nakomelingen Kingston ( topas x G. ramiro Z x Joost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

nakomelingen Kingston ( topas x G. ramiro Z x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:40

Wie weet er meer over nakomelingen van deze hengst? Ik heb gezien op de marktplaats dat hij nu nog maar 350 euro dekgeld is terwijl dat vorig jaar nog 650 euro was volgens mij.

Wat voor een paarden brengt hij?

Of wie weet wat over de hengst zelf te vertellen?

Mireille1970

Re: nakomelingen Kingston ( topas x G. ramiro Z x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:50

Het was in de ring een mooi paard, maar een gewone. Tot 4 jaar terug zag ik hem in het Z lopen week in week uit. Met een sterke ruiter erop die ze echt wel met 2 voeten aan de grond kan houden en die ze tevens wel van het hout weet te laten springen. Hetgeen bij deze altijd tegen viel.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:56

zijn prestaties vielen dus tegen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:56

Kingston staat op wacht, dat verklaart het dekgeld Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:58

Prestaties en Karakter vallen tegen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:03

jammer want wat ik zo van hem gezien heb, vind ik het een leuk paard, maar ik weet verder nog weinig over hem. Dat verklaard inderdaad veel dan zal hij waarschijnlijk wel afgekeurd worden door het kwpn binnenkort

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:04

Die kans bestaat.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:09

uiteraard. Anders hadden ze hem niet op wacht gezet en als het allemaal zo tegen valt dan zal hij vast niet verder toe gelaten worden. Dat is afwachten

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:26

Hij heeft ook weinig gedekt de laatste jaren en zoiezo... Over de nakomelingen wil ik nog kwijt dat ik toen hij nog bij Wilting stond een aantal leuke paarden van hem heb gezien en ook bij Stal Zoer waren een paar fijne springpaarden... Is er ook wel iemand die naar de kwaliteit van de merries die erbij komen kijkt? Doordat het dekgeld nu minder word zullen er waarschijnlijk nog meer mindere merries erbij komen doordat de fokkers bij deze merries minder geld uit willen geven.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:35

Ik heb het niet over zijn kinderen gehad. Hij heeft genen zat en merries erbij om goede paarden te maken. Ik had het over hem...
Mooi paard maar beetje gewoon...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 20:30

Oke, dan heb ik het niet helemaal goed begrepen ( dat krijg je na 3 weken waken elke nacht) dat een hengst zelf wat gewoon is vind ik niet erg. het gaat erom dat hij de mindere punten van de merrie kan verbeteren. Een paard die zelf niet/ minder spectaculair loopt kan paarden brengen die wel apart kunnen lopen dat kan ook generaties overslaan.
Waarschijnlijk zal het lage dekgeld inderdaad geen goed doen aan de kwaliteit van de aangeboden merries, maarja, ze moeten toch wat. Dat is begrijpelijk. Ik hoop dat er nog meer mensen zullen reageren met info over zijn nakomelingen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:34

Informeer eens bij de eigenaar...

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:13

Kingston staat dus bij mij op stal en ik heb de advertentie op marktplaats gezet.

Karakter van deze hengst is super (mireille1970???) en wij hebben nu een kudde 2 en 3 jarige lopen van hem die allemaal super zijn.

Ze kunnen goed draven en hebben ook een superkarakter. De veulens van dit jaar zijn ook weer erg mooi. Het ligt natuurlijk ook aan de mama. De veulens van Kingston worden ongeveer mak geboren want ze komen gelijk naar je toe.

Kingston is op wacht gezet maar dat komt omdat hij volgens het kwpn te weinig stermerries heeft voort gebracht.

Ik loop dag en nacht op stal en ik weet dus hoe het echt zit met kingston want je moet gewoon niet iedereen geloven.

Kingston heeft zelf helaas geen goede ruiter nog op zijn rug gehad. Hij is in t Z2 uitgebracht maar helaas kreeg de amazone iets aan haar rug. Ze heeft hem ook in het L springen uitgebracht.

Kingston staat ook voor de wagen. Hij kan in ht enkelspan en in het 2-span. Het maakt hem niet uit dat je er een paard naast zet. Het is gewoon een ongecompliceerd allround braaf paardje.

Wij hebben er nu nog een dekhengst bij en dan pas leer je Kingie te waarderen hoor. Pfff wat een herrieschopper is dat zeg.

Als je nog meer info wil kan je altijd je vragen bij mij kwijt. Ik rij hem zo nu en dan en ik kan er niks kwaad over zetten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:18

Hoi Ieniemienie. Mijn Karaktertrek is puur gebaseerd op de ervaringen van de Kingston die ik week in week uit met Henk Punt tegenkwam. En die Kingston was lastig en heel gewoontjes op enkele sprongen na...

Ik kraak de hengst er verder niet op af. Vind het een mooi type en zeker een vierkant allround hengst maar geen crack. En inderdaad misschien zijn de kansen niet optimaal benut. Maar die zal het publiek dan ook niet kennen.

