Glendale

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Civic

Glendale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 11:09

Hoi allemaal,

De vader van het paard wat ik nu rijd, is Glendale.
Ik ben ontzettend benieuwd naar deze hengst, maar heb al wat afgespeurd op het internet maar kan helaas niets vinden.
Weet iemand waar ik iets kan vinden over hem?
En kent iemand hem?
En misschien heeft iemand een Glendale?

Ik ben super benieuwd! Cool

Groetjes Linda

Bren79

Re: Glendale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:39

ik heb ook een glendale merrie gereden en heb toen het kwpn een mail gestuurd voor info maar dat zou ik eerst moeten scannen maar heb hier nog wel meer dingen
maar ben benieuwd wat voor glendale je rijdt?
hier wat dingen die ik even snel heb gevonden
http://capriolefarm.com/reference.php?id=6
88-5623 STB RP

Glendale's sire is the famous Nimmerdor, rated #2 in the jumping index, and his dam is "keur preferent" Silja, a descendant of the influential Trakehner Marco Polo. His pedigree includes Polaris, who even though he did not live a long time produced a number of well known competition horses including Palermo of the 1972 Olympics. Polaris produced the mare Vodea, the "preferent" dam of the famous stallion Notaris. He also produced the famous jumoer Solaris who helped the dutch team win the gold medal in the 1977 European championships. Glendale was marked as a stallion with considerable talent as a show jumper. He shows his great capacity and superb technique as a true son of Nimmerdor. His walk is good, his trot is roomy with excellent bearing and his canter is called almost perfect. He is a friendly, willing stallion with a lot of presence; always an imposing stallion, standing or moving. In the 1992/93 National Stallion Competition, Glendale achieved a magnificent second place in the dressage category. His foals are described as having beautiful fronts with overall correct conformation, and as carrying themselves in that special elastic and rhythmic manner.

groetjes bren

LisaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:50

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:52

AND CONTANGO AND ROEMER (!!!!!!!)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:39

Bij ons op stal staat ook een glendale, liep Z2 dress. Nu met loopt hij met een beginner en de oefeningen van het Z2 zitten er nog steeds goed in, hij onthoudt ze echt goed Tong uitstekensoms ongewild

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 08:26

Wat super gaaf die video's en foto's!
bedankt allemaal!

Ze lijkt echt enorm op hem, echt 2 druppels water gewoon!

Het is een brave merrie met een super karakter.. ze is lief, sociaal en heeft geen gebreken. Ze heeft erg veel vermogen in zich, maar is laat begonnen zeg maar in de sport. Ze heeft eerst een veulentje gekregen. Ze wil voor je werken, maar soms moet je haar wel even aan het werk zetten. Ze leert ontzettend snel en onthoud ook veel. Ik ga binnenkort een keer met haar springen, kijken of ze dat ook kan.
Ze heeft best veel temperament en kan zich nog welles als een aansteller gedragen.. dus ben benieuwd hoe ze op wedstrijd is. Ik ben namelijk bezig met het aanvragen van een startkaart.

Ik heb 2 foto's van haar, maar ik weet niet zo goed hoe ik ze erop moet zetten hier. Bloos

Groetjes Linda

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:50

Je kan die mensen mailen, ik heb ook veel contact met ze. Ze zijn super vriendelijk en klantgericht en hebben erg veel materiaal ...

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:22

Afbeelding

Movie Star KH op het land ( met grasbuikkie Haha! )

En in de paddock

Afbeelding

Ik denk dat ik dat maar eens ga doen Mireille! Lijkt me erg leuk om zo meer te komen weten over hem..

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:55

Hoi,

Ik heb ook jaren een Glendale merrie gereden, super fijn dier. Heel
actief, en allert. Pakt alle oefeningen heel makkelijk aan.

Jammer genoeg kreeg ze een peesblessure. Nu rijdt ik een dochter van haar van Ferro ook een fijn paardje.

Groetjes,
caroline Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:23

dit is de glendale merrie die ik heb gereden
Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:26

Glendale (Nimmerdor x Marco Polo x Polaris)
Geb. datum: 22 april 1988
Kleur: bruin
Stokmaat: 173

