Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.

Elisa2 schreef:Voor Obelisk zelf zou ik niet gaan,ik ken z'n nakomelingen niet maar de hengst zelf tilt z'n achterbenen nauwelijks op,voor de rest heeft ie een kort voorbeen en een niet echt mooi gevormde hals.Tuschinksky ken ik ook nog geen nakomelingen van maar die spreekt me wel meer aan.Hengst met een zeer goed achterbeen gebruik,idd veel gummy,en hele mooie goede gangen,zeer goede galop.Hengst mist alleen wat maat,wat Obelisk wel weer heeft.Maar het hangt van de merrie af welke het meest geschikt is.Om wat voor een merrie gaat het?

en ik ga zeker weer terug naar Obelisk.

silloouuhh schreef:
Van Tuschinski ben ik als hengst niet echt onder de indruk. Zijn maaiende voorbeen en zijn gebrek aan maat zijn voor mij de reden dat ik er nog niet mee dek. Als straks blijkt dat hij super fokt dan zal ik pas weer over hem nadenken.
De keuze tussen deze twee is een beetje vreemd. Het zijn twee totaal verschillende hengsten. Een foto van je merrie zal wel handig zijn.
Sammie schreef:Ik vind het gewoon een slungel.![]()
Best zwaar voor zo'n hengst. Een bak op een heuvel.

Mireille1970 schreef:Hij schijnt wel mooie veulens te geven, wil alleen nog even de correctheid straks afwachten van die kinderen. Kan me voorstellen dat een veulen dat zo beweegt als op deze foto pappa doet er spectaculair uitziet maar ben bang dat dat niet uitgroeit zoals ik dat graag zie: vierkant netjes gezond van de grond bewegend. Zonder spectakel maar wel met afdruk en buiging in de gewrichten.
Heb ik net een veulen van Obelisk. Blijkt hier dat het een kl*tehengst is....