info over Negro gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obiwan

info over Negro gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 17:03

hai,
ik ben op zoek naar info over Negro, nakomelingen (afstammelingen raport), eigen ervaringen enz.
Zit er namelijk over te denken om mijn merrie door hem te laten dekken.
Ze heeft geen papieren maar is redelijk gelders, en ik wil ook graag dat het veulen wat meer massa houdt, niet zo'n chique paardje (weer eens wat anders).
Alvast bedankt!!!

olafj

Re: info over Negro gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:27

Ik denk dat je dan met negro wel goed zit.

Negro zelf is voorlopig niet in de sport te zien ivm een blessure Verdrietig

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:28

Wij hebben een 4 jarige Negro x Falco. Hij is tot zijn 4de hengst gebleven en was altijd braaf sinds kort hebben we hem laten castereren ,omdat hij er toch niks mee mocht doen Knipoog. Maar het is een ontzettend lief paard en heel leergierig. Hij is wel klein gebleven,maar ik heb gehoord dat Negro klein veerft.Lachen

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 21:32

ja? mijn merrie is rond de 1.68 maar heb geen idee wat ze vererft.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:41

Ik heb een 3-jarige negro x ulster. Toen hij anderhalf was is hij gecastereerd, hij werd te brutaal. Daarna is het een ontzettend braaf paard geworden. Niet gauw van dingen onder de indruk.
Hij komt uit een merrie van 1.65 en is nu zelf rond de 1.68

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 21:50

heb je misschien ook foto's? en wat voor paard was de moeder, ouderwets of juist wat chiquer?
dankjewel!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:58

Afbeelding
De negro, niet op zijn voordeligst. Deze foto is vorige zomer gemaakt.

En moeders
Afbeelding
Moeder heeft Z dressuur gelopen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 23:24

Mijn buuf heeft er 1 van 1.78... Vos met veel wit. Dier kan goed lopen. Bij www.melissen.net staat ie wel ergens op de foto onder de naam tenegro.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 07:35

moeders heeft wel wat weg van mijn paard, voor zover ik dat zou kunnen zien (ben er niet zo goed in...)!
dit is mijn merrie in stand (ze heeft wel aanleg voor een grasbuik Tong uitsteken )

Afbeelding

we rijden nu L2 en hebben de meeste moeite met de oprichting, dat wil ik ook wel verbeteren aan het veulen.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen of foto's van een Negro?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:02

Negro (Ferro x Variant x Gondelier)
Geb. datum: 5 april 1995
Kleur: zwart
Stokmaat:

Verrichting Ermelo 1998 (19-03 t/m 27-05)
Eerlijke, betrouwbare hengst met veel looplust. Ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is ruim en krachtig. In draf veel afdruk, maar het gebruik van het voorbeen is rollend. Hij houdt zich vast in de rug. Ruime, krachtige galop met voldoende balans. Als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel. Ruim voldoende afdruk en goede voorbeentechniek. Hij zou meer souplesse moeten tonen en de achterhand beter moeten openen. Hij lijkt voorzichtig en toont over ruim voldoende vermogen te beschikken.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Van 26-03 t/m 09-04 dikke opgelopen achterbenen. Middels hydrotherapie en toediening van phenylbutazon zijn de verschijnselen afgenomen. Op 22-04 werd een acute, gegeneraliseerde, bacteriële huidontsteking geconstateerd, maar heeft hierdoor geen trainingsachterstand opgelopen.

