Ferrolan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Ferrolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:28

Sinds kort heb ik een 6 jarige Ferrolan x Heidelberg merrie.
Maar mn vraag is of iemand weet op basis waarvan Ferrolan niet ggk is bij het KWPN? Bedoel hij heeft KWPN ouders.

En als ik de merrie ooit zou laten dekken, zou het veulen dan ook bij het KWPN kunnen worden opgenomen als ik een ggk KWPN hengst neem? Of heeft het papier dan minder waarde dan wanneer ik het bij het NRPS houdt. De merrie is daar namelijk opgenomen in het stamboek en we gaan ook nog proberen haar ster en prestatiesport te maken.
bvd Ja

petraaken

Re: Ferrolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:55

Misschien omdat hij nooit bij het KWPN is voorgesteld. De hengst is echt niet minder waard omdat hij bij het NRPS is goedgekeurd ipv bij het KWPN. Het NRPS moet kwalitatief echt niet onderdoen voor het KWPN.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:59

Dat zeg ik ook niet
Ik ben zelf ook niet zo bekend bij het NRPS...als ik het minder waard vond hadden we dr niet gekocht.
Maar ik was er gewoon nieuwsgierig naar.

De hengst heeft GP gelopen/loopt ook GP dus hij zal wel kwaliteit hebben lijkt me.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:04

Heb je Ferrolan wel eens gezien??????

Sportuitslagen staan niet garant voor kwaliteit....

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:13

Nog nooit in het echt gezien, daarom heb ik dit topic geopend..zou graag wat informatie hebben.

Maar t lijkt me dat als een paard GP loopt dat er toch iig een beetje kwaliteit aanwezig is? Lijkt me niet dat elk paard GP kan worden. Ik zeg niet dat t doorvererft wordt..

Maar ik kan eigenlijk gewoon niets over hem vinden..

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:25

FerrolanIn 1992 is onze dekhengst Ferrolan geboren uit de succesvolle merrie Evita. Inmiddels presteert Ferrolan goed in de dressuursport onder Nicolette van Lierop. Ook zijn nakomelingen behalen regelmatig successen.Geboortedatum
Kleur
Stokmaat16-02-1992
donkerbruin
1.71mPrestatie sport - fokklasse 1
In 2003 goedgekeurd bij de NRPS voor 3 jaar t/m 2005.
Verrichtingsonderzoek 1996: goed
Eigen prestatie: Intermédiaire I
Afstammelingenonderzoek in 2000 positief afgerond

NRPS-nieuws 12-07-2003"...De bij het NRPS goedgekeurde hengst Ferrolan (Ferro x G. Ramiro Z) is door Nicolette vanaf de basis opgeleid en hebben meerdere Lichte Tour overwinningen op hun naam staan. Hij wordt momenteel voorbereid op de Grand Prix. Nicolette liet tijdens de clinic een aantal Grand Prix oefeningen zien o.m. Piaffe, Passage en de Galopwissels om de pas. Het is natuurlijk geweldig om samen met een paard met veel geduld en goede training op het hoogst mogelijke niveau te komen. Aangezien we het geluk hadden dat de binnenmanege van de Stroomruiters groot genoeg is om een 20 x 60 ring uit te zetten heeft ook Nicolette een kur op muziek gereden waarin zij ook Grand Prix onderdelen had verwerkt.
Tijdens de daarna volgende ereronde liet Ferrolan zien dat hij erg van het applaus van het publiek genoot door op het ritme van het applaus een adembenemend mooie Passage te laten zien. ..."

Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:36

Mireille1970 schreef:
Heb je Ferrolan wel eens gezien??????

Sportuitslagen staan niet garant voor kwaliteit....

Snap deze opmerking niet helemaal...
Ik zie Ferrolan best graag eigenlijk - hij past prima bij mijn merries.

Beetje ouderwets model, maar tja, Ferro x Ramiro - wat verwacht je er dan ook van. Bij bloedmerries geeft dat prima nafok Ja

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 06:43

Vind hem ook een best paard om te zien en hij loopt goed. Het is in elk geval een prima St-George paard. Een paar jaar geleden zag ik een bloedmooie dochter van hem op de nationale keuring.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 06:45