Ik weet niet wat hij nu doet, maar sporten jullie nog met hem?

PS Nogmaals ik kan me HEEL goed voorstellen dat er fijne paarden van komen. Er is geen hengst op aarde waar géén fijne van kunnen komen, dus zal ik ook een hengst nooit afkraken alleen mijn ervaringen melden....

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:24

Nee ik dacht dat je het karakter van Kingston zelf bedoelde. Die is nl super en van ozne veulens valt ook niet veel te zeggen.
WIj hebben ook een 5 jarige Kingston x Zeoliet staan en dat is echt een zenuwpees. Maar dat komt volgens mij bij Zeoliet vandaan.

Momenteel brengen we hem niet uit. Er is wel kans dat het weer gaat gebeuren maar ik rij nog maar M1 als ik nou een keer Z gestart ben over een jaar ofzo dan is het wat interessanter om hem in het Z uit te brengen. Voor zijn karakter hoef ik het niet te laten iig.

Het is idd een super allround beest en springen kan hij wel, dat zal ik alleen nooit met hem gaan doen want ik durf niet.

Die Kingston x Zeoliet kan wel super springen, krijg je kippenvel van hoor.

@Mansolein. In Amerika loopt een merrie van hem die alles wint met springen. Miss Indepentent en in het zzlicht word er een zoon van hem uitgebracht. Deze heeft Olaf.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:27

Mireille1970 schreef:
Informeer eens bij de eigenaar...

dhr de Ronde 010-5018925 et voila Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:29

Ehm.... mg je tel.nrs. PLaatsen?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:32

Mireille1970 schreef:
Ehm.... mg je tel.nrs. PLaatsen?

Tuurlijk, van een hengstenboer lijkt me wel toch? nummer is naar mijn weten welbekend toch?!

Oh maar ontopic, nakomelingen die ik gezien heb konden me absoluut niet bekoren....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:35

Ik heb er nog nooit één gezien volgens mij..... (en als wel dan is ie mij niet opgevallen)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:36

Mireille1970 schreef:
Ik heb er nog nooit één gezien volgens mij..... (en als wel dan is ie mij niet opgevallen)

Hoeveel zou ie gedekt hebben? heeft iemand daar info over?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 12:36

Ienemienie schreef:
Nee ik dacht dat je het karakter van Kingston zelf bedoelde. Die is nl super en van ozne veulens valt ook niet veel te zeggen.
WIj hebben ook een 5 jarige Kingston x Zeoliet staan en dat is echt een zenuwpees. Maar dat komt volgens mij bij Zeoliet vandaan.

Momenteel brengen we hem niet uit. Er is wel kans dat het weer gaat gebeuren maar ik rij nog maar M1 als ik nou een keer Z gestart ben over een jaar ofzo dan is het wat interessanter om hem in het Z uit te brengen. Voor zijn karakter hoef ik het niet te laten iig.

Het is idd een super allround beest en springen kan hij wel, dat zal ik alleen nooit met hem gaan doen want ik durf niet.

Die Kingston x Zeoliet kan wel super springen, krijg je kippenvel van hoor.

@Mansolein. In Amerika loopt een merrie van hem die alles wint met springen. Miss Indepentent en in het zzlicht word er een zoon van hem uitgebracht. Deze heeft Olaf.

Dat zijn positieve berichten. Is er ook dpv van hem beschikbaar? Ik blijf geinteresseerd in hem.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:38

Olaf mv Elan Z Dressuur
Oranja mv Z springen
Oleg mv Uniform z dressuur

Rucarlo 1/2 finale Pavo

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:05

Er zijn een aantal Kingstons naar Amerika geexporteerd, die het daar heel goed doen in de springsport. Oa Miss Independent, die springt daar de sterren van de hemel.
Nadeel is dat Jan Schep, de vorige eigenaar van Kingston, de hengst de laatste paar jaar niet gepromoot heeft.
Daardoor is Kingston erg weinig gebruikt, en dan krijg je vanzelf weinig merries op de keuringen.

Kingston dekt op stal met vers sperma, voor zover ik weet niet met diepvries.
Maar ik zou eens met Piet overleggen, dan hoor je het gauw genoeg.
Het is iig een hengst met een heel fijn karakter die hij ook aan zijn kinderen doorgeeft.
Ik sta op de zelfde stal als Ienemienie btw Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:26

Ah, vandaar. Ik woon namelijk in Frankrijk en maak dus in veel gevallen gebruik van diepvries mits de voorwaarden goed zijn. Ja, als er niet gepromoot word, dan word het al snel minder. Heb je toevallig ook foto's van zijn nakomelingen?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:00

Het is ook nog eens zo dat vele Kingstons in het buitenland de sterren van de hemel afspringen. Maar ja die zijn in ons landje niet zo bekend.

Een foto heb ik niet van zijn nakomelingen. Het is jammer dat je zo ver weg woont anders had je zijn 2- en 1 jarige en zijn veulens kunnen komen bekijken.