Stap 7
Draf 7.5
Galop 8.5
Aanleg dressuur 7.5
Subtotaal dressuur 30.5
Plaatsing dressuur 3e
Afdruk 7.5
Techniek 7.5
Vermogen 7.5
Aanleg springen 7.5
Subtotaal springen 30.0
Plaatsing springen 4e
Puntentotaal 60.50
Plaatsing 2e van 13 (9)
Jaar verrichting 1998
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1999 (veulens)
Ruim voldoende uniforme groep. De veulens zijn amper voldoende tot voldoende ontwikkeld. Ze hebben voldoende ras en zijn voldoende rijtypisch, maar zouden iets langer gelijnd moeten zijn en het voorbeen zou meer lengte moeten hebben. Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De nek heeft ruim voldoende lengte, maar de hals zou soms iets meer lengte moeten hebben. Bovendien komt de hals soms diep uit de borst. De hals wordt in beweging heel goed gebruikt. De schoft zou meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder heeft ruim voldoende lengte, maar zou schuiner moeten liggen. De rug is meermalen iets gezonken. De lendenpartij is goed van vorm en bespiering en ligt goed aangesloten. De royaal gespierde croupe heeft een goede lengte, de ligging van de croupe zou vaak iets hellender kunnen zijn. De veulens hebben een best bespierde achterhand, met een lang doorlopende broekspier. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld. Een enkele keer zijn de koten wat lang en week. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. De omvang van het beenwerk is ruim voldoende. De stap heeft voldoende ruimte, maar is iets stug. In draf dragen de veulens zich doorgaans zeer goed. De meerderheid draaft met veel kracht en afdruk en een goede lichaamshouding. Ze kunnen bovendien goed schakelen. Een aantal veulens toonde een duwende bewegingsvorm. Ook de galop heeft doorgaans veel afdruk. De veulens galopperen met veel souplesse, een goede balans en een goede lichaamshouding.
De moeders waren in doorsnee van ruim voldoende kwaliteit.
Een thuis geïnspecteerd veulen wijkt qua ontwikkeling in positieve zin en wat beweging betreft in negatieve zin af van het beeld van de rapportage.
Getoond: 24 (+1) veulens uit 116 dekkingen.

Afstammelingen 2003 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Negro voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Negro scoort hoog met zijn index, al blijft de lengte van het voorbeen voor een moderne dressuurhengst om aandacht vragen. Het aantal sterren is gemiddeld. De bewegingen worden gekenmerkt door veel buiging en afdruk. De hals is niet zelden verticaal geplaatst.

Goedgekeurde KWPN-zonen
TROY

Negro heeft een sterk gebouwd, gesloten model met een beste bespiering. Hij zou even rijtypischer mogen zijn. Het fundament is correct.

HK KWPN Den Bosch 1998 (05/06-02)
Niet door naar 3e bezichtiging.

HK KWPN Ermelo 1998 (20-02)
Bij herkeuring aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Afbeelding

Afbeelding

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:58

Ik heb een Negro gehad. Daarachter zat Garant (oud gelders bloed dus allemaal) Wat een mooie combi. Stevig beest goed lopen braaf met rijden maar zoooo sloom. Voor mij dan te sloom maar ja ieder wat wils.

Wel had mijn Negrootje korte voorbenen wat toch heel erg zichtbaar is bij vele nakomelingen van deze hengst. Maar hij kon draven als een tierelier.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:32

Een slome Negro? Volgens mij is dat best uniek. De meeste Negro's zijn juist erg heet.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:28

Zidalgo schreef:
Een slome Negro? Volgens mij is dat best uniek. De meeste Negro's zijn juist erg heet.

Nou echt sloom he, onder het werk uit willen, ik moest aangalopperen in mijn proefje (B) en ik kreeg hem niet in galop, ik heb met mijn zweep bovenhands een tik moeten geven dus ik heb met 1 hand gereden.
Nee echt waar deze was niet leuk. Hij heet ook Unbelievable dus dat zal wel het ongeloofwaardige zijn.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:19

