even een vraagje over afscheiding bij de merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

even een vraagje over afscheiding bij de merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 20:48

hallo, mijn kwpn-merrie is 9 juni aan de telling, maar nu zag ik net
dat ze afscheiding heeft uit de vulva. ik heb dit nooit eerder bij drachtige merries gezien, ze kegelt niet, maar bij haar vorige twee
veulens is dit ook nooit gezien.
de afscheiding is wit, ziet er een beetje uit als snot eigenlijk, een beetje dik
wie herkent dit of weet wat het is?
groetjes anne

Anoniem

Re: even een vraagje over afscheiding bij de merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:39

De slijmprop die de baarmoeder afsluit?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:28

vandaag natuurlijk weer even gecheckt onder haar staart en nu zat er allemaal gestold bloed, ik heb voor de zekerheid de dierenarts even gebeld, die zei inderdaad dat het waarschijnlijk de slijmprop was en als dit het geval was, dat het veulen dan binnen een dag komt! zou dat even geweldig zijn, nu slaap ik vannacht natuurlijk helemaal niet en ik ben al zo lekker scherp (niet echt, na al nachten lang waken en gewoon weer lekker werken de volgende dag) Slapen
maar alles voor de drachtige merrie niet waar? ik wil het perse niet missen, vorig jaar bij mijn andere merrie was ik een uurtje in slaap gevallen en je raadt het al: bevalling gemist, het was gelukkig allemaal goed gegaan, maar dat weet je natuurlijk niet van te voren.
nouja, ik heb goede hoop.....

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 07:26

na bijna een hele nacht op en weer niets gebeurd net even wezen kijken en ze heeft weer allemaal afscheiding, nu echt slijm, ik ga nu maar even slapen, misschien vannacht???

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:02

de dag dat mijn merrie afscheiding kreeg is mijn veuelen geboren.
dus succes Lachen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:13

Kinnie: ik zal voor je duimen hoor! Zal vanavond vast nog wel een paard loze minuten waken Haha!
Honey staat rustig op de wei, dus we zien het vanavond wel weer.
Succes.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 15:54

ook kannie staat redelijk rustig op de wei, maar wil wel naar binnen geloof ik, ik ga ze zo binnen halen. haar muts ziet er nu echt goor uit, allemaal vieze frut eruit. Tong uitsteken hoop dat er vanavond wat anders uitkomt. Pling ik blijf positief, ik wens jou ook veel succes, twinkel, ik ga zo ook even een paar blikjes red bull halen, dan blijf ik misschien een beetje wakker...
je hoort er wel weer van...