Hoe is het karakter van een JUNIOR(Uniform) onder t zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

passepartout

Hoe is het karakter van een JUNIOR(Uniform) onder t zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 11:49

Hallo Mede bokkers. Ik heb interesse in een Junior afstammeling maar hoor links en rechts dat het moeilijke paarden onder het zadel kunnen zijn.
Wat is jullie aervaring?

AphroditePK

Re: Hoe is het karakter van een JUNIOR(Uniform) onder t zade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:17

Dat papa niet al te makkelijk was, is algemeen bekend. Maar heb nog maar weinig nakomelingen van hem gezien.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:52

AphroditePK schreef:
Dat papa niet al te makkelijk was, is algemeen bekend. Maar heb nog maar weinig nakomelingen van hem gezien.

daarom denk ik ook dat dat een reden moet hebben dat je zo weinig Juniors op wedstrijden of keuringen ziet. Knipoog Hij heeft nochtans in zijn jonge jaren ook meer dan het gemiddelde gedekt van merries.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:23

Ik heb een Junior merrie. Loopt nu L1. Fijne merrie, goed lopen, goed tussen de oren. Moet je wel aan het werk zetten. Verder niet dominant. Groot paard met klein hartje. Is eerder onzeker dan brutaal.
Advies: kijk goed naar de prestaties in de moederlijn. Bij het KNHS kun je deze gegevens opvragen. Als de moeders in de lijn (dus m., mm. mmm.) in de sport gepresteerd hebben, zou ik het wel aandurven. Vergeet niet dat de invloed van moeders kant groter is dan vaders kant, kijkend naar karakter en gedrag. En verder goed kijken en het paard uitproberen, test hem eens, zet hem eens goed op druk, maak een buitenrik etc.

Succes!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:25

sandradeboer schreef:
Vergeet niet dat de invloed van moeders kant groter is dan vaders kant, kijkend naar karakter en gedrag.

O ja???

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:31

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik wil niet zeggen dat alle paarden meer van moeder meekrijgt dan de vader. Maar als ik bij ons op stal kijk klopt dat wel aardig.
Mijn merrie heeft (behalve het koppie en de slanke benen) niks van haar vader meegekregen en voornamelijk veel van moeder kant.
Nogmaals zal dit niet in alle gevalln zo zijn. Elk paard heeft wel iets typisch van zijn vader meegekregen

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:34

Wij hebben een 2-jarige Junior in de opfok staan. Heel lieve merrie, maar wel intelligent. Weet natuurlijk nog niet hoe ze in het werk gaat zijn.

Ik geloof dat Junior iets van een dikke 500 nakomelingen heeft geregistreerd staan. Knipoog

horsePicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:12

ik heb een e-pony van Junior!! superlieve dame, maar kan eigenwijs zijn met rijden, als je haar daar eenmaal doorheen hebt is ze super.

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:51

Hey hoi,

Ik heb een Argus (pion) * Junior STV. Ik denk dat op papier dit 1 van de moeilijkste paarden moet zijn maar het verschilt zo erg per paard.
Als jij een goed gevoel bij het paard hebt die je wilt kopen moet je het doen. Waarschijnlijk moet je gewoon consequent zijn vanaf het begin dan weet ik zeker dat het gaat lukken.
Mijn paard is trouwens heel kijkerig en schrikachtig maar zou wel voor mij door het vuur gaan. Dit komt trouwens ook omdat mijn paard thuis niet veel ziet ( rustige stal, jonge onbeleerde paarden en geen verkeer)
Op concours id hij ook kijkerig maar wel braaf.

Veel succes!!

Groetjes Karen

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:35

Zie mijn profiel voor foto's van Pascha, (Junior STV x L'espoir), m'n vorige paard. Hij was harstikke lief, maar had zo zijn rariteiten onder het zadel..... Knipoog Zoineens steigeren, rug bol maken, bokken enz. Vaak heel onverwachts