En zoals altijd: de mening van Pukpaleis (nieuwe hengsten)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pukpaleis

En zoals altijd: de mening van Pukpaleis (nieuwe hengsten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 22:13

(zal proberen positief te blijven om de tere kinder-zieltjes hier op Bokt niet te kwetsen Haha! )
Sandro Hit x Silvano:grote goed ontwikkelde langelijnde hengst met voldoende uitstraling drie goede gangen met een mooi voorbeen gebruik, achter iets traag en moeilijk te sluiten (vooral onder test-ruiter duidelijk) toch een rondom interessante hengst mist iets tritt in de benen
Hors la Loi x Hartbreakeriets beknopte hengst met veel uitstraling drie nette gangen met souplesse en lichaams-gebruik loopt iets horizontaal maar zeker niet op de kop, springen vermogen en inzet mocht hierbij meer door het lijf springen, vond hem bij aanwijzing beter springen, wel goede galop met goed achterbeen gebruik
Lordanos x Levantoseenvoudig model iets zwaar in beweging onzuiver achter duidelijk in draf spring netjes met wat lang voorbeen, toegevoegde waarde in fokkerij??
Atlantic x Nimmerdor bloed paard metzeer fijne onderdanen
loopt duidelijk op de verlkeerde manier zeer voorover springt patent met afdruk, interessante moederlijn geeft meerwaarde
Quidam de Revel x LandgrafGrote iets lange en forse hengst ,hoofd heeft even weinig uitdrukking, sterk gehoekt achterbeen dat in de drie gangen en in het springen iets traag en achter de massa is, hengst lijkt (nog) niet helemaal fijn te bewerken maar heeft zeker een overschot vermogen en kwam op de dikkere sprongen ook meer tot zijn recht
Carolus x Corland wat zware gewone hengst vroegrijp in alles wat traag sprong verdienstelijk, aangezien vader nu relatief eenvoudig beschikbaar is, zie ik niet in wat deze hengst zo interessant maakt
Numero Uno x Wisconsinfraai model met ras en uitstraling (zal toch ook door sterke moederlijn van Helvoirt komen) beweegt netjes en gedragen spring goed....nette hengst
Numero Uno x Eksteinook fraaie Uno zoon maar iets eenvoudiger in beweging, spring goed
Met wederom twee nette zonen bevestigd Uno zijn status als FOK hengst, nu de carriere onder de hoede van Beerbaum is, ziet de toekomst er gunstig uit voor hem
Calippo x Martelhoogbenig model met arme bespierde hals die laag aangezet is opvallend steil gekoot, beweegt zuinig uit de schouder springt wel met veel afdruk maar mijns inziens niet in de goede manieren met wat weinig rug.
Polansky x Montechristolange hengst met redelijk model achterbeen is veel te laat onder de massa en voorbeen te vlak en stekerig hengst otwikkeld wel veel veer maar blijft te veel "hangen" waardoor een (te) trage bewegings-vorm ontstaat
De Niro x Rohdiamant hengst met veel uitstraling en fraai hoofd hals is van onderen te zwaar bespierd en komt diep uit de borst, rug is week en arm bespierd achterbeen lang en sterk gehoekt, hengst liet onder KArin Nijvelt pas zien dat hij goed te bewerken is en te sluiten lijkt mooi "klaar im kopf" onder andere ruiter viel hengst te veel uit elkaar
Mytens x King bloederig Knipoog ,rechetrvoorbeen niet correct gesteld erg frans hengst ontwikkeld in beweging erg weinig ruimte en afdruk braaf maar zie totaal niet in wat toegevoegde waarde van deze hengst is...ras..hardheid..(wat dacht je van Tuschinski of United en die kunnen wel lopen *LOL* maar goed het stamboek zocht het eerst in oudere volbloeds met prestaties (Pharaon,French Buffet,Roven) maar deze lijken vooralsnog niet mee te vallen is dit de nieuwe weg.. Verward
Concluderend had ik niet het idee dat ik naar de beste jaargang had gekeken maar misschien wijst de toekomst wel anders uit..
Verder is mij werderom opgevallen dat WJvdS zijn paarden graag treitert om ze (te graag) af te straffen als ze niet (lijken te) luisteren, Karin Nijvelt viel mij positief op en die andere pipo Clown die z'n kontje nog niet in het zadel kan houden maar wat zit te huppen voorover zittend met z'n handen in de lucht en de teugels erg hoog terwijl de paarden steeds langer worden , wat doet die man daar?? Huilen , van ons lidmaatschapsgeld geef hem een lesje cadeau op een gehandicapten-manege (zo aan het einde van mijn verhaal komt er toch iets scherps in mijn, maar elk betoog verdient een fraaie afsluiting, lig er niet van wakker..)
Salutans PukPaleis

CGJ12

Re: En zoals altijd: de mening van Pukpaleis (nieuwe hengste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:48

pukpaleis schreef:
.......... Karin Nijvelt viel mij positief op en die andere pipo Clown
die z'n kontje nog niet in het zadel kan houden maar wat zit te huppen voorover zittend met z'n handen in de lucht en de teugels erg hoog terwijl de paarden steeds langer worden , wat doet die man daar??

