Arabische volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Arabische volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 13:45

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk altijd al helemaal verliefd geweest op AV paardjes, ik heb er 12 jaar geleden ook een aantal gereden, maar ik zit met een paar vraagjes;

hoe hoog is/word een gemiddelde arabier?
(Ik hou niet van grote paarden, maar ik kan ook niet meer makkelijk op een groot paard opstijgen daar mijn knieen soms niet meer willen wat ik wil)

Wat is de draagkracht van een arabier?
(Ik ben 1.73, maar ook niet de dunste)

Ik ben nu op me gemak aan het rond kijken en aan het sparen voor een ander paardje. Ik heb bijna twee maanden geleden mijn paardje in moeten laten slapen een BWP, maar ik kom steeds weer terug bij mijn oude liefde de arabier!!

groetjes margreet

Maroush

Re: Arabische volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:47

De gemiddelde maat van een arabier ligt denk ik tussen de 1.50 en 1.55 meter, maar je heb ze ook van 1.60 of onder de 1.50. Hoe veel ze kunnen dragen ligt natuurlijk af van hoe groot en stevig gebouwd ze zijn ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:15

Arabieren kunnen heel wat hebben hoor!
Er zijn verschillende voorbeelden van lange/stevige mensen die zo een endurance uitrijden met hun arabiertje Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:58

Er zijn tegenwoordig heel wat grote Arabieren te vinden (rond de 1.55, en zelfs groter)... Ik heb een Pool, en Polen hebben vaak wat meer massa dan bv. de Egyptisch gefokte Arabieren.
Spanjaarden zijn ook erg gaaf onder het zadel! Misschien een idee om een aantal stoeterijen te bezoeken....Knipoog

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 10:03

Ik denk dat ik dat binnenkort ook ga doen of in zodra ik toe ben aan een nieuw paardje, ben nu aan het denken wat ik evt wil in de toekomst. Ik heb twee maanden geleden mijn paardje moeten verliezen!
Ik ga 1st op mn gemak rond kijken en sparen!!!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:34

de kleinste bij ons op stal is 1.48, daar rij ik op, ben zelf 1.74.. ik weeg niet veel( hooguit 50 kg) dus ze kan me goed hebben Knipoog ...
de grotere kunnen veel meer dragen natuurlijk Haha! ..

wel denk ik dat als je langer is je beter een wat forser gebouwde arabier kan nemen, Polen en Spanjaarden zijn over het algemeen wat breder en groter...

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:26

Wij hebben een aantal grote spanjaarden, met veel body. die uit zullen groeien tot plm 1.58m hoog. Super geschikt voor sport, recreatie of als vriendje. Kom ns kijken, dan heb je een idee van wat er allemaal te koop is.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 09:44

Hazzebaz schreef:
Wij hebben een aantal grote spanjaarden, met veel body. die uit zullen groeien tot plm 1.58m hoog. Super geschikt voor sport, recreatie of als vriendje. Kom ns kijken, dan heb je een idee van wat er allemaal te koop is.

Ik kom zeker een keer kijken, even mijn vriendje heel lief aankijken, maar anders pm ik je wel wanneer we evt een keer kunnen afspreken!!