Het sloeg op "De hengst heeft GP gelopen/loopt ook GP dus hij zal wel kwaliteit hebben lijkt me." Dat staat nergens garant voor.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 06:59

het ligt er idd aan waar je je hengt aanbied... In belgie is het zo dat wanneer een hengst waarschijnlijk niet geaccepteerd gaat worden in het bwp dat ze het aan het sbs aanbieden en dat het daar wel geaccepteerd wordt. Maar er staan onwijs goede hengsten in het sbs die volgens mij makkelijk in het bwp zouden kunnen staan en al duidelijk hebben bewezen dat ze qua prestatie en fok zeker een grote concurent zijn van de bwp hengsten.
Misschien dat deze mensen een duidelijke reden hebben om het (nog) niet aan te bieden bij een ander stamboek.
Misschien dat we ons niet zo blind zouden moeten staren op welk stamboek ze staan, maar gewoon moeten oordelen op het paard zelf.
Er zijn heel erg veel onwijs goede hengsten die niet (genoeg) gepromoot worden en dan lijkt het net ofdat ze niet goed zijn. Maar het is nou eenmaal dat grote stallen meer geld hebben om hun hengsten te laten keuren op zo een beetje alles en hun te promoten. Kleine hengstenhouders hebben vaak niet het voordeel van grote connecties en of flinke geldbedragen...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 12:14

Ja maar ik dacht misschien weet iemand de rede, misschien is hij ergens op afgekeurd.
Maarja bedankt voor de info Lachen

Maar een paard dat GP loopt hoeft dus geen kwaliteit te hebben? Ik zit niet in die wereld, maar ik zie t de meeste dieren niet lopen dus er zal toch wel een beetje kwaliteit aanwezig moeten zijn of ben ik gek?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:57

Mireille1970 schreef:
Het sloeg op "De hengst heeft GP gelopen/loopt ook GP dus hij zal wel kwaliteit hebben lijkt me." Dat staat nergens garant voor.

Lijkt mij wel.............

Ik neem aan dat deze hengst een 'redelijke' GP heeft gelopen??? Dan zal hij toch enige kwaliteiten moeten laten zien........

De hengst zal wel enige kwaliteiten hebben lijkt mij omdat:
1. Ferrolan is goedgekeurd, 'te gewone' paarden worden IMO niet goedgekeurd, maar je weet maar nooit. Knipoog
2. Ferrolan GP heeft gelopen.

Dus eigenlijk vindt ik jou opmerking wat vreemder. Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:10

Het lopen van Grand Prix zegt in sommige gevallen meer over de kwaliteit van de ruiter dan die van het paard...

Een goede prestatie is niet garant voor kwaliteit en andersom...

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:17

hoii!

ik heb een week snuffelstage gelopen op een paarden kliniek op mijn eerste dag was hij gekomen en eerlijk waar zo'n fijn beest om mee bezig zijn!! Ik vind hem erg mooi en super lief, hij heeft er 3 dagen gestaan omdat die niet helemaal regelmatig liep volgens zijn eigenaar (eigenaren?) dus naar de kliniek gebracht elke dag ik weet niet hoeveel onderzoeken maar nergens iets kunnen vinden.

Ook als je met hem bezig bent merk je niet dat het een hengst is hoor!

Maar waarom hij niet in het KWPN staat weet ik niet, maar vader ferro is ook een NRPS, dus nee maakt echt niet uit!

in ieder geval veel succes met je paardje Knipoog

Alice

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:47

Mireille1970 schreef:
Het lopen van Grand Prix zegt in sommige gevallen meer over de kwaliteit van de ruiter dan die van het paard...

Een goede prestatie is niet garant voor kwaliteit en andersom...

ik snap de reactie van mireille wel,
dat een paard grand prix loopt zegt eigenijk weinig. Als ggk dekhengt moet het natuurlijk ook geode nafok geven willen ze ermee kunnen fokken. Een paard dat niet goed verder fokt heeftw einig toe te voegen aan het hele fok-verhaal.
Je ziet genoeg paarden met goede kwaliteiten, maar niet verder komen in de dressuursport dankzij hun eigenaren. Dat een paard Z loopt wil dus eigenlijk meer zeggen over de kwaliteit van de ruiter dan van het paard, ieder paard die gezond is kan met een goede ruiter wel wat verder komen in de dressuursport.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 15:09

Ik vind GP wel iets meer dan wat verder. En Z en GP is niet te vergelijken

Ook een goed paard met een wat mindere ruiter kan wel wat verder komen maar geen GP. Volgens mij heb je wel een goed paard en een goede ruiter nodig...Maarja ik weet t ook niet.

He wat leuk Quintje ! Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:33

Een gewoner paard met een goede ruiter kan wel...

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:51

Ik denk dat je paard wel over enige kwaliteit moet beschikken anders zou anky zeker ook met een shetlander Z kunnen rijden....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:21

Ik heb het over een "gewoner" paard, niet over een ongeschikt paard/ponytje..... haha