Huilen , van ons lidmaatschapsgeld geef hem een lesje cadeau op een gehandicapten-manege (zo aan het einde van mijn verhaal komt er toch iets scherps in mijn, maar elk betoog verdient een fraaie afsluiting, lig er niet van wakker..)
Salutans PukPaleis

Mijn woorden van vorig jaar.
Toen reed ie die zwarte Jazz volledig in de vernieling. Dit keer leek het al een stuk beter. Maar die kloothommel ging gelijk doorzitten en hield zijn handen zowat in zijn neus..........
Hij presteerde het zelfs om bewust schouderbinnenwaarts te gaan rijden aan de tribune zijde en hij probeerde aan de andere zijde een appuyement, welke hij verder maar liet lopen omdat het niet lukte.......

Wat voegt dat nu in hemelsnaam toe. Hoeveel betaalt hij eigenlijk om als testruiter te mogen dienen? Ton de Kok rijdt klassen beter......... Ja

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:17

CGJ12 schreef:
Mijn woorden van vorig jaar.
Toen reed ie die zwarte Jazz volledig in de vernieling. Dit keer leek het al een stuk beter. Maar die kloothommel ging gelijk doorzitten en hield zijn handen zowat in zijn neus..........
Hij presteerde het zelfs om bewust schouderbinnenwaarts te gaan rijden aan de tribune zijde en hij probeerde aan de andere zijde een appuyement, welke hij verder maar liet lopen omdat het niet lukte.......

Wat voegt dat nu in hemelsnaam toe. Hoeveel betaalt hij eigenlijk om als testruiter te mogen dienen? Ton de Kok rijdt klassen beter......... Ja

Had je die ruiter drie week geleden "aan het werk" moeten zien... Compleet niet te volgen die man. Mensenkinder, je hengst zal maar even door hem aan de tand worden gevoeld... Lips are sealed Daar wordt je niet vrolijk van. De geluiden op de tribune waren ook allen verre van positief. Moet het KWPN toch aan het nadenken zetten, want deze rijderij vind ik beslist geen reclame voor het verrichtingsonderzoek. Het zijn notabene pas drie-jarige hengsten, die hij eindeloos wil sluiten en met de nek als hoogste punt wil rijden. Ik had bij een vorige beoordeling echt bijna medelijden met dat schattige volbloedje... Bloos Het is prima (en zelfs noodzakelijk) dat de gastruiters die hengsten goed uitproberen (om vervolgens die bevindingen aan de jury mede te delen), maar er zijn grenzen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:29

MissHIS schreef:
Het is prima (en zelfs noodzakelijk) dat de gastruiters die hengsten goed uitproberen (
om vervolgens die bevindingen aan de jury mede te delen
), maar er zijn grenzen.

Ik vind eigenlijk dat die bevindingen geen waarde hebben.
Een gastruiter RIJDT het paard op aanwijzingen van de jury, en de jury kijkt dan naar het resultaat. De ruiter houdt zijn mond. Dat zie ik liever.

De GASTRUITERS hadden dit keer trouwens voor het eerst KWPN truien aan........ al een hele verbetering tov de vorige keer. Maar nu nog allemaal een nette gelijke (witte?) broek aan.........
Het ziet er zo wat amateuristisch uit eigenlijk.

Dat ze nu gelijke truien aan hadden zal wel komen omdat DeeWeeRrr vorig jaar mijn postings hier heeft megelezen natuurlijk.......... Haha! Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:31

Hoe regelen we het hier via Bokt trouwens dat die meneer er de volgende keer niet meer bij is?????

Tippen we het KWPN, of vragen we die meneer om de eer aan zichzelf te houden............. Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:03

appuyeren met een 3-jarige? Ziek

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:08

Leuk stukje heb je geschreven!!

