Namen?? en wat liever, een merrie of hengstje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meisjj

Namen?? en wat liever, een merrie of hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:11

hallo, ik krijg binnekort een veulen, maar ik zit met een namen dilemma Rolleyes

ook was ik wel benieuwd naar wat jullie liever hebben: een merrie of hengst veulen, pony/paard, kleur, ras, aftekeningen, naam e.d.

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar: een gezond hengstje, bont, paardenras (die ik krijg is een rheinlander dus weinig te kiezen Knipoog) en bij bont zitten al aftekeningen Ja, ik vind alles best Party!! zolang het maar geen vos is m u v zweetvosjes. Knipoog

wat is jullie voorkeur?
laat het me weten, lijkt me super leuk om te weten en vooral die NAMEN he? Tong uitsteken Ja

patty1985

Re: Namen?? en wat liever, een merrie of hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:37

hoi dus je krijgt binnekort een veulentje ik krijg er volgend jaar 1 mijn merrie is pas een maand maar ik zie me veulen al helemaal voor me haha ik hoop op een zwarte of donkerbruin veulen een merrie of hengst maak niet uit en de naam wordt als het goed is BIONIC SAROYA bionic betekend boven menselijke krachten en saroya is sa van samantha de moeder roy is mijn overleden paard en de a ia er achter geplakt Haha! veel succes met je veulentje

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:24

He!

Onze merrie is afgelopen dinsdag bevallen van een merrieveulen. Precies wat we wilden! *LOL* Super mooi bont getekend, van onze eigen hengst. Het was zn eerste nakomeling Haha!
We hebben haar Begley Faye genoemd, alle veulens die bij ons worden geboren krijgen Begley voor hun naam. Haar half broertje heet Begley Duncan.

Foto Faye:
Afbeelding

Doei!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 21:26

wow wat een plaatje!! ik hoop dat die van mij ook sown schatje wordt Bloos Tong uitsteken

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 20:43

et veulen is geboren en te bewonderen op: http://groups.msn.com/x-meisjj-x

het is een merrie veulen en groot!!

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:19

en heeft ze al een naam?

ik vind Oase een mooie naam ook omdat het me aan mijn lieveling doet denken en anders iets van destiny of faith.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:49

Ik wilde een merrie vorig jaar en dat heb ik ook gekregen Maar dat was omdat de merrienamen leuker waren

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:49

Toch een vosje geworden?
Jou shet heeft trouwens het zelfde halster als mijn zwart bonte shet

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:31

Ik wilde een aantal jaar geleden een leuk gezond merrieveulen...En die kreeg ik..Haha wel iets te bijdehand af en toe maar het is een schat die gek is op aandacht..Nu wil ik volgend jaar het liefst een hengstje met een kol of een druipkol ( ik heb 3 pony's alle 3 bles) Het is natuurlijk grote kans dat het weer een bles wordt
Meningen hier thuis zijn verdeeld paps en ik willen graag een hengstje me moeder wil een merrie die is bang voor hengsten terwijl Kyra ( het veulen van 2 jaar geleden) net zo irri was als een hengst kan zijn

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:08

Hallo!

Nou ja ten eerste het veulen moet natuurlijk gezond zijn en geen comlicaties! Dat hadden wij wel en dan maakt het echt niet meer uit of het een merrie of hengst wordt! Wij fokken alleen maar Wpners dus dat is makkelijk. Kleur voor dressuur gefokt het liefst zo donker mogelijk en op de benen gelijke aftekeningen dus niet 1 wit voetje achter maar 2. Bij spring gefokte maakt het ons helemaal niks uit hoe hij eruit ziet qua kleur als hij later maar goed kan springen! Als we dan toch mogen kiezen tussen merrie en hengst doe maar een merrie want allen hengstjes gaan bij ons weg!

En qua namen is het bij ons niet zo moeilijk! Ik zal twee voorbeelden neerzetten! De oudste twee merries zijn 18 en die heetten Feline en Furella! Dus als Feline een merrieveulen krijgt noemen we die zoals dit jaar Aline. Zo hebben we ook al Neline en Reline gehad. Als Furella een merrie veulen krijgt dan noemen we die dit jaar dus Arella. Zo hebben we al: Murella, Marella, Purella, Rurella, Rarella, Surella, Turella, Urella, Wurella Wutella en Warella Als het bij beide merries een hengst wordt gaan we gewoon een leuke naam zoeken en niet één in deze lijn!

