nakomelingen winckenburgh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

nakomelingen winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 09:27

hallo ik ben nieuw hier, mijn naam is anne en ik heb een 12 jarige kwpn merrie (focus/fresco) die 9 juni is uitgerekend van hengst winckenburgh, ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met nakomelingen van deze hengst en eventueel foto's?
het is haar 3e veulen, haar eerste veulen is nu 9 jaar en is van jazz,
de 2e is nu 3 jaar en is van osmium. dit is mijn eerste veulen van haar.
ik houd jullie op de hoogte, ben al een week aan het waken, want het is flink aan het rommelen bij haar, maar tot nu toe ben ik alleen maar doodop en zij gaat vrolijk verder. ach... eens poept ze het er uit he?
hoop gauw iets te horen van iemand. Slapen

Ragne

Re: nakomelingen winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:54

Het Grand Prix KWPN paard Le Montrachet is een zoon van Winckenburg, werd voorheen gereden door Marie-Jose Hulsman en wordt nu uitgebracht door de Zwitserse Francoise Cantamessa.

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:31

Ik heb een nakomeling van de hengst Winckenburgh (afstamming moeder is Oldenburg x purioso x rigoletto).
Het is een hengstje en hij is nu bijna 2 weken oud.
Hij heet Arrow Avalanche
Deze foto is van toen hij 6 dagen oud was:

Afbeelding

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:52

wat een schatje, die arrow avalanche,
en wordt het een schimmel denk je?
is de moeder bruin?
die van mij is bruin, maar grootvader is ook een schimmel, dus de kans is nogal groot dat het ook een schimmel wordt.
even geduld nog.
ik was inderdaad op de hoogte van le montrachet, prachtig dier trouwens en ook rolex's vader van moeder is winckenburgh
groetjes

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:55

Ja, het wordt wel een schimmel (hij krijgt al witte haartjes rond zijn ogen en op zijn kont), maar de kans daarop was ook groot. Moeder is namelijk ook een schimmel dus vandaar.... Haha!

Als je nog wat info over of een foto van Winckenburgh wilt, stuur dan even een pb of een mail. Ik heb thuis nog wel wat liggen.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:02

Een oud instructrice van mij had een Winckenburg ruin. Een hele mooie schimmel. Hij won in 1998 de PAVO cup in Friesland.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 07:50

misschien heb je inderdaad nog iets over winckenburgh wat ik nog niet hebt, dus graag!
en sandra, leuk van die ruin, heeft ze hem nog steeds?

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:09

Ik ken de hengst zelf en het is een topper!! Echt een super dier in de omgang alleen is hij behoorlijk aan de maat. Ben erg nieuwsgierig naar nakommelingen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:28

Zelf heb ik ook een Winckenburgh xSamber merrie.
Ze is heel lief in de omgang maar wel een beetje eenkennig.
Ze is niet echt groot ( 1.64 ) & is een vos.
Hier 2 foto's:

Afbeelding
Vorige week donderdag

Afbeelding
Deze foto is van de winter.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:46

Euhm Anne?? Je bent afgelopen zaterdag op stal geweest bij ons maar ik wist niet dat je veulen van Winckenburgh is....
Wij hebben namelijk ook een nakomeling lopen bij ons op stal, hengst, wordt duidelijk schimmel.

Als je Baggio terug brengt ga je maar eens kijken!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 06:58

Misschien is dit ook wel leuk voor je:

Afstammelingen 1985 (veulens)
De veulens van deze hengst zijn goed ontwikkeld. De groep uitgezochte veulens was rijtypischer van bouw dan de collectie geprikte. Niettemin kreeg in nagenoeg alle gevallen het type de kwalificatie voldoende mee. Overigens bezitten de veulens een zekere allure, die in beweging nog werd versterkt.
Het hoofd is droog, goed gevormd en sprekend. De hals is goed van vorm, wordt goed gedragen en gaat over in een mooie lange nek. De schoft-schouderpartij verschilde iets per groep. De geprikte veulens hadden een iets schuinere schouder kunnen hebben en even meer lengte in de schoft. De groep uitgezochte veulens beschikte over een schuinere schouder en een langer doorlopende schoft. Hoewel de bespiering van rug- en lendenpartij goed is, is het middenstuk aan de lange kant en iets gezonken. De croupe is soms even kort, maar steeds breed en sterk gespierd. De broekspier kon dikwijls langer doorlopen. Hoewel in de groep geprikte veulens het voorbeen nog wel eens iets steil bleek te zijn, zijn vorm en stand van het voorbeen overigens goed. Ook in die gevallen dat het voorbeen resoluter gebouwd zou kunnen zijn, is er sprake van best gevormde en ontwikkelde voorkniegewrichten. Uniform is de bouw van het achterbeen: vrij lang en klein gehoekt in het spronggewricht. Merendeels kon het spronggewricht ook correcter zijn afgewerkt.
De stap is juist voldoende, maar niet meer. In beide groepen kon in stap het achterbeen meer onder de massa komen. De draf bleek per groep sterk verschillend te zijn. Bij de geprikte veulens was overwegend sprake van weinig onderbrenging, weinig zweefmoment en weinig cadans bij geringe schoudervrijheid. Bij de uitgezochte veulens was daarentegen sprake van een beste draf, met veel ruimte, cadans en een mooi zweefmoment.

Kort samengevat: voldoende rijtypische veulens, die royaler konden stappen, maar waarvan de uitgezochte veulens best kunnen draven.
Getoond: 10 veulens uit 17 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 11-jarigen)
De beoordeling van de 11-jarige nakomelingen van Winckenburgh is één jaar uitgesteld omdat de sportresultaten niet tijdig beschikbaar waren.

Afstammelingen 1998 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Winckenburgh definitief goedgekeurd.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 00:52

dank je mansolein, dit had ik nog nergens gelezen, hier een foto van mijn ventje, toen 2 weekjes oud
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=LU3RGO4F[img]

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 00:53

nog een keer proberen dan
Afbeelding