Gotthardsen-Rebel II-Carneval merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Gotthardsen-Rebel II-Carneval merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:33

Ik heb een merrie met bovenstaande afstamming en ik ben op zoek naar info over deze hengsten
De merrie heeft een erg moeilijk karakter, heeft erg snel schrik en blokkeert dan helemaal.
Weet iemand of deze hengsten bekend staan om moeilijke paarden of juist niet?
En vinden jullie dit een interessante merrie om mee te fokken? (qua bloedlijnen dan, ik weet helemaal niet of ik uit een paard met zo'n karakter een veulen wil, maar daar gaat het nu niet om)
Alvast bedankt!!

Mansolein

Re: Gotthardsen-Rebel II-Carneval merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:08

wat betreft het fokken met zo'n merrie is moeilijk te zeggen. Hoe oud is ze? Wat heeft ze allemaal meegemaakt in haar leven? Dat zijn slechts twee kleine vraagjes die je je moet stellen om er achter te kunnen komen of het karakter is of aangeleerd gedrag. Zie eerst daar maar eens achter te komen.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:23

ik heb haar al sinds ze zadelmak is, ze is altijd wel wat bangig geweest, maar niet zo erg.
Ze heeft me en periode zitten uitdagen (steigeren enzo) en eerst leken we daar door te zijn, maar dan zijn we met het opstijgen eens omgeslaan en vanaf dan was ik eigenlijk altijd bang van haar en ik denk dat ze dit weet en daar misbruik van maakt, want bij anderen doet ze dit eigenlijk niet (wel het uittesten).
Ik ga nu deze zomer (ze heeft een tijdje rust gehad) weer met haar beginnen, onder begeleiding.

Haar grootmoeder Carmen (Carneval x flax) is wel bekend denk ik, komt uit de 18-B1 holstein stam, volgens internet een zeer goede stam Lachen
deze Carmen heeft zelf een bwp gekeurde zoon
Haar volle zus een holstein gekeurde zoon (Lionell) en Cordelia, die op haar beurt 3 ggkeurde hensten gaf (Legandar I en II en Quality)

Het is vooral over Gothardsen dat ik zo goed als niets weet eigenlijk, alleen dat het een schimmel is Clown

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:01

dan denk ik dat ze het daarvan heeft meegenomen ,Jessje . Gotthard en vooral Lord gotthard hier in Belgie was bekend om zijn lastige ,moeilijke karakter ,en daar komt dan via rebel II ook nog Ramiro bij en daarvan heb ik ook een paar uitdagers op stal gehad ;Als je ermee wil fokken neem dan een hengst met een heel fijn karakter en die dat dan ook aan zijn nakomelingen doorgeeft .Maar kijk toch eerst maar of de merrie andere kwaliteiten heeft die ze kan doorgeven ;
Springt ze goed ?
Ik ben bvb heel tevreden over het karakter van mijn Corland nakomelingen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:08

Ik ken ook genoeg hengsten die een braaf karakter mee geven zelfs aan hele heette volbloed merries. Disconto, Carland of Caricello www.jboeve.nl