stamboek opname (connemara)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

stamboek opname (connemara)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 16:07

Ik heb een pony waarbij de vader een zuivere, in het stamboek opgenomen, connemara is, en de moeder een papierloos warmbloedpaardje. Nou wil ik haar laten dekken door een goedgekeurde connemara hengst, maar kan deze nakomeling dan in het connemara stamboek opgenomen worden?
De vader en vader van de vader zijn dan natuurlijk connemara's, maar de vader van de moeder ook.
Als dit niet kan, kan de nakomling daarvan dan wel opgenomen worden?

Is dit per stamboek verschillend? moet de ras ook in het paspoort staan of staat dit los van elkaar?

shemar

Re: stamboek opname (connemara)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:38

Het veulen kan waarschijnlijk wel in het register opgenomen worden, maar dat kan je het beste even bij het stamboek navragen die kunnen je het precies vertellen hoe dat gaat.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:46

ja dat heb ik nu ook maar even gedaan, mijn paardje kan zoiezo niet in het hoofdstamboek opgenomen worden, heb ik al ontdekt, maar wel in een soort zij stamboek omdat ze te groot is.
Van de nakomelingen kon ik niets vinden, dus ik heb gemaild...

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:30

Toydoll schreef:
ja dat heb ik nu ook maar even gedaan, mijn paardje kan zoiezo niet in het hoofdstamboek opgenomen worden, heb ik al ontdekt, maar wel in een soort zij stamboek omdat ze te groot is.

Lijkt me een beetje raar eigenlijk. Immers is de moeder van het paardje geen zuivere connemara. Maar er staat me ook iets bij van dat er zoveel procent connemara in moet zitten!

Ben benieuwd naar het antwoord Haha! (rijd zelf ook een connemara, in het stamboek opgenomen Knipoog )

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:01

_Roosje_ schreef:
Toydoll schreef:

Lijkt me een beetje raar eigenlijk. Immers is de moeder van het paardje geen zuivere connemara. Maar er staat me ook iets bij van dat er zoveel procent connemara in moet zitten!

Ben benieuwd naar het antwoord Haha! (rijd zelf ook een connemara, in het stamboek opgenomen Knipoog )

Ja maar in de moeder kan best connemara zitten, we weten het gewoon niet omdat er helemaal geen papieren bij zitten. Misschien is ze zelfs wel zuiver, daar kom je nooit achter..

Maar punt is dat mijn merrie echt alle ras typische eigenschappen heeft, ze lijkt ook echt een connemara, alleen is ze 2 cm te groot...
Daarom zou ik zo graag met haar willen fokken, ze is gewoon zo mooi, heeft zoveel uitstraling en een pracht karakter... zou het connemara stamboek zeker alleen maar goed doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:04

Verplaatst van VMR naar FA.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:27

okee! Vandaar! Ben wel benieuwd, heb je al gebeld? Hoe hoog is je connemara dan?