Kennen jullie Wellington Nakomelingen ( KWPN)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Kennen jullie Wellington Nakomelingen ( KWPN)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 21:06

Hoi kennen jullie Wellington nakomelingen. Wellington is een Nimmerdor x Lucky Boy. ( Nimmerdor is een farn ).
Kennen jullie paarden uit iets van deze bloedlijn?

Alvast bedankt.

chanty94

Re: Kennen jullie Wellington Nakomelingen ( KWPN)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 06:19

Ik heb een 10- jarige Wellington merrie uit een Lector moeder. Leuke merrie, 1.64 klein maar erg fors en gespierd gebouwd. Zit een behoorlijke (merrie)kop op en heb er mijn handen vol aan, maar kan fijn lopen. Is wel een echte zenuwpees.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 06:26

Heb twee wellingtons gereden. 1 was superfijn en 1 was heel lastig... Beide fijne bewegende niet te grote paarden.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:28

ik heb een merrie met als opa welington, het is ook geen grote maar 1.60m en ook niet de makkelijkste maar kan wel lekker lopen en heeft hele ruime gangen ze kan ook super springen maar wordt daar super heet van. in de omgang echt een schat, heel aanhankelijk.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:19

Ik heb een 5 jarige merrie met Wellington als opa.
Zeer mooi gebouwd en heel fijn karakter.
Ze is wel wat moeilijk te rijden, het is er 1 met een gebruiksaanwijzing Haha!

-=X=- Martine

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:04

We hebben een zelfgefokte wellington gehad. Lief dier, wel snel bokken als je erop zat. Na een tijd rijden werd dat minder, maar ook bij Kwint waaraan we haar verkocht hebben zijn er een aantal afgevallen. Apart bewegen, super achterbeen en ongelooflijk veel veer. Misschien mocht ze een mooier voorbeen hebben. Na enkele keren onder het zadel kon ze al een goede galopwissel en galop op de plaats was ook geen enkel probleem. Wel was ze heet onder het zadel.
Met springen mocht ze wat meer techniek hebben, maar had ze wel veel vermogen. Hekwerken waren geen probleem voor haar, als ze het zat was sprong ze zo over het hekwerk van 1.50m. Stoppen kwam in het woordenboek iet voor.
Wat te klein, slechts 1.62 en wat kortbening. Ze stond van voor wat frans en was wat hol in de knie.
Verder droog beenwerk. We hebben haar verkocht omdat we teveel paarden hadden.

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:46

Ik heb vroeger een Wellington x Ubis gereden. Dit paard was van mijn vriendin. Het was een schat van een beest op stal, super verkeersmak (dankzij het aangespannen rijden, wat hij super deed), maar onder het zadel was het een drama. Boos! Hij kon best lekker lopen, maar wanneer meneer geen zin had trok hij zijn hele trucenkast open om maar niet te hoeven werken.
Een jury heeft eens tegen mij gezegd dat ze een paard nog nooit zo gemeen heeft zien bokken, zo puur gericht op het afwerpen van zijn ruiter. Door zijn karakter was het absoluut geen sportpaard!
Nu is hij van mensen die lekker recreatief rijden en dat gaat perfect, dus eind goed, al goed! Knipoog

pamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:56

Ik ken een meisje en die heeft een wellington gehad, ze had altijd haar handen vol aan hem hij was trouwens ook heel groot rond de 1.80 helaas is hij afgemaakt omdat hij het een en ander mankeerde

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:12

Wij hebben een 5 jarige Wellington uit een onbekende moeder.Mooi Paard maar wel een kop erop!! Hij staat bij mijn instructrice die hem rijdt.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:27

Ik heb een Wellington kleindochter, een mooie merrie, maar wel met een koppie er op, ze is absoluut niet voor beginners geschikt,niet bokken ofzo, maar heel rap en onrustig met het hoofd, maar voor de rest is het een echte knuffel.
Nu schijnt ze dit karakter ook wel van haar vader meegekregen te hebben (=Amaretto).

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 15:33

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ben er erg blij mee. Herken toch wel veel van al jullie paarden. Misschien hebben jullie ook foto's?

Meer informatie is natuurlijk nog welkom, van andere wellington nakomelingen en familie.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:29

hier een foto van mijn merrie waarvan wellington de opa is.
ze staat er een beetje slaperig op en het is niet de mooiste foto maar ik kan de foto's van onder het zadel niet vinden die komen misschien een andere keer nog wel. hier alvast eentje!!!
Afbeelding

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:48

Hier dan een foto van mijn Wellington-merrie

Afbeelding

Afbeelding

Ze is gelukkig heel werklustig en heeft een goed ondertredende achterhand, ook al is het een heks soms onder het zadel.

X martine

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:55

Martinedd schreef:
Hier dan een foto van mijn Wellington-merrie

http://groups.msn.com/_Secure/0RQAAAKMU ... .jpg[/img]

Afbeelding

Ze is gelukkig heel werklustig en heeft een goed ondertredende achterhand, ook al is het een heks soms onder het zadel.
X martine

als ik zo eens naar die van jou kijk, is die ook best compact gebouwd. dat is dan echt iets van wellington. hoe groot is die van jou???

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:09

Haha! Ik dacht dat die van mij gewoon lastig was maar als ik het zo lees had ik gewoon een ander 'merk' moeten kopen! Allemaal een kop erop! Die van mij is idd ook errug heet met rijden. Ik heb wel foto's maar kan ze er niet zelf op zetten, als er vrijwilligers zijn kan ik ze wel mailen...

