Wij hebben een zesjarige afstammeling van Zadok. Dit is een lijnenteelt product.
Mijn broer is altijd erg gek geweest van Zadok en heeft dan ook erg veel over hem uitgezocht. Toen hij weer terug naar Nederland kwam heeft de hengstenhouder ons een gratis dekking aangeboden.
De moeder heeft twee veulens van Zadok gehad. Eén is verkocht, de ander hebben we zoals gezegd nog.
Ze heeft een heel lief karakter, iedereen kan ermee wegrijden. Het zevenjarig dochtertje van mijn broer gaat altijd voorop mee tijdens buitenritten. Wel is ze erg spooky en schrikt ze heel snel. Dat maakt dat ze toch niet geschikt is voor een beginneling, ondanks haar goede karakter.
Ze is erg langgelijnd. Ze heeft een goed achterbeen. Ze heeft iets een onderhals. Haar hoofd is wat groot.
Ook heeft ze snel last van spierpijn.
Ze is een springer met een groot hart. Ze zal niet zomaar stoppen: been is gáán bij haar. Los springt ze wat wisselend.
Ze is erg voorzichtig. Een stuk voorzichtiger dan haar moeder. Ook heeft ze zéér veel vermogen, wat haar moeder ook had. Haar techniek is wat wisselend, maar als het erop aankomt gebruikt ze een goede techniek. Met kappen achter op wedstrijd slaat ze achter mooi uit.
Omdat wij denken dat ze één van de beste fokproducten uit die merrie is, laten we haar nu één keer per week rijden door een professional, die haar binnenkort uit zal gaan brengen. Hij is ook erg enthousiast over haar. Er is niet snel een hindernis te hoog en ze geeft een heel goed gevoel. Als ze een balk heeft geraakt, dan moet je je de volgende sprong goed vasthouden
want dan springt ze als een raket.
Het is niet direct een heel mooi paard. Wel zit ze goed in elkaar.
Voor foto's zal ik nog even kijken. Springfoto's heb ik niet volgens mij.