Hoi, ik heb ook een Negro (Negro x Candyboy X Legaat), een 4-jarige merrie, ongeveer 1.63 m hoog, haar moeder was overigens ongeveer dezelfde hoogte. Als 3 jarige ben ik expres nog niet met haar naar de keuring geweest omdat ze toen maar krap 1.60 m was, dus maar nét groot genoeg om eventueel ster te kunnen worden, ze is dus een tikkie laat gegroeid.
Het is een heel fijn paard, ik ben nog nooit zo blij met een paard geweest als met haar, ze is heel nuchter, vanaf het moment dat ze zo'n 6 weken onder het zadel is ga ik al met haar door het dorp om naar de les te gaan, dat is nog nooit een probleem geweest. Ze is soms wel een beetje heet, maar ze blijft altijd goed te rijden, ze leert heel snel en heeft goede gangen. Ik heb haar nu een paar keer meegehad op wedstrijd, ook dat gaat goed, ze is ook op concours fijn in de omgang, een beetje druk maar wel normaal met schroeven zetten en opzadelen e.d., losrijden tussen al die andere paarden vindt ze nog wel heel spannend (ze staat namelijk thuis, dus ze ziet nooit zo veel andere paarden), ik vind dat ze een heel fijn karakter heeft.
Ik vind het zelf ook een mooi paard om te zien, maar smaken verschillen natuurlijk, ik heb een paar foto's staan op Unique Pride, kijk zelf maar even!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:01

obiwan schreef:
hai,
ik ben op zoek naar info over Negro, nakomelingen (afstammelingen raport), eigen ervaringen enz.
Zit er namelijk over te denken om mijn merrie door hem te laten dekken.
Ze heeft geen papieren maar is redelijk gelders, en ik wil ook graag dat het veulen wat meer massa houdt, niet zo'n chique paardje (weer eens wat anders).
Alvast bedankt!!!

negro geeft wel eens wat zwaarder type

stubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:03

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:11

ik ken een negro x jazz en dat is nou niet echt aangenaam gezelschap................ kan aan opvoeding liggen of aan jazz zelf maar is wel een mooi paard

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:25

kijk anders op www.vanolst-stables.nl

Negro

"Schoonheid, maat, zwart en super getalenteerd"
KWPN - 1.70 - Zwart - 1995

Zijn rapport: Een eerlijk, betrouwbare hengst, met veel looplust, die beschikt over ruime krachtige bewegingen met veel afdruk.

Zijn afstamming: Vader, de zwarte geweldenaar "Ferro" is een bewezen fokhengst. Hij was jarenlang de vaste kracht van de Nederlandse A dressuur equipe. Negro's moeder komt uit een top moederlijn, die via de internationale hengsten "Variant" (sterk achterbeen gebruik doorfokkend) en "Gondelier" (keur) en de predikaat rijke merries "Fewrie" (keur IBOP AA 92) Mewrie (keur pref prest sport) en Geerie (ster pref prest.) garant staat voor sport, model, kracht, werklust en kwaliteit.

Zijn prestaties: Negro is winnaar van zowel de hengstencompetitie in 2000 als in 2001. Tijdens de Zwolse Paardendagen 2001 won Negro bijzonder overtuigend de titel "Youngster Stallion". Tijdens de WK in Verden 2001 was Negro de beste 6-jarige KWPN-er.
Negro heeft met succes zijn lichte tour periode doorlopen. Van zijn 4 starts, won hij drie maal. Zijn eerste start in de zware tour won hij overtuigend met de debuut superscore van 72,50%, waarbij hij zijn ongekende talenten voor piaffe en passage toonde.

Zijn nafok: Negro liet in 1999 een uniforme groep veulens zien, met een ruime stap, gedragen draf, met veel kracht, en afdruk en een galop met veel souplesse, en veel afdruk. Troy (Negro x Glendale) werd goedgekeurd in 2003, 5de geplaatst in de kampioenskeuring, en na een succesvolle verrichtingstest ingeschreven in het stamboek.
Tyson (Negro x Belisar) was een van de opvallendste dressuurpaarden van de K.S.S.-veiling 2003, en werd verkocht voor naar Engeland, en is aldaar inmiddels een hooggewaardeerde goedgekeurde hengst.
Sugonda (Negro x Carthago) was de kopmerrie van CK Zeeland 2002, waar Negro zowel het kampioenshengstveulen, als het kampioen merrieveulen had, hetgeen zich herhaalde in 2003.
Zijn zoon Spargo (Negro x Damocles) is AES gekeurd, en werd uitgeroepen tot kampioen dressuurhengsten nieuwe jaargang 2002, en nieuwe jaargang 2003.