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:41

die van mij hebben ze met 3 jaar proberen in te rijden, dit is niet gelukt ze gooide geloof ik iedereen eraf, uiteindelijk hebben ze haar maar weer op de wei gegooid. toen ze inmiddels 5 was wilde ze haar verkopen want wat moesten ze met haar, toen hebben ze weer getracht haar in te rijden dit ging beter maar het was net een renpaard zo vloog ze door de bak met haar hoofd zo hoog mogelijk en als ze eenmaal haar hoofd omhoog had kreeg je hem ook met geen mogelijkheid naar beneden zo sterk was ze. uiteindelijk hebben de vorrige eigenaars waar ik haar van kocht haar maar gekocht om haar awt te leren en dan verder te verkopen en toen kwam ik toen kon ze alleen stap, draf en heel hard galoperen en schuin door de bochten vliegen met haar hoofd zo hoog mogelijk.
ik heb haar nu 3 en een half jaar ze is inmiddels 10 jaar en ik rij er nu L2 dressuur mee maar het heeft zeker meer als een jaar geduurd voordat we een beetje een team werden, pas na zolangen tijd wilde ze voor me gaan werken. ik vond het wel een uitdaging en hoor nog steeds van mijn instructrice dat ze het knap vind dat ik het volgehouden menig ander had het niet gedaan. maarja ik vind het juist de kunst om juist van zo'n moeilijk paard iets gedaan te krijgen en ik ben heel blij met haar. ze is nog steeds erg een kennig want als er een ander op haar rug klimpt dan gooit ze gelijk die kop in de lucht van zo probeer jij me maar eens naar beneden te krijgen.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:43

het is trouwens nog steeds geen makkelijke met rijden hoor, wel een super schat in de omgang

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:21

Wij hebben de allerliefste wellington (x Ramiro) die er bestaat!! Cool

Hij is 1.69 hoog en super braaf en goud eerlijk.

Wij hebben hem gekocht als 2,5 jarige als tweede bezichtingings hengst op de hengsten keuring.
Hij is nu 9 jaar oud en Z-springen met 30 winst.

Net toen we besloten hadden om hem te gaan verkopen, omdat we nog een aantal jonge paarden hebben staan begon hij heel licht kreupel te lopen Verdrietig twee dagen later zijn we toch maar met hem naar de vee arts gegaan, omdat hij nog nooit 1 dag kreupel heeft gelopen en dit dus niet in zijn straatje past.

En wat denk je...................HOEFKATROL

Een vette 4

Ziek Huilen

Dus nu blijft ie en hebben we twee weken geleden zijn zenuw dood laten spuiten.

Nu maar hopen dat ie weer goed gaat lopen, zodat we hem kunnen verhuren en dat ie verder een lekker recreatief leventje kan lijden

Maar zo'n lief, Mooi (iets zwaar gebouwd) paard hebben we zelf nog niet gehad!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:24

wij hebben een 5 jarige wellington merrie die net is bevallen van een bloedmooie dochter van Undigo

Afbeelding

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:26

Mijn merrie is 1.66 hoog en inderdaad zeer compact gebouwd ja.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:37

Dan hier voor jullie ook wat foto's van mijn wellington merrie, 5 jaar. Ze is een super lief paard op stal. Ze lijkt wel wat op jullie paarden, van karakter.
Dressuur met mij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze gaat nu ook leren springen ( nu nog niet met mij)
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb haar al even niet gemeten, maar ik schat haar ook ong. 1,65 hoog.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:03

Ik schrok even toen ik de fot hierboven zag, ik dacht: dat is mijn merrie!!

Ik heb een 4-jarige Wellington x Zuidhorn x Pele.
Wanneer ik een foro heb plaats ik hem. Maar de bovenstaande is precies mijn Uppie, ze is 1.63m trouwens.

Er zit inderdaad een ontzettende kop op! Op stal etc super braaf maar op wedstrijden een kenau!! Je kunt er een kanon onder af steken en ze zal alleen voor de kogel misschien opzij gaan. Ze is echt super schrikproef!!

Ik rij momenteel nog B, geen wp want ik ben al blij wanneer ik blijf zitten! Krijg altijd complimenten vanwege haar super bewegingen. Op de manege vaak een jaloerse blik/opmerking, maar mijn tijd komt nog wel...

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:15

Wat interessant om dit nu te lezen! Ik ga morgen bij een wellington merrie kijken en rijden. 168 en schimmel 3,5 jaar. Ik heb al wel gelezen dat er bij de meeste wel een kop op zit. Handig om te weten haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:46

Motje schreef:
Wat interessant om dit nu te lezen! Ik ga morgen bij een wellington merrie kijken en rijden. 168 en schimmel 3,5 jaar. Ik heb al wel gelezen dat er bij de meeste wel een kop op zit. Handig om te weten haha.

Is dat toevallig Tess?? Haha!
Die ken ik namelijk. Een Wellington x Pion.
Goudeerlijk paard, lief in de omgang, gaat voor je door het vuur.
Wel 1 met karakter, maar als ze je vertrouwt gaat ze helemaal voor je!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:33

Gisteren met jureren hadden we een hele fijne, hete en knijperige Wellington in de baan (daarachter Flemmingh) Top paardje, maar heeeeeel gevoelig!