarte merrie van Jeraldo, misschien kun je haar PBen

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 14:48

Bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat ik zeker wat dingen herken in de mijne, da's ook een Jeraldo, zij heeft ook leuke gangen niet spectaculair maar wel goede, en ze is ook wel braaf maar soms ook erg gespannen en kijkerig, wel fijn om te rijden maar kan zich ook soms sterk maken, en springen dat kan ze ook heel goed alleen ik niet zo best. Haha! Het enige wat erg lastig is is dat ze niet graag alleen staat en daardoor heel druk is als ze alleen in de wei staat.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:54

Jaaa,
Ik rijd ook op een Jeraldo , hij is van mijn tante.
Zij rijdt ZZ-licht met hem en ik Z1.
Ik vind het zelf niet zo'n makkelijk paard om te rijden omdat hij best sterk is en niet erg makkelijk doorzit , maar als ie eenmaal loslaat is het een fijn paard.
Zijn karakter is dat ie op stal heel rustig is en van knuffelen houdt, maar met rijden of wandelen kan hij soms heel druk worden.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:44

Ik heb een kennis en die heeft een Jeraldo-merrie. Ze is 8 jaar, keur en heeft nu net een winstpunt in het Z2 behaald. Heel leuk type, en erg vriendelijk. Met rijden wel wat heet (sporen vindt ze moeilijk te accepteren). Haar moeder is een Nabuur.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:32

Ik heb een Jeraldo x Pion x Kaiserstern xx. Geweldig beest. Zwart, 4 witte beentjes met bles. Heel chique, spectaculair kunnen bewegen en super springen, hele mooie manieren. Ik cross er voornamelijk mee en daar is ze bijzonder geschikt voor.
Volgens mijn springinstructeur lijkt ze op pappa maar is ze iets minder getikt.
Ze is alleen net te heet voor de dressuur.
Het enige nadeel van zo'n paard is alleen dat je altijd zoveel mensen achter je aan hebt lopen op wedstrijd:p

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:56

Ik heb een poosje op een Jeraldo ruin gereden. HIj is 10 en heeft Z1 gelopen. Ik kan me herinneren dat hij altijd erg fris was. En soms wat schrikkerig. Wel heel lief.

ahintofte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:02

Ik heb een jeraldo stermerrie uit een irak moeder kan goed bewegen en leuk springen...super veulens trouwens.
gouden karakter echt mak maar wel schrikkerig.