Karen verdient wel die pluim, een vakvrouw waar ik vanaf aanvang mee gewerkt heb.... we zijn jaren collegae geweest. Een vakvrouw met een vakman aan haar zijde!!

Zoals je de paarden omschrijft zitten er wat fijne springpaarden tussen en een fijne sandro hit en verder niets...

Die omschrijving van de Polansky, zonder er te zijn geweest krijg ik beeld: een drama...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:47

Mooi stukje Pukpaleis!
Ben benieuwd wat er vrijdan in den Strengen staat. Zou het overeen komen met jou visie?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:58

Ik kan merken dat je je nog hebt ingehouden, haha. Maar je geeft het mooi weer!

Ja dressuurgastrijder nr. 3 was echt niet goed bezig. Ik had hem nog nooit zien rijden en achteraf was maar beter geweest dat dat zo was gebleven. Lekker "op, op" rijden, dat paard was niet eens ontspannen, lekker voorbeeld geef je dan. Ik was ook blij dat Ton de Kok op die Sandro Hit ging zitten.

Wat ik trouwens raar vind is dat ze die Ferro zo lang hebben laten meelopen, je merkt toch wel eerder dat het karakter niet 'je van het' is.

Ik vond trouwens die ene springruiter niet eens zo beroerd, hij zat het paard tenminste niet in de weg, wat je niet kon zeggen van WJvdS. Lekker op de rem trekken en dan semi-nonchalant belonen, echt vaag vond ik dat. Paarden zwiepten direct veel vaker met de staart. Maar ja, misschien hoort dat allemaal bij het testen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:28

Sjappie schreef:
Paarden zwiepten direct veel vaker met de staart. Maar ja, misschien hoort dat allemaal bij het testen...

Alleen als je zo'n dier eventueel wilt kopen...........

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:54

CGJ12 schreef:
Hoe regelen we het hier via Bokt trouwens dat die meneer er de volgende keer niet meer bij is?????

Tippen we het KWPN, of vragen we die meneer om de eer aan zichzelf te houden............. Knipoog

Volgens mij zal hij door het kwpn vriendelijk verzocht worden om zijn lusten elders te botvieren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:13

Weer leuk verslagje!!

Had gehoopt dat de De Niro x Rohdiamant apart was met maat, bot en kracht maar dat kan ik vergeten dus?

Sneu voor dat volbloedje idd maar wat me wel opvalt is dat de hengsten dus op deze wijze getest worden en eignelijk overvraagd maar zodra er 1 is die een beetje karakter heeft en aangeeft het er niet mee eens te zijn is ie niet goed in de kop... Ach gut

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:29

Odie schreef:
Volgens mij zal hij door het kwpn vriendelijk verzocht worden om zijn lusten elders te botvieren.

Heb je dat uit officiële bron???

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:01

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:16

Suzanne F. schreef:
Sneu voor dat volbloedje idd maar wat me wel opvalt is dat de hengsten dus op deze wijze getest worden en eignelijk overvraagd maar zodra er 1 is die een beetje karakter heeft en aangeeft het er niet mee eens te zijn is ie niet goed in de kop... Ach gut

Hier ben ik het volkomen mee eens.....

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:35

Doet iemand ook een verslag van de gelderse hengsten ?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:49

Op fokt staat wel wat over de Geldersen incl fotomateriaal!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:48

CGJ12 schreef:

Wat mij betreft gewoon laten doorgaan. Hij weerspiegelt mooi het niveau van een gemiddelde ruiter., waarvoor de hengst in kwestie later nakomelingen levert.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:56

mijn valt Voice toch 200 procent mee na ieders commentaar...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:11

En was het terecht van die andere 7 hengsten?

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:28

Citaat:
Had gehoopt dat de De Niro x Rohdiamant apart was met maat, bot en kracht maar dat kan ik vergeten dus?
nee de maat is gewoon maakt wel veel front , achterbeen straalt geen kracht uit maar lijkt wel goed door te sluiten (door juiste ruiter) lijkt verhaal Rubinstein, OO Seven....bot heeft tie zeker niet te over zie hem eerder als veredelaar op een wat degelijke merrie wel veel uitstraling in het hoofd!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:00

weet inmiddels iemand waar hij ter dekking komt, de De Niro?

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:08

Op nieuw station Blokland waar ook Skydancer en die NRPS Babouche van 't Gehucht staan

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:08

Rhea schreef:
weet inmiddels iemand waar hij ter dekking komt, de De Niro?

Op KWPN-site staat --> Han van Blokland, Abcoude

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:17

geen website zo te zien.... morgen maar achter een tel. nr. aan