Verrichting Ermelo 1991 (gedeelde 8e plaats)
Vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk met goed humeur. Bij begin onderzoek net zadelmak. Heeft door zijn lengte moeite om zich te sluiten. Voldoende souplesse.
Stap goed. Draf ruim en goed gedragen. Galop veerkrachtig en ruim. Maakt bij het springen een tamelijk lauwe indruk, heeft er moeite mee om terug te springen. Springt met weinig afdruk en maakt de sprong achter niet mooi af. Zou voorzichtiger mogen zijn. Presteert in terrein ruim voldoende. Geeft bij dressuur goed gevoel en bij springen normaal gevoel. Ervaart werk als tamelijk zwaar, ruim voldoende bereidheid om te werken. Tamelijk veel aanleg als dressuurpaard, voldoende aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Goed stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 7.5
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 7
Springen vrij 6
Springen ohz 6.5
Terreinproef 8
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 75.50
Max punten 100
Plaatsing 8e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1993 (veulens)
Een zeer uniforme groep, goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde, langgelijnde veulens presenteerde deze hengst. Zijn nakomelingen beschikken over sterke rompen.
Het hoofd is voldoende sprekend. De hals is zeer goed van vorm, lengte en bespiering. De schoft moet zich nog ontwikkelen maar loopt voldoende lang door. De schouder heeft steeds een goede lengte, maar zou soms wat schuiner gelegen kunnen zijn. De rug is goed bespierd en de veulens toonden sterke verbindingen. De croupe heeft een goede lengte, maar zou soms iets hellender kunnen zijn. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is consequent lang en klein gehoekt. De kwaliteit van het beenwerk is goed.
De stap is voldoende. De draf gaat de veulens gemakkelijk af, maar het achterbeen zou meer moeten ondertreden. De draf zou ook meer door het lichaam moeten vloeien. De uitgezochte veulens hadden duidelijk meer ras, maar dan zou het beenwerk wat royaler uitgevoerd kunnen zijn.
De hengst heeft in doorsnee goede merries bediend.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met sterke rompen, die in draf het achterbeen meer onder zouden moeten brengen en iets meer souplesse konden vertonen.
Getoond: 30 veulens uit 307 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds naar de USA geëxporteerde Glendale voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Glendale op wacht gezet.
De naar de VS geëxporteerde Nimmerdor-zoon Glendale toonde tijdens het verrichtingsonderzoek in 1991 meer aanleg voor de dressuur dan voor het springen. Glendale kreeg in zijn beginjaren veel merries toegevoerd. In totaal staan uit 607 dekkingen 479 veulens geregistreerd. Glendale scoort voldoende met zijn exterieurindex, al mag niet onvermeld blijven dat de kracht van het achterbeen te wensen over laat. De springindex van Glendale bedraagt 90 (btr 73%), terwijl zijn dressuurindex blijft steken op 85 (btr 77%). Op basis hiervan moet geconcludeerd worden dat het Glendale niet gelukt is om in de breedte de prestatiefokkerij een positieve impuls te geven.

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
TROY

Een moderne, zeer rijtypisch gebouwde hengst, die even meer diepte mocht hebben en over ras en kwaliteit beschikt. Het achterbeen is iets aan de lange kant.

1995 (januari) export naar USA; diepvriessperma beschikbaar

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 12:59

Thnx TequilaRos voor het stuk over Glendale!
Daar was ik nou echt naar opzoek. Ik kom een aantal bekende overeenkomsten tegen Haha!

Mooie foto Remsy! Wat heb je met dat paard gereden?
Ik heb een aantal foto's gezien van verschillende Glendale's, maar ik zie echt heel veel paarden die op elkaar lijken.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:22

ik heb haar tot de m2 gereden en ben toen gestopt omdat ik zelf weer een paard heb gekocht.
het was trouwens niet de makkelijkste merrie als ze eenmaal liep liep ze als een trein maar was altijd erg schrikkerig helaas

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 13:32

Movie is ook vrij schrikkerig! Ze schijnt op wedstrijd best een schijterd te zijn. Daar ben ik zelf ook ontzettend benieuwd naar, van de zomer.

Ik moet haar ook wel aan het werk zetten, dan loopt ze ook erg goed. Ze zoekt aldoor naar iets nieuws om zich even te kunnen onttrekken. Maar gelukkig nooit iets gemeens.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:26

Glendale is ook de papa van mij paardje Lachen en ze rijd super! Wilde zelf een topic openen over nakomelingen van Glendale, maar dat hoeft nu niet meer Lachen de info had ik gelukkig al, hadden we bij de papieren van utah erbij gekregen.

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:41

Wij hebben ook een Glendale, een merrie genaamd Kentucky. Een superlief dier dat alles voor je wil doen. Toen we haar net hadden konden we er dressuurmatig eigenlijk weinig mee, hoewel ze al M1 had gelopen. Later bleek dat ze een ongeluk had gehad waarbij ze in een fietsenrek terecht was gekomen, hierdoor waren er wat ruggen- en nekwervels verschoven. Ze is gekraakt en nu loopt ze zelfs weer travers!

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:19

CocoChanel, mag ik weten hoe dat paard heet met die Glendale afstamming? ik heb nl. een Glendale gehad, een ruin, en die was Z2 dressuur. ben hem uit oog verloren.. mischien is het hem helemaal niet hoor, maar heb alles al nagezocht....... zucht..

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:42

ik had ook een glendale merrie,zeer mooie paard,goed karakter,wel wat schrikkerig idd,maar goed betrouwbaar,ze was ster,zwart en een 1.70 hoog met weinig wit,echte beauty.
Liep op 5 jr al z niveau,ik heb haar paar keer L gestart toen helaas blessure en is ze voor fokkerij ingezet,maar ze ahd neit veel geluk.
1e seizoen met junior styv geprobeerd,wilde niet pakken en 2e jaar met ooseven,in 1 x raak,is bloedmooie merrie uitgekomen,helaas is de merrie zelf met leeftijd van 3 weken oud veulen aan koliek overleden op 9 jarige leeftijd.
Het veulen,inmiddels 3 jr hebben we nog,ze heet vanity six hh en is een kopie van moeders,qua alles.
En morgen gaat ze naar de keuring,dus we hopen dat ze het zo goed gaat doen als haar moeder,tevens zijn we bezig met beleren wat ze zeer goed oppakt,zeer slim paard.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:28

Ik heb ook een Glendale (x Vanitas x Nimmerdor) gehad. Dit was wel een E-pony, maar hij kon verschrikkelijk goed bewegen. Nog nooit zo'n aparte pony gezien.
Z2 dressuur en kon ook gruwelijk springen. Wel ontzettend lui, maar een lieverd op stal.

Afbeelding