Prince Paradiso.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Prince Paradiso.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:16

Wie kan mij meer vertellen over de bij het NRPS goedgekeurde hengst Prince paradiso van purioso x Rigoletto x paradiso xx
en over zijn nakomelingen?

nivonne1995

Re: Prince Paradiso.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:18

bedoel jij prince paradiso van meursing?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:26

Ja, dat klopt!

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:30

ik heb hem in het echt gezien een prachtpaard ik zal is op zoek gaan want ik heb wel is een foto van hem gezien op internet

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:32

oke, bedankt! Ik heb net wel info over hem gevonden maar er stonden maar twee foto's bij. Ik zou graag meer over hem willen weten.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:33

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:35

ja, die had ik ook net al gevonden, maar ik zou er graag meer zien. Wanneer heb je hem gezien dan? En heb je hem zien lopen?

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:37

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:39

mijn veearts is meursing ik ben daar een paar keer op de kliniek geweest ik heb ham allen in stal zien staan waarom bel je niet naar meursing?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:57

Prince Paradiso heeft nog internationaal gesprongen. Mooie vos!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:12

Misschien heb je hier nog iets aan (afstammelingen volgens het KWPN):

Afstammelingen rapportage
De hengstenkeuringscommissie heeft van deze hengst zes jaarlingen en vier veulens gezien. Ze bleken best te zijn ontwikkeld en staan goed in het gewenste type.
De hoofden zijn wisselend. In een enkel geval kon dat fijner zijn afgewerkt, maar er zijn ook opvallend sprekende hoofden gezien. De hals is goed van lengte en vorm, soms nog wat arm gespierd. De schouder is goed van lengte, maar zou soms wat schuiner kunnen liggen. De schoft is over het algemeen vrij kort, maar wel voldoende ontwikkeld. De rug is goed gespierd, de lendenen zijn sterk. De croupe is goed van vorm, maar kon soms wat langer zijn. De beenstanden zijn correct. Het fundament bleek in het algemeen best te zijn ontwikkeld, evenals de voeten.
De stap is goed, de draf toont ruimte en kracht.

Afstammelingen 1994 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme collectie amper voldoende tot voldoende ontwikkelde veulens getoond. Ze zijn voldoende rijtypisch en hebben ras. Ze zijn overbouwd en ze zouden langer gelijnd moeten zijn. Dit laatste was op de uitgezochte groep minder van toepassing.
De veulens hebben mooie, sprekende hoofden. De voldoende lange hals komt wat diep uit de borst. De hals is in de bovenlijn matig gespierd. Bij de geselecteerde veulens was de halsvorm beter. De schoft heeft voldoende lengte, maar deze zou meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder is lang, maar ligt er steil in. De uitgezochte veulens vertoonden een betere schouderligging. De goed gespierde croupe heeft een goede vorm en voldoende lengte. De broekspier heeft voldoende lengte. Het goed gestelde voorbeen is in enkele gevallen kort. Het achterbeen is goed gesteld. Het fundament is wat licht, maar het heeft wel kwaliteit.
De stap is goed; ruim en soepel. De veulens draven goed door het lijf, met ruimte en veel souplesse, maar zouden wat meer oprichting moeten vertonen.
De veulens gingen vergezeld van goede rijtypische hoog in het bloed staande merries.
Geen veterinaire bemerkingen.

Kort samengevat: uniforme groep matig ontwikkelde overbouwde veulens die gemakkelijk bewegen.
Getoond: 15 veulens uit 47 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Prince Paradiso één jaar uitgesteld (minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Afstammelingen 1999 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Prince Paradiso voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Prince Paradiso voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:16

Ik ken hem vanuit de tijd dat Mieke Bokma hem reed, vond hem toen fantastisch springen. Boven de sprong ging zijn staart ook helemaal omhoog. Vond ik toen als pony-meisje erg leuk.

Daarna heb ik hem niet meer gezien.