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 14:29

Citaat:

DunDijk zei

Toch een vosje geworden?
Jou shet heeft trouwens het zelfde halster als mijn zwart bonte shet

is ook wel te zien als je de andere foto,s bekijkt:P en ze heeft inderdaad inmiddels een naam, namelijk: luna

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:45

Mijn merrie is nu 6 weekjes drachtig en als alles goed gaat, het gezond is en er zijn geen complicaties.
Hoop ik op:
Een heel klein beetje liever een merrie
Zwart of donkerbruin
t word een paard tussen de 1.66m en de 1.70m
De moeder is een KWPNer en de vader een Trakhener, maar het word ingeschreven bij het KWPN
Aftekeningen maakt me niet zo uit ik vind helemaal niet of een mooie kol wel leuk of een schattig snepje.
Maar als ik naar de ouders kijk word het niks of een heel licht druipkolletje op het hoofd en op de benen niets of wat aparte witvoetjes.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de naam gaat worden maar dit is mijn lijstje:
Bacardi (beide)
Bailando (hengstje)
Belladonna (merrie)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:37

ik heb nu mijn droomveulentje
hengst met de naam AJAX :p kol en sneb en gelijke witte benen

ik zou volgend jaar weer een veulen dan zou een merrie BEACH worden en een hengstje BACKSTREETBOY (das nostalgie)
maja dat zit er helaas niet in *snik*
maar dit jaar mischien weer dekken en dan wordt het CHELSEA of het nou een merrie of een hengst wordt dat maakt voor mij niet uit
wil wel heel graag aftekeningen dat vind ik net ff chiquer staan

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:09

Mijn Kimberley merrie (vos) is drachtig van Obelisk (zwart). Voor een hengstje wordt het waarschijnlijk Braveheart en voor een merrietje waarschijnlijk Bellamy Utah (Utah naam van de moeder). Ik zeg waarschijnlijk omdat ik nog meer opties heb en dus zo weer kan veranderen. Kleur maakt me niet zoveel uit en aftekeningen ook niet, maar heb het liefst een merrie, zodat ik met haar later verder kan gaan fokken. Maar als het een gezond hengstje wordt ben ik ook super tevreden hoor!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:27

bij ukkie hoop ik dat er een merrie uitkomt, met dezelfde aparte kleur als ukkie, en dat ze wat groter word.. dan houd de eigenaar het veulen om er later mee te fokken, aangezien ukkie wat aan de kleine kant is en heel waarschijnlijk verkocht word.

bij sterre hoop ik op een zwartbonte of een 3-kleurig bonte merrie veulen, en dan ook een merrie, dan blijft ie ook namelijk

en bij ires maakt het me niet o uit dus daar mag wel een hengstveulen uitkomen en dan bruinbont of 3-kleurig..

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 17:34

luna is inmiddels al heel erg gegroei, en loopt braver mee aan een touwtje dan haar mamma!! ook loopt ze zonder problemen weg van de merrie, die er weer een heel drama van maakt

verder is ze ook een ongelovelijke knuffelkont met een bijzonder lief en rustig karakter voor een veulen, het enigste wat ze niet zo leuk vind is een halstertje om of afdoen omdat ze aan de zijkant van haar hooft gehecht is geweest, en daar ook de gesp of klik zit, en dus gevoeliger is.

die hechtingen had ze doordat de merrie heel hard ging galoperen in een gladde wei, en luna daarbij onder het engste stukje prikkeldraad de andere wei induwde, welke vervolgens in volle paniek trugrende met als gevolg, veuln onder het bloed en op 8 plaatsen(!) meerdere hechtingen heeft gehad.

heel gedoe dus, maar ze is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen, en het enigste wat je er nu nog van ziet, is op haar benen krassen, maar de wonden zijn al weer helemaal dicht en behaard