Wie is er bekend met Ron William?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Wie is er bekend met Ron William?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:28

Ben benieuwd of er mensen zijn die info of nakomelingen hebben van deze hengst?

RON WILLIAM OLDS, 1999, 1.72 m ZWART

V. ROHDIAMANT, v. RUBENSTEIN
M. CARONDA

v. DAVIGNON I, m. CARINA

mv. CARDINALL XX

Afbeelding

Afbeelding

Ron William

Oldenburg, bay, born 1999, 17.0 hands,
stud free 750 € - fresh semen

2001 Oldenburg Champion Stallion with a perfect pedigree

This shiny black stallion with a strong type is the perfect example of dressage horse breeding á la carte: The best sons of the famous dressage trademark stallions, Rubinstein I and Donnerhall, combined with exclusive refinement bloodlines created this nearly flawless Oldenburg Champion Stallion. His sire, Rohdiamant, double Champion Stallion, Bundeschampion and successful up to Grand Prix with Lisa Wilcox, has produced not only several champion stallions but also a champion mare, Reine Seide – only to mention a couple of his greatest achievements in breeding.On the dam's side you find Davignon I, also a former Bundeschampion who has gained an outstanding reputation as a supplier of highly talented dressage horses. In the next generation you find the Thoroughbred stallion, Cardinal, one of the most significant Thoroughbred stallions in post-war years whose influence is still seen today in successful horses such as Blue Hors Cavan. 2003 was a good year: Oldenburg Main Premium Stallion (dressage) and a highly successful show year for dressage tests. His eagerness to learn higher dressage movements are particularly distinguishing and we will surely see Ron Williams at the top of his age group from now on. Licensed for Oldenburg, Westphalia and Rhineland as well as all southern German and new German State Verbands.

Missouri

Re: Wie is er bekend met Ron William?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:54

Waar staat deze hengst ter dekking? Ik ken hem niet.
Hij heeft wel echt zo'n mooie Oldenburger-hals erop, en de uitstraling spreekt me ook wel aan.

Dat hoofd heeft hij vast van Davignon Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:55

sprehe

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:44

Ik ben naar de hengstenshow van Sprehe geweest in Vechta. Daar was Ron William ook. Hij heeft een leuk papier. Rohdiamant x Davignon I van Donnerhall...

Hij werd in Vechta eerst onder het zadel getoond en later ook tussen de lange lijnen. Hiertussen sloot hij echt al heel knap door richting piaffe.

Ik vind het wel een mooie hengst. Hij toont heel mooi en heeft zijn kleur natuurlijk ook nog eens mee!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 14:38

ik verwacht binnen twee weken een veulentje van deze hengst (heb mama drachtig gekocht)

ben heel benieuwd.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:09

Samsam schreef:
ik verwacht binnen twee weken een veulentje van deze hengst (heb mama drachtig gekocht)

ben heel benieuwd.

Oh dus het is door gegaan? Gefeliciteerd!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 15:11

Ja, ben dr heel blij mee.