Lotgenootje
! 2 jaar terug had ik hetzelfde idee als jij, een veulen uit mijn eigen paard was toch nog echt wel een droom en nja.. als je het geld, de tijd en de plek ervoor hebt, dan is de keuze snel gemaakt
.
Twee jaar bezig geweest om een hengst uit te zoeken die ook nog eens in mijn budget paste, vorig jaar is Ivanka in juni, juli en augustus geinsemeneerd.
En ik kan je vertellen, het is een heel gedoe. Voor mij was het dus ook de eerste keer, dus die DA kon me echt van alles aansmeren. Heeft ie overigens niet gedaan hoor, ik ben er echt goed in begeleid
. Dat vind ik ook belangrijk; iemand die je goed kan begeleiden tijdens de eerste maanden van de dracht en voor de dracht!
Na de 2e keer wilde ik niet meer proberen, ik vond het ook laat worden en nja.. ik had er zo op gehoopt en het werkte allemaal niet mee, ik zat er toen een beetje doorheen
.
Mijn ma en de DA hebben me toen toch eigenlijk overgehaald om het wel te proberen, en voilà.. over ruim een maand is ze uitgerekend
.
Bedenk ook dat je veel geld kwijt bent. Voor het veulen ben ik zo'n 1100 euro kwijt geweest, maar toen moest er nog een stal gebouwd worden, zodat ik nog 2000 euro extra moest dokken
. Dat laatste lag overigens aan mij, ik wilde een hele nieuwe stal, volgens mijn ontwerp en dat viel iets duurder uit dan verwacht
.
En ook wat Sammie zegt, weet wat je met het veulen gaat doen! Ik weet dat ik genoeg ruimte hier heb, dus voor mij geen probleem in principe. Maar ja, heb je niet genoeg ruimte, geld en tijd voor 2... dan zou ik van tevoren gaan bedenken of je het écht wel wilt. Want stel dat je het veulen moet verkopen, dat is ook niet leuk... Je eerste eigen fokproduct uit je merrie, nee.. ik zou er niet aan moeten denken!