Verder waren dochters van Negro in 2003 o.a. kampioen in Gelderland ("Tiarella" met een ongekend hoge IBOP score) kampioen Zuiderzeepolders, Zeeland enz. Tijdens de hengstenkeuring 2004 zijn 3 zonen aangewezen voor de 2de bezichting, waarvan cat. nr. 500 (Negro x Ahorn) is goedgekeurd, en aangewezen voor Ermelo.
Onlangs heeft het KWPN,de meest recente "fokwaarden" gepubliceerd. (zie: In de Strengen nr. 4, 26-02-2004).
Bijzonder opvallend is hierbij de zeer hoge fokwaarde van Negro.
In de groep "Fokwaarden van hengsten met 4 t/m 6 jarige nakomelingen (dressuur), krijgt Negro een bijzondere hoge fokwaarde toebedeeld van 160, en plaatst zich hiermee in de top van deze groep.
Als positieve bewegingsvererver is Negro zelfs "de topper" van zijn groep, met een "fokwaarde beweging van 112".

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:51

Kehylan schreef:
Sugonda (Negro x Carthago) was de kopmerrie van CK Zeeland 2002, waar Negro zowel het kampioenshengstveulen, als het kampioen merrieveulen had, hetgeen zich herhaalde in 2003.
Zijn zoon Spargo (Negro x Damocles) is AES gekeurd, en werd uitgeroepen tot kampioen dressuurhengsten nieuwe jaargang 2002, en nieuwe jaargang 2003.
.

DIt is leuk! Die merrie van 2003 staat in de wei met onze jaarling, ze is nl. van een kennis van ons. In 2004 is er weer een volle zus van deze merrie kampioen van de veulens geworden op het CK in Zeeland.
Over de merrie van 2003 kan ik alleen maar zeggen dat ze een uitmuntend karakter heeft, zeer goede gangen, goede bouw en een zeer aparte uitstraling. Een echte knuffel, ben helemaal weg van haar!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:31

het is inderdaad opvallend dat hij zware types geeft die al gauw wat kortbening zijn, maarja dat is hij zelf ook. Hij kan wel erg goed lopen en heeft veel kracht. Hij kan goed werk doen op te luxe merrie die hoog op de benen staan en meert kracht kunnen gebruiken in hun bewegingen en een sterkere bouw nodig hebben.

stallion1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:47

hallo,

Negro geeft mooie paarden met een superbeweging. Alleen jammer dat hij al lang niet meer in de picture staat.

Wij hebben een aantal veulens gefokt uit negro. Allemaal uit dezelfde merrie.

Ze zijn bijna allemaal zeeuws kampioen geworden op de CK zeeland.

we hebben er nog twee staan.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:16

Dit is ook een Negro -->
Afbeelding

Venice, Negro x ster v. Flemmingh x ster pref prest v. Notaris. Was vorige week op CK in Ermelo 1e van haar groep en 7e van Gelderland, mag naar NMK.

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:15

Dit is onze Negro:

Afbeelding

Hij word trouwens in augustus 4
Hij is dus van NegroxFalco

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:38

Negro zelf is 1.70, dus groter dan de gemiddelde KWPN'er.
Hij fokt kleiner door, dus kleiner dan de gemiddelde KWPN'er.
Dat heeft ie niet van Ferro of Ulft, die fokten groter door. Maar dat komt waarschijnlijk van Variant, die fokte zeer regelmatig kleinere paarden door.

Dus nu is het belangrijk om meer te weten van de merriestam. Maar dat wordt moeilijk gezien je geen papieren hebt. Dus je weet niet of haar ouders groot waren of niet.

Fokken is altijd gokken, maar nu kan het dus zijn dat je een klein paard overhoudt!