ik ben erover na aan het denken of ik mijn merrie laat dekken door een niet dressuurgerichte hengst.
als het een allrounder is zoek ik meer een hengst richting het springen. de merrie is een
Rex Magna xx x Nepal van 16 jaar en is op dit moment 4 weken over tijd van een veulen van Special D.
de reden dat ik er vorig jaar een dressuurhengst op heb gedaan is omdat de vader van de moeder toch wel Nepal is en dus dressuurgefokt.
ook heeft ze toen ze 4 jaar oud was een veulen gehad van El Corona en die merrie loopt op het moment toch wel zo'n ZZZ.
maar ikzelf ben meer een springfan en ik vind fokken gewoon super. maar wil misschien dan toch wel een veulentje gaan fokken dat weer meer springgefokt is. de merrie heeft op haar 6e Z1 + wp dressuur gelopen en een jaar later was ze met het springen Z startgerechtigd.
verder wil ik niet dat de hengst verkleind want de merrie is zelf 1.68 m en dat vind ik een mooie maat. de hengst moet zker een koel karakter hebben omdat de moeder nogal vel en heet is.
(komt uit een engels volbloed vader)
haar rug is wat week en zelf is ze langgelijnd, ook heeft ze een lange hals en neigt haar hoofd iets naar het ramsachtige.
beweging heeft ze wel maar haar stap moet zker verbeterd worden.
helaas heb ik geen mooie foto waar ze helemaal op staat, ik zou nu ook wel een foto van haar kunnen maken en hierop zetten maar dan krijg je een vertekend beeld omdat ze nog niet geveulend heeft...
hier een springfoto...
een foto waar ze half opstaat...
en een staande foto met haar kop aan de grond...

Wil ook nog weleens verkleinen trouwens.